Provokativan dečko modne industrije, neponovljivi šarmer, džentlmen bez mane, kreativni genij, zlatna koka...
Puno je epiteta koje krasi Toma Forda, osebujnu ikonu modne scene, u čiji opus spada sve od dizajniranja, stvaranja kozmetike, režiranja filmova pa i do svojevrsne izrade kostimografije. Naravno, samo za probrane. Iako čvrsto stoji iza svoje modne linije, Fordova najaktualnija opsesija su parfemi, ujedno novitet u Hrvatskim parfumerijama, pa je krajnje vrijeme da ih predstavimo.
Ford ulazi u svijet ljepote 2005. godine, kada potpisuje ugovor s Estée Lauder, i izdaje nekoliko proizvoda kao kreativni suradnik, dok 2006. godine pod njihovim okriljem stvara Tom Ford Beauty. U Fordovoj beauty liniji nalaze se dekorativna kozmetika i parfemi, a prvi proizvod koji izdaje sa svojim imenom je miris "Black Orchid", koji i danas ostaje bestseller. Već prvi parfem, iako komercijalan i namijenjen ženama, otkriva u kojem smjeru će se njegov brend kretati; seksepilno, mračno, prigušeno i uniseks. Upravo zato ne iznenađuje kako većinu kupaca "Black Orchida" čine upravo muškarci... Njegova regularna linija parfema sadrži neke od atraktivnih hitova (i najprodavanijih bočica) poput "White Patchouli", "Grey Vetiver", "Noir" i "Violet Blonde". Ipak, zvijezde se kriju negdje drugdje!
2007. Ford stvara "Private Blend collection", kolekciju od 12 mirisa stvorenih s idejom da jednu esenciju naglašavaju do savršenstva i mogu se miješati jedni s drugima kako bi stvorili specifičan miris. Sam Ford je izjavio kako je ova kolekcija u stvari njegov privatni laboratorij koji stvara mirise koji na tržištu ne postoje i vrlo su svojstveni njemu; naravno, nadodaje kako baš svi mirišu kao muške prepone... Svaki parfem nosi inspiraciju glamuroznom prošlošću pojedine esencije, a predstavlja čistu sofisticiranost i luksuz, što istančanim i vrlo jakim mirisom, što elegantnim dizajnom bočice. Kolekcija se tijekom godina širila, pa danas sadrži i tzv. ljetne edicije, "zelene" parfeme i liniju s mirisom mračne strane cvijeća. Najpopularniji miris ostaje "Tabacco Vanille", zagušljivo slatkasti parfem kojega koriste i mnoge zvijezde, recimo Cara Delevingne.
Očekivano, niti ovaj Fordov projekt nije mogao proći bez skandala, u kojemu on, izgleda, i potajno uživa. Parfeme prate izrazito seksepilne reklamne kampanje, vrtoglave cifre i jedan vrlo upitan miris. Naime, navodno parfem "Tuscan Leather" neodoljivo podsjeća na miris kokaina, što otvoreno i oduševljeno komentiraju njegovi klijenti. Međutim, je li asocijacija pronađena u opojnoj drogi, nikad nije potvrđeno.
Zašto parfemi? Ulaz u svijet parfema bio je zapravo vrlo privatne prirode. Iz njegove perspektive, miris je, baš poput hrane ili glazbe, osjetilni stimulans; u nama pobuđuje emocije, vraća sjećanja i kreira nova. Upravo zato parfem smatra nečim što je iskonski naše, nije samo modni dodatak već je esencijalan dio persone. Izgleda da Ford želi uči u našu intimu i tu se zadržati... Ne možemo reći da se protivimo.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.