Beauty

Stvarne kampanje: 7 brendova koji odbijaju koristiti Photoshop

Svojim su kampanjama odlučili pokušati utjecati na pozitivnu promijenu svijesti javnosti i na njihovo doživljavanje vlastitog tijela. Žele stati u kraj bredovima koji promoviraju nestvarne ideale ljepote.

Retuširanje je već jako dugo prihvaćeno kao sredstvo "uljepšavanja stvarnosti" i mnogi brendovi se njime služe kako bi promicali nedostižne ideale ljepote.

Koristeći Photoshop gotovo tjeraju ljude na drastične pothvate ne bi li postali savršeni i tako kročili bliže u "idiličan" svijet modela. No, postoje i brendovi koji uporno odbijaju koristiti čari retuširanja na svojim modelima i time se jako ponose.

ModCloth

 | Autor: ModCloth ModCloth

Prije dvije godine postali su prva tvrtka koja je potpisala ugovor 'Truth in Advertising Heroes Pledge'. Time su se obvezali da 'neće mijenjati oblik, veličinu i boju ili ukloniti te poboljšati eventualne fizičke nedostatke svojih modela', a ako se i dogodi da je njihov model retuširan to će morati jasno istaknuti.

Aerie

 | Autor: Aerie Aerie

Američki proizvođač unutarnjeg rublja već je dobro poznat brend koji se oštro bori protiv retuširanja. Osim toga, glavna lica njihovih kampanja redovito su žene s oblinama, umjesto žena manekenskih proporcija.

Darling Magazine

 | Autor: Darling Darling

Riječ je o neovisnom časopisu za žene koji je 2014. godine pokrenuo kampanju 'Stvarna, a ne retušriana'. U skloput toga nastoje ne retuširati žene koje se pojavljuju u njihovom magazinu i tako promiču svijest o tome da je 'žensko tijelo lijepo upravo takvo kakvo je'.

Seventeen Magazine

 | Autor: Seventeen Magazine Seventeen Magazine

Prije četiri godine uredništvo Seventeen magazina dobilo je pomalo bijesno pismo četrnaestogodišnje čitateljice koja ih je pitala mogu li bar jedan broj objaviti u kojem neće koristiti Photoshop. Kao odgovor na njezin upit obećali su kako će nastojati u svim svojim idućim brojevima izbjegavati retuširanje. 

Silk Fred

 | Autor: Silk Fred Silk Fred

Riječ je neovisnoj modnoj platformi koja manje poznatim dizajnerima osigurava mjesto na kojem mogu prodavati svoje stvari. Za sebe kažu da su 'brend koji predstavlja sve žene' i zato odbijaju objavljivati retuširane fotografije.

Verily Magazine

 | Autor: arhiva arhiva

Modni i lifestyle portal koji je pokrenut vodeći se idejom da žele osnažiti žene i potaknuti ih da se zavole upravo onakve kakve i jesu. Zato, prema njihovim tvrdnjama, 'nikada ne mijenjaju izgled svojih modela i ne uklanjaju im bore ili madeže'. Cilj im je dokazati kako ono najbolje nije plod mašte nego stvarnosti.

Dove

 | Autor: Dove Dove

Nažalost, Dove ne može u potpunosti biti na ovoj listi. No, istina je da je jedan od najzaslužnijih brendova koji su skrenuli pažnju javnosti na problem retuširanja fotografija. Prije 12 godina pokrenuli su kampanju kojom su promovirali prirodnu ljepotu i stvaran izgled žena. No, nakon toga su se za promociju svojih proizvoda i dalje koristili Photoshop.

Photo: Dove

Komentari 0