Life&style 2833 prikaza 17. rujna 2018.

3 znaka da konzumiraš previše (sakrivenog) šećera

Rano ujutro slatka kavica, poslijepodne kolač, a navečer još jedan sladoled. Znamo da šećer nije zdrav, a opet ga teško izbjegavamo u svakodnevici

Čak i ako svjesno izbjegavamo slatkiše – jer znamo da je šećer štetan – često ne razmišljamo da se krije u raznim drugim namirnicama. Sokovi, gotovi proizvodi, namazi, musli i sl. sadrže u pravilu puno šećera. Kako ćeš primijetiti da jedeš previše šećera? 

3 znaka da konzumiraš previše šećera 

Ako želiš kod kupovine paziti na količinu šećera, najbolje je da pogledaš tablicu hranjivih vrijednosti: sve namirnice sadrže monosaharide ili disaharide. Ako proučiš listu sastojaka, često nije lako „pročitati“ što ta namirnica zapravo sadrži: naime, osim „šećera“, mliječni i voćni šećer doprinose ukupnoj količini „slatkoga“ – jednako kao i zaslađivači, koji nemaju pojam „šećer“ u nazivu. Na primjer, to su dekstroza, sok za zgušnjavanje, fruktoza, glukoza ili saharoza. Sastojci poput sušenog voća, čokoladnih mrvica ili voćnog pirea također povećavaju količinu šećera. 

 | Autor: Instagram @haileybieber Instagram @haileybieber

1. Stalno si umorna 

Ako se stalno osjećaš umorno i iscrpljeno, a zato nema pravog razloga, moguće je da je riječ o povećanoj konzumaciji šećera. Čokolada, slatki napitci i sl. naglo povećaju količinu šećera u krvi – ali je, nažalost, jednako brzo spuste. Onda se osjećaš iscrpljeno i nedostaje ti energije. Zato trebaš jesti namirnice s visokim udjelom vlakana – koje će održavati razinu šećera u krvi stabilnom. 

2. Rupice u zubima 

To nam je poznato još od djetinjstva i mame koja više na nas: „Tko jede previše slatkiša, dobit će karijes!“ Ponekad bolne rupice u zubima nastaju zbog bakterija koje pak nastaju kod razgradnje šećera te napadaju zubnu caklinu. Ako se želiš boriti protiv karijesa, trebaš smanjiti konzumaciju šećera te redovito prati zube. 

3. Nečista koža 

Nažalost, nečista koža ima puno mogućih uzročnika. Jedan od tih – koji možeš eliminirati – je šećer. Pretjerana konzumacija šećera potiče izlučivanje inzulina. Tijelo se brzo zasiti pa pada u „stres“ – a taj tjelesni stres može onda izazvati nastanak prištića. 

 

Komentari 0