1/7

Izvrsna kampanja za Portanova Fashion Incubator

Portanova Fashion Incubator, najstarije i najutjecajnije nacionalno natjecanje za mlade modne umjetnike, će 15. studenog 2014. u trgovačkom centru Portanova u Osijeku obilježiti 10. godinu uspješnog rada koju najavljuju kampanjom EXHIBITION. Povodom toga smo popričali s glasnogovornikom Nikolom Bebanom.

EXHIBITION kao izložba i kao ekshibicionizam, moda kao EXHIBITION – nova kampanja Portanova Fashion Incubatora homage je osječkoj street art sceni i lucidan komentar modne sadašnjice. EXHIBITION savršeno točno sažima mjesto koje fashion ima u ovom radikalnom vremenu. Pokazati (se) opsesija je današnjeg društva, a moda i umjetnost bezbrižno se premještaju iz galerije na pločnik. Modu doista razumijemo kao art, a često je koristimo ne da bismo tijelo prekrili, već upravo suprotno, da bismo ga otkrili i izložili. Zanimljivo višeznačje i živopisan vizual donosi nam kampanja EXHIBITION nove sezone Portanova Fashion Incubatora, a sam koncept je objasnio Nikola.

 | Autor: Ivana Marinić Kragić Ivana Marinić Kragić

Street art kao izvrsna inspiracija

''Koncept se razvio kad sam posjetio izložbu Artbeat koju potpisuje kolektiv osječkih street art umjetnika Acting Like a Child. Radilo se o izložbi naljepnica i postera, ili street art rječnikom rečeno stickersa i paste upova sakupljenih iz cijelog svijeta. Svaki stickers oslikan je posebnom tehnikom kao linorez, bakrorez, sitotisak, digitalni print ili ručno, a ono što me posebno oduševilo je da je svaki taj rad formatom malen, ali je nevjerojatno moćan nosač autorovih ideala, vrijednosti, političkog stava ili naprosto njegove estetike'', započeo je Nikola.

 | Autor:

Nastavlja kako ga i inače street art intrigira, vizualno mu je blizak i zanimljiv mu je način na koji lomi neke toteme i mitove kad je riječ o umjetnosti i njezinom tržištu. Pitanja originala, pravila recepcije ili prodaje sa street artom dobivaju novi kontekst i to u praksi u umjetnosti, što je dosad bio slučaj samo u teoriji. Kako prirediti galerijsku izložbu nečeg što po se svojoj biti nastaje i izlaže na ulici? Kako kupiti street art komad ako ucrtan na javnom zidu? Gubi li dijelo na vrijednosti ako se neograničeno multiplicira? Ova i slična pitanja činila su se Nikoli zanimljivima ne samo kod street arta, nego kada je riječ i o modi. Stoga je kolektivu Acting Like a Child ponudio suradnju na izradi kampanje i scenografije, što su na njegovo zadovoljstvo prihvatili.

 | Autor: Slavko Midžor/Pixsell Slavko Midžor/Pixsell

Moda je jednako uspješna na ulici kao i u muzeju

''Kada ova pitanja stavimo u kontekst mode i načina na koji ona funkcionira u današnjem radikalnom vremenu dolazimo do koncepta EXHIBITION. Kao i dosadašnjih godina poigrali smo se višeznačjem. EXHIBITION može se prevesti i kao izložba, ali i kao izlaganje svog tijela u javnosti. Moda jednako dobro i uspješno funkcionira i u muzejima i na ulici i to je njezina snaga. Ova 2014. godina u tom smislu je vrlo znakovita. Svjedočimo nedavnom kraju enfant terriblea svjetske mode, Jean Paul Gautier pokazao je svoju posljednju pret a porter kolekciju. Dakle jedan od najvećih svjetskih couturiera s piste odlazi u muzeje. S druge strane lipnju nagrađena Rihanna kao ikona stila na dodjeli nagrada pojavila se u potpuno prozirnoj haljini. Protest ili čisti ekshibicionizam? Koncept EXHIBITION učinio mi se točan za ovo vrijeme i tekuću sezonu'', kazao je Nikola naglasivši kako modu doista štujemo i razumijemo je u jednoj mjeri kao umjetnost.

 | Autor: Slavko Midžor/Pixsell Slavko Midžor/Pixsell

Isto tako je koristimo ne da bismo prekrili tijelo što je osnovna funkcija odjeće, već da bismo napravili upravo suprotno, tijelo izložili u javnosti. Od direktne poruke se suzdržavamo, a Nikola želi samo staviti naglasak na ono što mu se u modi danas čini bitnim, konkretno značenje niti može niti želi zajamčiti.

 | Autor: Slavko Midžor/Pixsell Slavko Midžor/Pixsell

''Želim se samo zahvaliti trgovačkom centru Portanova kao generalnom sponzoru događaja koji nam u koncipiranju i kreativnoj direkciji sezone daje punu slobodnu i podršku. U produkcijskom smislu ova kampanja je bila najzahtjevnija. Autorski tim okupio je neke iskusne profesionalce, ali i nova imena na sceni. Takav spoj zapravo postaje potpis svega što producira Portanova Fashion Incubator. Pored street art kolektiva Acting Like a Child želim se zahvaliti Miji Farac iz agencije Sonic Models. Valerija Toloknova – Vdesign, prošlogodišnja finalistica Portanova Fashion Incubatora za potrebe kampanje izradila je odjeću, a fotografiju potpisuje Ivana Marinić Kragić. Dino Senčar napravio je video, Saša Joković zaslužan je za šminku, Iva Gaurina za Hair Couture potpisuje kosu, nails art Viviana Miškić, a grafiku naš stalni suradnik Krešimir Miloloža'', nabrojao je Nikola samo neke od bitnih suradnika u čitavom projektu.

 | Autor: Slavko Midžor/Pixsell Slavko Midžor/Pixsell

Fotografija i video kampanje snimani su u jednom danu u studiju Cro a Portera. Nikola nam je otkrio kako je samo snimanje proteklo uz dosta zabave s obzirom da je kip oslikanog konja na kojem je Mia preko osam sati pozirala bio postavljen na poprilično klimavom nosaču i zahtijevalo je podosta koordinacije i spretnosti da se na njemu održi. A kako je uopće došlo do suradnje s Miom Farac?

 | Autor: Slavko Midžor/Pixsell Slavko Midžor/Pixsell

''Mia je u manekenski posao krenula upravo s Portanova Fashion Incubatorom. 2011. dobila je prvi angažman na našem castingu, a nakon objave fotografija u medijima očito je za oko zapela i agenciji Sonic Models. Ovdje se opet pokazuje da je Portanova Fashion Incubator u pravom smislu generator talenata ne samo kada je riječ o modnim dizajnerima, već i o modelima, fotografima, video umjetnicima ili producentima. Mia je u svega nekoliko godina postala muza hrvatskih fotografa, odradila nekoliko snimanja i kampanja, a na nadolazećem Portanova Fashion Incubatoru će izostati jer počinje ozbiljno raditi u Milanu. Osim toga, Mia je Osječanka, a Portanova Fashion Incubator uvijek je bio i uvijek će biti Osječki projekt'', zaključio je Nikola.

U galeriji detaljnije pogledajte fotografije...

Photo: None

Komentari 0