Life&style 14. listopada 2018.

5 iznenađujućih razloga zašto smo ujutro toliko iscrpljene

Getty/Guliver.

Umor i iscrpljenost su signali koje nam tijelo šalje – i to, nažalost, da nešto nije u redu

Išla si spavati na vrijeme i zapravo si sasvim dobro spavala? A ujutro se ipak osjećaš mamurno i iscrpljeno? Nedostatak sna nije jedini razlog umora i iscrpljenosti ujutro. Možda je riječ o sljedećem…

1. Navečer si pila alkohol 

Kad dani postanu kraći, a noći hladnije, teško ćemo odoljeti čaši dobrog crnog vina uz večeru. Ali, premda nam vino najprije pomaže da brže zaspemo, prijete nam jutarnji umor i mamurluk. Naime, zbog alkohola smo manje u takozvanoj čvrstoj REM-fazi sna, odnosno duže smo u fazi laganog sna, objašnjavaju znanstvenici. Netko tko spava osam sati pod utjecajem alkohola, nakon buđenja će se osjećati kao netko tko je jako malo i loše spavao. 

2. Uzela si lijekove 

I ovdje vrijedi: možda ti lijekovi za spavanje ili neki drugi (poput antihistaminika) pomažu da se smiriš i lakše zaspeš. Ali, ujutro ćeš se osjećati iscrpljenije. Naime, ti lijekovi ometaju naš prirodni ritam sna te nas izbace iz ravnoteže – u najgorem slučaju, cijeli sljedeći dan. 

3. Previše je svjetla u spavaćoj sobi 

Možda zvuči iznenađujuće, ali je istina: koliko je mračno u našim spavaćim sobama ovisi o tome koliko ćemo se odmorno osjećati ujutro. Previše svjetla može djelovati na tijelo tako da ono premalo vremena provede u REM-fazi sna – a onda prijete umor i iscrpljenost ujutro. Dakle, na prozore navuci debele zastore ili investiraj u dobre žaluzine – i primijetit ćeš brzo razliku. 

 | Autor: Thinkstock Thinkstock

4. Navečer se baviš sportom 

Prije spavanja si otišla još trčati – kako bi se iscrpljena bacila u krevet? U principu je to dobra ideja – ali tvoje tijelo se neće baš u potpunosti složiti s tim. Naime, premda se nakon intenzivnog sporta osjećaš umorno, tvoje tijelo još uvijek kao da je naelektrizirano te se ne može odmah primiriti. 

5. Navečer gledaš televiziju 

Mnogi od nas završe naporan radni dan pred televizorom ili računalom – kako bi skrenule misli sa svakodnevnog stresa, posla, briga ili problema. Međutim, ako su ekrani u spavaćoj sobi, tijelo će se osjećati budnim. Možda čak i brzo zaspeš gledajući omiljenu seriju, ali tijelo se neće odmoriti kako bi trebalo. Dakle, makni televizor (i mobitel) iz spavaće sobe te tu prostoriju koristi isključivo za spavanje. 

Komentari 0