Iako u današnje vrijeme malo tko zna prepoznati razliku između make up look-a 20-ih i 30-ih godina, razlike postoje. Ono što su make up stručnjaci govorili u 20-ima, žene su počele i primjenjivati.
I dalje se kopirao make up hollywoodskih diva kao što su Greta Garbo i Marlene Dietrich, ali su tijekom dana žene ipak više voljele prirodan make up. Bez obzira na veliku gospodarsku krizu koja je počela krajem 20-ih i trajala cijelo desetljeće, kozmetička industrija je jedna od rijetkih koja je napredovala.
Još uvijek se u velikoj mjeri koristio svijetli puder kako bi se postigao porculanski ten, ali se sve više javlja i trend osunčanog tena. Max Factor je napravio liniju „teških“ pudera koji su bili osmišljeni za film, no, žene su ih počele primjenjivati u svakodnevnom životu. To je posebno loše pristajalo gospođama u godinama koje su tako izgledale još starije. U časopisu „The Beauty Box“ objavljenom 1931. g. Helen Follet Jameson kaže: „Neke žene nisu tako mlade kako se šminkaju.“ Iako se njena rečenica može nekome učiniti staromodnom, ista bi se lako mogla koristiti i danas.
Maskara je u 30-ima bila rezervirana uglavnom za gornje trepavice. Na donjima se koristila jako malo ili u većini slučajeva, uopće nije. Sjenila su bila življa nego prije. Mnogi su čak preporučali određene boje ovisno o boji kose. Tako kažu da bi žene sa zlatnim tonom kose trebale koristiti svijetlo ljubičasto sjenilo, brinete smeđe ili prema zadnjoj modi – intenzivno ljubičasto. Za plavuše, bilo prirodne ili umjetne, predlažu zeleno sjenilo, a za sijede žene – sivo. 1938. g. Hit su bila sjenila u stick-u koja su prvi put izašla na tržište.
Smeđa maskara se preporučivala za potamnjivanje obrva, a smeđa olovka za ocrtavanje i produživanje. Žene su često u potpunosti čupale obrve ili ih bojale te ih olovkom ocrtavale u polumjesec po uzoru na Hollywoodske dive. Njima je to tek bio način da naglase ekspresiju lica. Već tada stručnjaci savjetuju: „Manje je više!“
Male usne izlaze iz mode a popularne postaju pune usne. U Vogue-u se počinje reklamirati kist za ruž uz slogan: „Razlika između vaših usana i usana filmskih diva je u tome što vi koristite tupi ruž dok one koriste kist. Njihove usne imaju definiran, oštar i čist vanjski rub napravljen kistom.“ Nanošenje ruža i pudera u javnosti se toleriralo dok god je bilo diskretno i samo kada je zbilja bilo nužno. Popularne nijanse ruževa u 30-ima su bile svijetlo roza, narančasti i crveni tonovi a posebno popularna je bila boja maline.
Jako moderni su bili i krvavo crveni lakovi za nokte. U Harper's Bazaar-u pišu o originalnoj ideji koju je kreirala Peggy Sage – ružu za usne koji odgovara laku za nokte. S obzirom koliko je kozmetička industrija bila popularna, čudno je da se toga nitko nije sjetio i ranije. Ruž se često usklađivao ili sa lakom za nokte ili sa rumenilom koje tada nije bilo jako naglašeno. Uglavnom su se koristile lagane roskaste nijanse na koje se stavljao još jedan sloj pudera kako bi se rumenilo tek lagano naziralo.
Beauty saloni doživjeli su pravi procvat. Samo Elizabeth Arden ih je 1938. imala 29., a 1937. u Londonu otvara se prvi beauty salon za muškarce. Bez obzira na tešku situaciju u 30-ima ljudi su i dalje nalazili i trošili novce na ljepotu i zabavu – make up i filmove. Slično kao i danas, zar ne?
Kako kreirati look iz 1930-ih?
Kako biste kreirali look iz ovog razdoblja, ne treba vam mnogo. Savršen ten možete postići kompaktnim puderom s mat efektom koji će vam dati idealnu podlogu za daljnje rekreiranje looka. Ipak, preskočite presvijetao puder i koristite onaj koji odgovara vašem licu. Usne istaknite nekom nijansom koja je tada bila u trendu i svakako koristite kist – ne samo što će se boja ljepše isticati, nego će cijeli look izgledati urednije. Nokte nalakirajte sličnom bojom.
Kada se radi o naglašavanju očiju, definitivno preoručujem da samo istaknete već postojeći oblik obrva umjesto da ih crtate, jer danas teško da bi itko prihvatio savršeno iscrtane obrve kakve je imala Marlene. Maskara neka bude vaš najbolji saveznik, a sjenilo koristite u onoj mjeri u kojoj vam odgovara, ali nipošto nemojte pretjerati.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.