Možemo odahnuti. Ova zanimanja neće nestati sutra, ali nagađa se da bi u narednih 10 godina doista mogla postati suvišna. Dovoljno da se pripremimo
Tehnologija, promjene na tržištu rada i restrukturiranje poslova je dovelo do toga da danas imamo zanimanja jako cool naziva za koje do prije koju godinu nismo ni čuli. Koji puta ne znamo ni što točno znače, što ti ljudi rade, što samo dokazuje da se trendovi na tržištu rada brzo mijenjaju. Pa su tako neka nekad tradicionalna zanimanja sve manje tražena. Ovo je 6 struka kojima vrijeme polako ističe:
Blagajnici
Ovo nije još toliko očito u našim supermarketima i lokalima, aliu svijetu je normalna praksa. Sve je više uređaja za self service, a i sve više manje plaćamo karticama pa posao blagajnika nekad ključan u lancu prodaje, ima sve manje značenje.
Telefonska prodaja
Već sama činjenica da se drastično smanjio broj kućanstava koji uopće posjeduju fiksni telefon dovoljno govori o telefonskoj prodaji. Nekad smo provodili više vremena odgovarajući na ankete i pozive na večere tih telefonskih prodavača doživljavali kao nešto uobičajeno, ali uz druge kanale komunikacije telefon jednostavno gube značaj.
Turistički agent
Još jedno zanimanje koje je tehnologija potpuno dotukla. Davno su prošla vremena kada nam je trebao agent koji će nam pronaći najpovoljnije putovanje za dvoje u recimo Grčkoj. Jer, uz samo nekoliko klikova taj posao možemo obaviti sami, pronaći najjeftiniji let, izabrati gdje nam je najljepše spavati, isplanirati rutu puta, a i cijene on line su transparentnije...
Taksi službe
Uz silne aplikacije koje omogućuju dijeljenje vožnje s nekim drugim, vožnju privatnim automobilom ili pak aplikacije uz koje možeš na jedan dan rentati taksi, pozivanje klasičnog taksija je naprosto na izdahu.
Novine i tiskovine
Uz toliku količinu digitalnih medija, klasične dnevne novine bi se uskoro mogle prestati tiskati. Velike medijske kuće se nastoje uključiti u novi trend, sve sad imaju web izdanja, facebook itd. Predviđa se da će tradicionalne novine kao medij potpuno nestati…
Pošta i poštari
Ne sjećamo se ni mi kada smo zadnji put poslali razglednicu koliko god to bilo lijepo. Komunikacije se uglavnom obavlja preko elektroničke pošte, a javna poštanska poduzeća su polako privatizirana.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.