1/23

KLISAB - novo ime dizajnera koje već obožavamo

Tomislav Kliškinić i Marko Šabarić, najzanimljiviji novi dizajneri na hrvatskoj modnoj sceni, lansiraju kampanju za drugu kolekciju TWO s kojom su debitirali na Cro A Porteru, a s njom donose i novo ime kojim od sada potpisuju rad – KLISAB. Tim povodom smo porazgovarali s mladim dizajnerskim duom, a eksluzivno vam donosimo i behind the scenes fotografije sa snimanja kampanje.

Nakon pobjede na Portanova Fashion Incubatoru i uspješne debitantske kolekcije EXORDIUM, KLISAB nastavljaju karijeru na pisti Cro A Portera prikazavši kolekciju TWO.

 | Autor: Jure Perišić Jure Perišić

Nova kolekcija nam donosi jedan određeni pomak od prve, kojom ste ujedno i osvojili pobjedu na Fashion Incubatoru. Koja vam je bila nit vodilja za nove stvari?

U kolekciji Exordium prikazanoj na Portanova Fashion Incubatoru stvorili smo prepoznatljivo KLISAB siluetu, a istu smo razvili u kolekciji TWO kroz unisex komade. Ako nas pitate za nit vodilju, ona je definitivno stav žene odnosno muškarca koji nosi KLISAB odjeću. Težište je na osobi, snažnoj i dominantnoj, a ne na odjeći koja je zapravo suzdržana u izrazu, govori kroz minimalizam i slobodna od isticanja struka ili bokova (smijeh). I to je ta nit kojom se vodimo. Smatramo da osoba treba biti jača od odjeće koju nosi, stoga ne dizajniramo u okvirima sezone ili unutar horizonta očekivanja. Taj proces je zapravo pošten eksperiment, a zanimljivo je da u našoj težnji da stvorimo brend koji je više pun nego glasan, KLISAB odjeća redovito izaziva vrlo snažne reakcije i privlači dobno neobično široku publiku. 

 | Autor: Privatno Privatno

Zapravo se kao modni dizajneri izdvajamo po stvaranju svevremenskih, vangeneracijskih i individualiziranih komada, iako nam “biti drugačiji”nije prva ambicija i samodostatan cilj. Ono što svjesno radimo je da mijenjamo uobičajeno razmišljanje o modi i stvaramo transezonsku multifunkcionalnu odjeću – prikladnu za svakodnevno nošenje ali i za formalne prilike. Također, imamo vrlo široku ciljnu skupinu kojoj se obraćamo , te se naši komadi mogu uklopiti u različite stilove i osobnosti. Konačno, rekli bismo da snaga naše odjeće leži upravo u tome što je izuzetno komercijalna, a mi pri njezinom stvaranju ni najmanje ne kompromitiramo ideju prema nečem što bi nazvali mass ukusom.

 | Autor: Jure Perišić Jure Perišić

Koji materijali prevladavaju?

Od materijala koristili smo jeans, tanki štof, brušenu kožu i samt, a cjelokupnu priču nadogradili smo  prepoznatljivim asesoarom - torbama i nakitom. Materijali koje koristimo nisu tipično ljetni, a njihovo kombiniranje da bi postali nosivi tijekom vrućih ljetnih mjeseci postao je izazov koji smo uspješno savladali. Osim izbora netipičnih materijala, posebno je zanimljiv i print koji smo sami stvorili.

 | Autor: Privatno Privatno

Inspiraciju smo pronašli u apstraktnom ekspresionizmu koji smo interpretirali  kroz fluidnost i prekinuti mlaz boje kojim smo prekrivali pojedine komade. Poput slikara toga razdoblja, boju smo nanosili brzo, sa snagom, ponekad kapajući ili bacajući boju direktno na tkaninu. Korištenjem ovakve tehnike približili smo odjeću iz kolekcije TWO tankoj granici između dizajna i umjetnosti, ručno stvoreni uzorci stvorili su od nosive odjeće unikatne komade, što daje lijepu igru značenja i vrijednosti dizajna.

 | Autor: Jure Perišić Jure Perišić

Koliko vam je pobjeda na Incubatoru donijela prednosti u daljnjem radu?

