Portanova Fashion Incubator, najstarije i najutjecajnije nacionalno natjecanje za mlade modne umjetnike, će 15. studenog 2014. u trgovačkom centru Portanova u Osijeku obilježiti 10. godinu uspješnog rada koju najavljuju kampanjom EXHIBITION. Povodom toga smo popričali s glasnogovornikom Nikolom Bebanom.
EXHIBITION kao izložba i kao ekshibicionizam, moda kao EXHIBITION – nova kampanja Portanova Fashion Incubatora homage je osječkoj street art sceni i lucidan komentar modne sadašnjice. EXHIBITION savršeno točno sažima mjesto koje fashion ima u ovom radikalnom vremenu. Pokazati (se) opsesija je današnjeg društva, a moda i umjetnost bezbrižno se premještaju iz galerije na pločnik. Modu doista razumijemo kao art, a često je koristimo ne da bismo tijelo prekrili, već upravo suprotno, da bismo ga otkrili i izložili. Zanimljivo višeznačje i živopisan vizual donosi nam kampanja EXHIBITION nove sezone Portanova Fashion Incubatora, a sam koncept je objasnio Nikola.
Street art kao izvrsna inspiracija
''Koncept se razvio kad sam posjetio izložbu Artbeat koju potpisuje kolektiv osječkih street art umjetnika Acting Like a Child. Radilo se o izložbi naljepnica i postera, ili street art rječnikom rečeno stickersa i paste upova sakupljenih iz cijelog svijeta. Svaki stickers oslikan je posebnom tehnikom kao linorez, bakrorez, sitotisak, digitalni print ili ručno, a ono što me posebno oduševilo je da je svaki taj rad formatom malen, ali je nevjerojatno moćan nosač autorovih ideala, vrijednosti, političkog stava ili naprosto njegove estetike'', započeo je Nikola.
Nastavlja kako ga i inače street art intrigira, vizualno mu je blizak i zanimljiv mu je način na koji lomi neke toteme i mitove kad je riječ o umjetnosti i njezinom tržištu. Pitanja originala, pravila recepcije ili prodaje sa street artom dobivaju novi kontekst i to u praksi u umjetnosti, što je dosad bio slučaj samo u teoriji. Kako prirediti galerijsku izložbu nečeg što po se svojoj biti nastaje i izlaže na ulici? Kako kupiti street art komad ako ucrtan na javnom zidu? Gubi li dijelo na vrijednosti ako se neograničeno multiplicira? Ova i slična pitanja činila su se Nikoli zanimljivima ne samo kod street arta, nego kada je riječ i o modi. Stoga je kolektivu Acting Like a Child ponudio suradnju na izradi kampanje i scenografije, što su na njegovo zadovoljstvo prihvatili.
Moda je jednako uspješna na ulici kao i u muzeju
''Kada ova pitanja stavimo u kontekst mode i načina na koji ona funkcionira u današnjem radikalnom vremenu dolazimo do koncepta EXHIBITION. Kao i dosadašnjih godina poigrali smo se višeznačjem. EXHIBITION može se prevesti i kao izložba, ali i kao izlaganje svog tijela u javnosti. Moda jednako dobro i uspješno funkcionira i u muzejima i na ulici i to je njezina snaga. Ova 2014. godina u tom smislu je vrlo znakovita. Svjedočimo nedavnom kraju enfant terriblea svjetske mode, Jean Paul Gautier pokazao je svoju posljednju pret a porter kolekciju. Dakle jedan od najvećih svjetskih couturiera s piste odlazi u muzeje. S druge strane lipnju nagrađena Rihanna kao ikona stila na dodjeli nagrada pojavila se u potpuno prozirnoj haljini. Protest ili čisti ekshibicionizam? Koncept EXHIBITION učinio mi se točan za ovo vrijeme i tekuću sezonu'', kazao je Nikola naglasivši kako modu doista štujemo i razumijemo je u jednoj mjeri kao umjetnost.
Isto tako je koristimo ne da bismo prekrili tijelo što je osnovna funkcija odjeće, već da bismo napravili upravo suprotno, tijelo izložili u javnosti. Od direktne poruke se suzdržavamo, a Nikola želi samo staviti naglasak na ono što mu se u modi danas čini bitnim, konkretno značenje niti može niti želi zajamčiti.
''Želim se samo zahvaliti trgovačkom centru Portanova kao generalnom sponzoru događaja koji nam u koncipiranju i kreativnoj direkciji sezone daje punu slobodnu i podršku. U produkcijskom smislu ova kampanja je bila najzahtjevnija. Autorski tim okupio je neke iskusne profesionalce, ali i nova imena na sceni. Takav spoj zapravo postaje potpis svega što producira Portanova Fashion Incubator. Pored street art kolektiva Acting Like a Child želim se zahvaliti Miji Farac iz agencije Sonic Models. Valerija Toloknova – Vdesign, prošlogodišnja finalistica Portanova Fashion Incubatora za potrebe kampanje izradila je odjeću, a fotografiju potpisuje Ivana Marinić Kragić. Dino Senčar napravio je video, Saša Joković zaslužan je za šminku, Iva Gaurina za Hair Couture potpisuje kosu, nails art Viviana Miškić, a grafiku naš stalni suradnik Krešimir Miloloža'', nabrojao je Nikola samo neke od bitnih suradnika u čitavom projektu.
Fotografija i video kampanje snimani su u jednom danu u studiju Cro a Portera. Nikola nam je otkrio kako je samo snimanje proteklo uz dosta zabave s obzirom da je kip oslikanog konja na kojem je Mia preko osam sati pozirala bio postavljen na poprilično klimavom nosaču i zahtijevalo je podosta koordinacije i spretnosti da se na njemu održi. A kako je uopće došlo do suradnje s Miom Farac?
''Mia je u manekenski posao krenula upravo s Portanova Fashion Incubatorom. 2011. dobila je prvi angažman na našem castingu, a nakon objave fotografija u medijima očito je za oko zapela i agenciji Sonic Models. Ovdje se opet pokazuje da je Portanova Fashion Incubator u pravom smislu generator talenata ne samo kada je riječ o modnim dizajnerima, već i o modelima, fotografima, video umjetnicima ili producentima. Mia je u svega nekoliko godina postala muza hrvatskih fotografa, odradila nekoliko snimanja i kampanja, a na nadolazećem Portanova Fashion Incubatoru će izostati jer počinje ozbiljno raditi u Milanu. Osim toga, Mia je Osječanka, a Portanova Fashion Incubator uvijek je bio i uvijek će biti Osječki projekt'', zaključio je Nikola.
U galeriji detaljnije pogledajte fotografije...
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.