Radnice zagrebačke tekstilne industrije Kamensko podigle su svojim štrajkom javnost na noge. Na njihovu stranu su stale brojne javne osobe kao i hrvatska modna scena, no radnicama to nažalost nije pomoglo - neisplaćene plaće i gašenje Kamenskog poražavajući je rezultat. No one nisu jedini primjer. Tokom zadnjih godina oko 4.200 radnika unutar tekstilne industrije je otpušteno. Došlo je vrijeme za promjenu.
Upravo sa tim ciljem pokrenut je jedan od najvažnijih modnih projekata Fashion.hr Industrija koji je od velikog gospodarskog i društvenog značaja za Hrvatsku. Na službenoj novinarskoj konferenciji Vinko Filipić, direktor Fashion.hr koncepta i idejni začetnik projekta, predstavio je tim koji zajedničkim snagama želi oživjeti hrvatsku tekstilnu, kožarsku, obućarsku industriju, kao i industriju satova.
"Javnost je svjedok kako već sezonama promatramo medijski rast i interes za razne domaće modne projekte dok se u isto vrijeme događa pad hrvatske tekstilne industrije. Ta nelogičnost koja za posljedicu ima "teatar apsurda" u zemlji gdje moda iskače na svakom koraku, a mnoge tvornice odlaze u stečaj, natjerala nas je da uz potporu državnih institucija promijenimo stanje stvari i postavimo na noge nešto što će se sa ponosom moći nazvati "hrvatska modna industrija", izjavio je Vinko Filipić.
Jedan od ciljeva ovog ambicioznog i pohvalnog projekta je povezivanje dizajnera i industrije kako bi se kreirao novi hrvatski brand visoke kvalitete i kreativnosti po pristupačnim cijenama.
„Priključenje ovom projektu je na neki način bio logičan slijed. Ja dugi niz godina surađujem s Fashion.hr-om, a činilo nam se idealnim da pokrenemo suradnju s MK Arenom koja se bavi pleteninom i trikotažom, a kako se zna, ja sam posvećen tomu. Već sad sam zadovoljan sa samim ustrojem tvornice i organizacije posla. Meni osobno to pruža veliku slobodu, ali ujedno i mogućnost da naučim tehnološki dio izrade unutar tvornice koji mi do sada nije bio dostupan. Kao što se zna, ja svoje kolekcije pletem ručno. Sad ću biti u mogućnosti vidjeti sve omjere tehnološke izrade. Veselim se što će se u dućanima naći robna marka mog imena koja će biti pristupačna i koju će moći nositi većina ljudi. Riječ je o mladenačkoj, slobodnijoj i otvorenijoj kolekciji koja će se sastojati od 20-tak modela koji će se naći u novotvorenim trgovinama“ pojasnio je svoj dio suradnje Igor Galaš, naš najpoznatiji dizajner kada je pletivo u pitanju.
Vodeći dizajneri kao pioniri oživljavanja
Računica je jednostavna – tvornice na jednu stranu nude sve potrebne ljudske i tehničke resurse, koji kronično nedostaju talentiranim dizajnerima. A "hrvatska modna šestorka" s druge strane nudi kreativnosti, svoje ime i kvalitetu. Rezultat su kolekcije, koje će biti u ožujku predstavljene na Dove Fashion.hr-u, a tokom kolovoza i rujna će se pronaći na policama naših uspješnih industrijskih divova: Rio Riječka industrija odjeće d.o.o. Rijeka, MK Arena d.o.o. Pula, San Peter d.o.o. Ludbreg, Bambi d.o.o. Varaždin i Marli d.o.o. Zagreb.
„U ovom projektu vidim savršenu priliku da svi zajedno napravimo nešto dobro i oživimo industriju. Ovo je također za mene veliki izazov jer moram svoju dizajnersku viziju prilagoditi tržištu. S druge strane mi je velika čast jer je to dokaz da je moj brand prepoznat. Po određenim pokazateljima imamo već veliki broj prodajnih mjesta koja su zainteresirana za proizvode“, ukratko je objasnio dizajner Robert Sever, koji za San Peter kreira kolekciju torbi.
Na taj način veće i cjenovno prihvatljive kolekcije postaju dostupne svim ljubiteljima hrvatskog modnog dizajna. Zoran Mrvoš zadužen je za žensku pret-a-porter liniju za kuću RIO Rijeka, dok će Ivica Klarić kreirati mušku pret-a-porter liniju za istu kuću. Timu su se pridružili i Igor Galaš koji za MK Arenu stvara posebnu pret-a-porter liniju, Juraj Zigman i Anamarija Ricov kreiraju posebnu liniju obuće i odjeće za kuću Bambi, a samostalno će Zigman predstaviti liniju satova pod tvrtkom Marli.
„Već od prije surađujem s RIO Rijekom, radio sam za njih mini kolekcije koje se mogu naći u njihovim trgovinama. Potražnja je bila dobra, a uz to smo radili i istraživanja koje veličine je potrebno izraditi. Kolekcija koja će biti prikazana u ožujku biti će dosta komercijalna tako da će, vjerujem, biti cijela dostupna u trgovinama RIO Rijeke. Priključio sam se projektu jer želim pripomoći oživljavanju industrije, ali i ja sam osobno dosegao razinu nakon koje ne mogu dalje sam. Jedan od glavnih problema dizajnera je manufaktura jer nismo sposobni proizvoditi više komada u više veličina. A povezivanje s industrijom ujedno znači i manje cijene“ objasnio je svoje razloge priključenja Ivica Klarić, naš najpoznatiji dizajner muških komada.
Projektu se priključio i Juraj Zigman, koji već od prije surađuje na sličnom projektu s Pekom za kojeg izrađuje veoma uspješne kolekcije cipela.
„Došlo je vrijeme da uspješni surađuju s uspješnima. Ja ću raditi cipele za klince, cipelice Zigice, bit će ludilo totalka. Ujedno ću raditi i na kreiranju prvog hrvatskog sata. Veselim se projektu i želim da svoj rad mogu približiti ljudima koji si ga inače ne mogu priuštiti“, naglasio je Juraj Zigman, koji je na prošlom Cro-a-porteru podržao radnice Kamenskog.
Čeka nas inovativni modni sajam
Osim ovog izuzetnog i Hrvatskoj tako potrebnog projekta, paralelno s Dove Fashion.hr-om, odvijat će se modni sajam Fashion.hr Industrija koji će poslužiti kao dodatni instrument za etabliranje domaće modne scene i interakcije između dizajnera i šire javnosti. Prvi sajam, koji će na jednom mjestu spojiti dizajnere, tvornice, buyere i partnere iz inozemstva, teži poprimanju regionalnog karaktera.
Projekt, na kojem se do sada radilo pune dvije godine, pod pokroviteljstvom je Hrvatske gospodarske komore i grada Zagreba. Vođeni idejom da je došlo vrijeme, da se bez obzira na okolnosti, stvore nove vrijednosti, Fashion.hr Industrija vjeruje da se uz snagu kreativnosti, ambicije i inovacija mogu napraviti razliku.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.