- Nema žene koja ne voli parfeme, a kako i ne bi kad se uz samo kap lijepog mirisa osjećamo samouvjerenije i ženstvenije
- Ipak, kreiranje parfema nije tako jednostavno kao što se čini - da bi se dobila mala bočica opojnog i zavodljivog mirisa potrebno je puno truda, iskustva i vremena
- Kako zapravo nastaju kultni mirisi i tko su "francuski nosevi" saznaj u nastavku
Bez parfema nikada niste u potpunosti odjeveni, izreka je spisateljice i savjetnice svjetskih lidera, C.JoyBell C. i s njome bi se vjerojatno složile sve žene koje iz kuće ne izlaze bez kapi ili dvije omiljenog im mirisa. I sama se slažem s time, jer iako se ne vidi, parfem je naprosto onaj poseban detalj na nama i uz njega se osjećamo bolje i samouvjerenije.
Budući da su parfemi jedan od najomiljenijih kozmetičkih proizvoda većini žena (i s obzirom na to da sam zatvorena kod kuće već danima pa mi je istraživanje bespuća interneta jedina zanimacija) odlučila sam saznati nešto više o kreiranju parfema te samim parfumerima, kojih je, ako je vjerovati BBC-evom dokumentarcu Perfume, na svijetu manje negoli astronauta.
Riječ parfem dolazi od latinskog izraza "per fumum" što u prijevodu znači "kroz dim".
Prvi parfemi stari preko 4 tisuće godina
S obzirom na sve bogatstvo i luksuz drevnog Egipta i Mezopotamije, nije neobično da prvi parfemi potječu upravo s tih područja i to unazad čak 4 tisuće godina. Iako su se tada koristili u obliku mirisnih štapića ili ulja te nisu bili slični današnjim parfemima, svakako su svojevrsni početak parfemske industrije kakvu poznajemo danas. U tim počecima parfemi su bili bazirani na uljima, a tek stoljećima kasnije otkriven je postupak destilacije koji je rezultirao korištenjem alkohola kao parfemske baze. Tu počinje moderna priča o parfemima jer upravo je alkohol baza današnjih mirisa koje imamo na svojim policama.
Francuski nosevi
Povijest na stranu, kad su parfemi u pitanju, puno zanimljivija su moderna vremena. Naime, kreatori parfema, odnosno parfumeri zaista su rijetka "vrsta" po pitanju zanimanja. Napola umjetnici, a napola znanstvenici, parfumeri prolaze rigorozne treninge, pamte mirise stotine raznolikih sastojaka i desetljećima "bruse" svoj zanat. Njihov posao nije samo "smućkati" sastojke da lijepo i skladno mirišu, već mirisom prenijeti emociju i kreirati mirisno remek djelo.
U Francuskoj, vrsne parfumere nazivaju još i "nosevi" i to s dobrim razlogom - osim što pamte mirise, mogu razlikovati stotine sastojaka koji bi neistreniranom nosu mirisali identično, a takvu sposobnost velik broj njih razvija u nekoj od prestižnih francuskih parfumerskih škola. Kako im to uspijeva? Trik je u tome da svaki miris, odnosno svaki sastojak mirisa povežu s određenim sjećanjem iz života.
Najbolji primjer takvih impresivnih parfumera i njihovih kreacija nedavno je predstavio Avon - pionir u parfemskom svijetu koji proizvodi i prodaje parfeme više od 130 godina. Naime, svjetski priznati i nagrađivani francuski parfumeri Maurice Roucel, Emilie Coppermann i Alexandra Carlin za Avon su kreirali tri luksuzna Artistique parfema - Magnolia en Fleurs, Iris Fetiche i Patchouli Indulgence. Upravo ta linija parfema najbolje osvjetljava skrivenu umjetnost različitih kreatora koji kroz najfinije sastojke izražavaju najdublje emocije i sjećanja. U Artistique liniji svaki miris nadahnut je osobnim sjećanjem kreatora i prenosi trenutak u miris.
Francuski grad Grasse smatra se svjetskom prijestolnicom parfema; u njemu su stvoreni neki od najpoznatijih kultnih mirisa. Zahvaljujući raznolikosti biljaka i cvjetova, čak dvije trećine parfemskih i prehrambenih aroma u Francuskoj proizvodi se u tom gradu.
Baš kao vino, i parfemi moraju "odležati"
Za stvaranje pojedinih mirisa parfumerima su nerijetko potrebne godine rada čemu svjedoči sam postupak izrade parfema.
Prije negoli se može krenuti u izradu, potrebno je sakupiti mnogo "sirovih" materijala poput voća, začina, lišća, trava, drva i, naravno, cvijeća. Zbog toga mnoge parfemske kuće imaju vlastita cvjetna polja kako bi uvijek imali sve sastojke potrebne za svoje parfeme. Kako se parfemi rade od ulja tih sirovina, potrebno je napraviti ekstrakciju ulja koja se potom miješaju. Tu nastupaju "nosevi", odnosno parfumeri koji miješanjem i testiranjem kreiraju miris koji su zamislili, a to ponekad može trajati godinama. Nakon što kreiraju željeni miris, dodaje se alkohol kako bi se sastojci razrijedili. Količinom alkohola određuje se hoće li pojedini miris biti parfem ili toaletna voda - što je više esencijalnog ulja to je parfem jači i skuplji.
Za bočicu francuskog parfema od 15 ml potrebno je ulje dobiveno od otprilike 660 ruža što je i razlog zašto su pojedini mirisi izuzetno skupi.
Nakon što se doda alkohol, mješavina je spremna za proces starenja - baš kao i kvalitetno vino, parfem treba "odležati" da bi bio kvalitetan. Sprema se u taman i hladan prostor kako bi se sve note i mirisi sjedinili. Taj proces može trajati mjesecima, čak i godinama, nakon čega se miris pomno testira kako bi se utvrdilo da je točno onakav kakav treba biti. Tek tada parfem nalazi svoje mjesto na policama parfumerija.
Ako je i tebi ovih dana jedina zanimacija surfati netom, klikni ovdje i saznaj zašto #nijekomabitidoma!
#ostanidoma i naručuj online! Postani Avon Beauty Fan: dobit ćeš svoj log-in, listaš katalog, puniš košaricu i sama za sebe naručuješ, s dostavom doma! I uživaj u svom mirisnom trenutku!
Sponzorirani sadržaj: miss MIND za miss7
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.