Beauty

Zašto je make up na Oscarima uvijek prirodan?

Ovog vikenda imali priliku vidjeti najveće holivudske zvijezde kako šeću oscarovskim tepihom u kreacijama svjetskih dizajnera. Iako su za potpuni look jako bitni dobra frizura i šminka, make up na crvenom tepihu nikada nije bio u prvom planu.

Ovo je prilika da se obuku najglamuroznije toalete i isprobaju najnoviji trendovi, glumice iz godine u godinu preferiraju slične lookove koji  nisu ni nalik onima kakve možemo vidjeti na modnim pistama. Na crvenom tepihu jednostavno nema mjesta za eksperimentiranje, ekstravaganciju i nametanje trendova. Zašto?

Odgovor je vrlo jednostavan. To je veoma slična situacija kao vjenčanje. Nitko ne želi vidjeti mladenku u bijeloj haljini koja izgleda kao drag queen. Tako je i ovdje. Zvijezde se moraju prikazati u svojoj najljepšoj varijanti, a to je uvijek i najjednostavnija varijanta. Ono što se traži je beauty look. Naime, beauty make up se dijeli na prirodni, classic i dramatic make up. Ono što vidimo na crvenom tepihu uglavnom je classic make up.

 | Autor: Davor Puklavec/ Pixsell Davor Puklavec/ Pixsell Ako obratite pažnju primijetit ćete dvije vrste classic make upa na gotovo svim zvijezdama. Prva su naglašene oči s dva ili tri sjenila, eyeliner, maskara, umjetne trepavice i neutralni ruž za usne. Druga varijanta je crveni ruž za usne, ali u tom slučaju oči nisu tako naglašene. Izdvojit ću nekoliko primjera s dodjele Oscara.

Uvijek lijepa Natalie Portman izvrstan je primjer classic make upa. Njen vizažist kombinirao je tri sjenila od kojih je najsvjetlije naneseno ispod obrve za highlight, srednje na cijeli kapak i najtamnije na krajeve i ispod oka. Obavezni eyeliner uz rub trepavica neizostavan je detalj svih zvijezda. U ovom slučaju možete primijetiti kako Natalie ima neutralni ruž za usne boje mesa, a time je još više dala do znanja da je naglasak na očima ideja ovog make up-a.

Michelle Williams i Rooney Mara imale su vrlo sličan make up. U pitanju je također classic make up, ali s crvenim ružem te su naglasak stavile na usne umjesto na oči. Obje imaju kombinaciju od tri sjenila na očima, ali ne tako naglašenih kao kod Natalie. Najsvjetlije sjenilo nalazi se ispod obrve za highlight, srednje preko cijelog kapka, a najtamnije samo u pregibu oka i to nježno naneseno i lagano ispod oka. Obje imaju eyeliner uz rub trepavica.

 | Autor: Davor Puklavec/ Pixsell Davor Puklavec/ Pixsell

Iako imaju sličan make up, obrve im se dosta razlikuju. Vrlo je zanimljivo kako su im obrve potpuno suprotne od obrva njihovih likova iz filmova za koje su i bile nominirane. Naime, Rooney Mara, kojoj su za ulogu Lisbet Salander u filmu Muškarci koji mrze žene izbijelili obrve tako da ih gotovo pa i nije imala, na ovoj su ih dodjeli itekako naglasili i to u stilu 50-ih kao što ih je nekad nosila Marilyn Monroe. Suprotno tome, Michelle Williams, koja je bila nominirana za glavnu ulogu glumeći upravo nju, na dodjelu je došla s tek lagano naglašenim obrvama prateći njihovu prirodnu liniju.

Iako su u prvom planu haljine, frizure, šminka i nakit, Oscar je prvenstveno dodjela filmskih nagrada pa ja kao veliki ljubitelj filmskog make upa ne mogu, a da ne spomenem meni dvije vrlo bitne stvari koje su se dogodile na ovogodišnjoj dodjeli.

Prva od njih je Oscar za najbolji make up koje su ove godine dobili Mark Coulier i J. Roy Helland za film The Iron Lady u kojem Meryl Streep glumi britansku premijerku Margaret Thatcher u različitim životnim razdobljima. Prosječno nanošenje make up-a svaki dan trajalo je dva sata i zaista su zasluženo osvojili ovu nagradu.

 | Autor: Davor Puklavec/ Pixsell Davor Puklavec/ Pixsell

Druga stvar koja me posebno razveselila ove godine je nagrada za životno djelo koju je između ostalih dobio čovjek koje je pomicao granice filmskog make upa kada je to bilo gotovo nemoguće, najveći make up artist svih vremena i moj veliki uzor – Dick Smith. Kada je prije tridesetak godina Akademija uvela kategoriju za najbolji make up on je bio među prvima koji su dobili taj kipić i to za masku starog Salieria u filmu Amadeus.

Photo: Davor Puklavec/ Pixsell

Komentari 0