Burberry mijenja koncept: Sve nakon revije, odmah u dućanima

Izgleda da dolazi do revolucije u modnoj industriji. Odjeća se više neće morati čekati mjesecima da dođe u dućane. Internet i high street brendovi su, čini se, izvršili velik pritisak te potaknuli promjene

U modnoj industriji dogodila se velika promjena, a upravo ste vi - publika - za to zaslužni. Tradicionalni modni kalendar - proljeće/ljeto u jesen/zima - više se neće igrati sa strpljenjem kupaca koji žele nove komade brže i u većoj količini. Kupcima je dosadilo čekati šest mjeseci na nešto što su već sto puta vidjeli na Instagramu da im je dosadilo. Bitno je ostati u toku. Ideja kolekcija bez sezona postaje sve privlačnija u dobu kada želimo nešto kupiti nešto što nam se sviđa odmah kada to vidimo.

 | Autor: Getty Images Getty Images

Uvijek korak ispred svih, što se tiče modnih inovacija, Burberry je odlučio spojiti mušku i žensku reviju u jednu te tako prepoloviti svoje godišnje revije sa četiri na dvije. Kolekcije će biti dostupne odmah nakon zatvaranja piste, i u trgovinama i u web shopovima, pa se više neće trebati čekati mjesecima na kolekciju. Još nekolicina dizajnera odbacilo je tradicionalni modni kalendar, lansirajući kolekcije u trgovine odmah nakon revija, ali sada kada je to učinilo ime poput Burberryja sigurno će se brojni priključiti. Tom Ford to je učinio već istog dana.

 | Autor: Getty Images Getty Images

Koncept dviju sezona osmišljen je prije interneta i društvenih medija kada su revije bile namijenjene prvenstveno modnim insajderima - kupcima i medijima - kako bi pregledali kolekcije mjesecima prije nego ih lansiraju u trgovine. I to se savršeno uklapalo u mit o tome da visoka moda nije za 'obične smrtnike', a glamurozni spektakli na tjednima mode i odabrana elita u prvim redovima uvijek su izgledali nedostižno. No, nije samo do interneta i društvenih medija. Činjenica jest da najveći igrači, poput globalno poznate Inditex grupe, koja drži brendove poput Zare, Bershke, Stradivariusa, Pull & Beara itd., u samo nekoliko tjedana od fashion weekova, u dućanima već imaju slične, dakako, puno prihvatljivije verzije. Za pretpostaviti jest da je i ovo utjecalo na novi koncept fashion weekova. 
Ostaje vidjeti kako će high street brendovi reagirati. 

 | Autor: Getty Images Getty Images

Dizajneri žele poručiti da moda postoji zbog širokih masa te mijenjaju način razmišljanja i daju kupcima što žele kako bi kupovali njihovu odjeću. Moda predstavlja želje, ukuse i stilove nekog određenog razdoblja, a modno osviješteni ljudi ništa ne mrze više od čekanja. Kupci su htjeli nešto što im modna industrija nije pružala, pa je bila prisiljena to promijeniti. 

Photo: Getty Images

Komentari 0