Ove kompozicije najviše vole žene diljem svijeta
Parfemi su vrlo osobna stvar: najobičniji miris može u mislima oživjeti uspomene, podsjećati na drage ljude, vratiti lijepe trenutke. Očekivano, mnogi isto misle, a prema statistikama parfemi dobivaju i na popularnosti pa tako se procjenjuje da je prošle godine parfemska industrija zaradila više od 260 milijardi kuna, što je, bogme, impozantna brojka. Ipak, razumljivo je da u nešto tako intimno želimo uložiti i koju kunu više. No ono što iznenađuje je pak mirisna aura koju ima pojedina država - najdraži mirisi Velike Britanije neće se poklapati s Australijom ili Francuskom, ali svejedno su dovoljno poznati (i voljeni); da ga vrlo vjerojatno voliš i ti. Istražili smo što preferiraju žene diljem svijeta, ali i u Hrvatskoj.
1. Velika Britanija
Kad pričamo o Britancima, već godinama obožavaju slatke mirise na granici citrusa i cvijeća, među kojima je rekorde rušio Chanelov "Coco Mademoiselle". Ipak, posljednje ankete pokazuju da se korisnice okreću nečem malo 'težem': 55 posto Britanki sada preferira nositi pomalo uniseks, drvenaste i začinske parfeme poput Tom Fordovog "Black Orchid".
2. SAD
Nježni, slatki i floralni mirisi su koji ruše rekorde prodaje u američkoj Sephori. To su parfemi Chanel "Chance", Chanel "Coco Mademoiselle" i Viktor & Rolf "Flowerbomb". Međutim, postoji i značajan broj Amerikanki koje žele statement mirise pa se okreću niche parfemima - posebno onima drvenastih nota.
3. Australija
Australke su podlejdnjih godina okrenute prema luksuznim mirisima - izgleda da žene traže unikatne mirise koje će moći vezati samo uz sebe, izvan komercijalne mase koju mogu namirisati na svakom uglu. Ipak, kad već pričamo o komercijalnom, prodaju i dalje rasturaju Chanel "Coco Mademoiselle" i Calvin Klein "Euphoria".
4. Italija
Talijanke preferiraju floralne parfeme ili niche parfeme od visokokvalitetnih sastojaka, a njihovim top listama prevladavaju Chanel, Dior i Dolce & Gabbana. Ipak, pokazuju se naznake odlaska u uniseks sfere, pa je tako jako prodavan Calvin Kleinov "CK One".
5. Japan
U Japanu je skoro nepristojno nositi vrlo napadne mirise, što znači da su jaki parfemi s primjerice začinima dosta veliki "no-no". Ondje preferiraju svježe i lagane citrusne mirise. No zapadnjački trend doveo je i kod njih Chanelov "Coco Mademoiselle", "Chance" i "No. 5" na listu jednih od najtraženijih mirisa. S druge strane, velik broj korisnica okreće se i niche parfemima, no obavezno unutar lagane, citrusne kategorije. Jedan od favorita je Parfums de Nicolaï "Fig Tea".
6. Ujedinjeni Arapski Emirati
Bliski istok poznat je po svojim oudovima, što znači da su totalna suprotnost Japanu; vole fantastično opulentne, bogate i napadne mirise, koji se na tijelu zadržavaju duuugo. Iako su čisti arapski oud i parfemi Abdula Samada Al Quarashija i dalje na vrhu ljestvica, moderne Arapkinje okreću se nešto "egzotičnijim" mirisima za njegove pojmove. To su primjerice Yves Saint Laurentov "Les Vestiaires Tuxedo" i Memo Paris "Irish Leather" - da se razumijemo, i dalje vrlo jaki parfemi, ali ne sa specifičnim srcem od ouda!
7. Francuska
U Francuskoj, ironično, Chanelov "Coco Mademoiselle" nije čak ni u top 30 najprodavanijih parfema, ali zato su favoriti Lancomeov "La Vie Est Belle" i Diorov "J'Adore" šo znači da Francuskinje vole blago slatkaste parfeme. Niche tržište i dalje raste, a vezano za njega javlja se potražnja za uniseks mirisima. Univerzalan zaključak koji izvlačimo je da je uniseks nadolazeći parfemski hit!
HRVATSKA
U Hrvatskoj je malo teže procijeniti koji mirisi se najbolje prodaju s obzirom na to da imamo malo dućana/parfumerija, koje pritom imaju ekskluzivnost na pojedini brend - no statistika nam svejedno ne iskače previše od prosjeka svijeta. Najprodavaniji je Chanelov "Coco Mademoiselle", doduše u verziji intense, a u sljedećih top pet nalaze se: Versace "Crystal Noir", Versace "Bright Crystal", Moschino "I Love, Love", Giorgio Armani "Si Passione" i Carolina Herrera "Good Girl". Što nam to govori? Da Hrvatice, baš kao i većina žena diljem svijeta, preferira ili slatke parfeme (u našem slučaju s laganim začinima!) ili svježe, citrusno-floralne kompozicije. I kod nas dolazi do većeg osvještavanja niche parfemskih brendova, ali još uvijek su nedovoljno "istraženi" kao kategorija da bi ih smatrali dovoljno relevantnima na našem tržištu.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.