Portanova Fashion Incubator - odskočna daska za mlade dizajnere - otvorio  nam je brojna vrata i izrazito olakšao ulazak u svijet mode. Pomoć i savjeti cijelog organizacijskog tima bili su izrazito korisni tijekom stvaranja kolekcije, a financijska nagrada svakako je pomogla u stvaranju i realizaciji nove kolekcije.

 | Autor: Privatno Privatno

Nova kolekcija, nova kampanja, ali i novo ime. Kako je došlo do te promjene?

Two je dnevna kolekcija koja koketira s pret-a- porterom i donosi minimalizam s određenim pomakom. Čini ju funkcionalna i nosiva odjeća koja zadovoljava potrebe klijenata. Stvorili smo kolekciju koja može  zaživjeti na ulici, a klijenti su prepoznali i prihvatili komade  koji ih ističu u masi, ali su istovremeno izrazito prilagođeni njihovim svakodnevnim užurbanim životima. Što se kampanje tiče, željeli smo stvoriti pročišćenu kampanju mekih linija koja postaje suprotnost oštrim krojevima odjeće. Light motiv je boja, odnosno proces njena nanošenja na odjeću što je svaki komad učinilo još posebnijim. Osim na odjeći, boja je vidljiva i na tijelima modela. Razlog novog imena branda ponajviše je u tome što smo odlučili da je vrijeme da naša odjeća zaživi sama za sebe, bez naših imena u prvom planu.

 | Autor: Jure Perišić Jure Perišić

Često vas se, nepravedno, uvrštava u avangardni tip mode. Kako bi vi opisali vlastite kreacije?

Avangarda - u značenju novoga, promišljenog, drugačijeg - izrazito nam laska kao naziv koji se veže uz našu modu. No, ne volimo razmišljanje o hrvatskoj avangardnoj modi kao odjeći tamnog kolorita i minimalističkog dizajna. Odjeća koju mi stvaramo je promišljeni minimalizam s dizajnerskim pomakom. Žena u KLISAB odjeći osjeća se nesputano, odjećom nadograđuje svoj karakter i ne može proći nezamijećeno. Uživamo i trudimo se raditi unikatne komade, bio to isključivo naš dizajn pa se osoba pronađe u njemu ili stvarajući custom made komade, svaki je promišljen i prilagođen klijentu.

 | Autor: Privatno Privatno

Nakit i torbe koje dizajnirate vrlo brzo su postale popularne među  ljubiteljicama mode. U čemu je posebnost vaših komada?

Za stvaranje dobrog stajlinga potreban je nakit i torba koja podiže cjelokupan dojam. Asesoar nove kolekcije logičan je nastavak priče iz prve kolekcije. U izradi nakita koristili smo metalne cijevi koje su zbog svoje jednostavnosti i funkcionalnosti postale hit nakon prve pojave na pisti. Torbe su namijenjene osobama koje vole nositi dobre i prije svega izrazito praktične komade. Posebnost naših torbi jest u njihovoj multifunkcionalnosti. Naime, postoji više načina nošenja jedne torbe, pa naizgled jednostavan ruksak nošen na posao preko dana, preklapanjem postaje torba koju možete ponijeti u večernji izlazak.

 | Autor: Jure Perišić Jure Perišić

Koji su daljnji planovi u razvijanju KLISAB brenda?

Puno radimo, stoga čim jednu želju ostvarimo mnoštvo novih javlja se u glavi. Trenutni plan jest posvetiti ljeto smišljanju i radu na novoj kolekciji za idući Cro A Porter. Ono što nam uskoro dolazi je Budi.IN-ov Sajam za koji pripremamo nešto novo, lijepo, naše! Što se većih pothvata tiče, kao dugoročni cilj postavili smo si i širenje na inozemno tržište, ali o tome kada za to dođe vrijeme.

 | Autor: Jure Perišić Jure Perišić

Autorski tim koji potpisuje kampanju čine: 
modeli: Ivona Bevanda, Matija Pjatakov
fotograf: Jure Perišić
kosa: Branka Trohar za Boye by BBK, asistentica Jelena Brnić
make up: Petra Sever

Photo: Jure Perišić

Komentari 0