Beauty 14. prosinca 2015.

Znate li koji su sastojci neophodni za zdravu kožu?

Thinkstock.

Nema lijepog make upa bez njegovane kože. Bez obzira imamo li čistu ili problematičnu kožu, njoj je potrebna hrana i konstantna hidratacija. Upoznajte sedam glavnih boraca u borbi protiv suhe i umorne kože.

Prvo i osnovno što koži treba je voda. Koliko god to zvučalo otrcano, voda zaista jest jedan od najbitnijih faktora za zdravlje i lijep izgled naše kože. Koža koja je dehidrirana gubi svoju elastičnost i sjaj. Velika pogreška je misliti da mješovita i masna koža ne mogu biti dehidrirane, stoga djevojke uvijek sa sobom imajte malu bočicu vode. Koža će vam biti zahvalna.

 | Autor: Thinkstock Thinkstock

Zatim tu je vitamin A koji jača otpornost kože od infekcija te potpomaže rast i obnavljanje tkiva. Nalazi se u mlijeku i mliječnim proizvodima, jajima, žitaricama, ponajviše u špinatu i blitvi. Slijedi ga po važnosti beta karoten koji je svojevrstan  antioksidant pomoću kojeg se koža bolje brani od vanjskih štetnih utjecaja. Možete ga pronaći u sljedećim proizvodima; mrkva, marelice, rajčica, paprika, naranče i dinja.

 | Autor: Thinkstock Thinkstock

Ne zaboravimo i B kompleks! Iako se B vitamin može podijeliti na više vrsta poput B6, B12 ili B17 i mnogi drugi, svi oni se nalaze najviše u žitaricama i orašastim plodovima.  B vitamini puni su nezasićenih masnih kiselina koje su glavni sastojak lipida u našoj koži. Za one koji možda ne znaju lipidi su masne nakupine vode. Vitamin E pak Održava vlažnost kože te štiti od UVA i UVB zračenja. Također djeluje na neutraliziranje slobodnih radikala. Nalazi se u žitaricama, orašastim plodovima, kukuruzu i avokadu te konačno cink.

 | Autor: Thinkstock Thinkstock

Ovaj potonji najbitniji je onima koji imaju mješovitu i masnu kožu iz razloga što pospješuje normalizaciju žlijezda lojnica. U organizmu odrasla čovjeka oko 70% ukupnog cinka se nalazi u kostima, koži i kosi. Bogati izvori cinka su prije svega orašasti plodovi i razne sjemenke (orah, bučine sjemenke), pivski kvasac te integralne žitarice, najviše zob. Meso, osobito peradi, je također dobar izvor cinka.

 | Autor:

A kao šlag na kraju tu je već dobro znani vitamin C  koji je bitan za održavanje kolagena u stanicama, te pospješuje zacjeljivanje rana i upalnih procesa. Ne zaboravite da su akne upalni procesi na kože, što znači da vitamin C pospješuje obnovu kože nakon mehaničkih čišćenja lica. Nalazimo ga u agrumima, kiviju, rajčici, paprikama...

Komentari 0