Beauty 24. kolovoza 2017.

Od koje hrane dobivamo bore?

Thinkstock.

Mediji uvijek pišu o hrani koja ima anti-age djelovanje, no što s namirnicama koje pomažu stvarnju bora? Saznajte ih na vrijeme!

S borama to često ide ovako: jedno jutro se probudiš i nova bora je na licu. Nisi sigurna ni kako ni zašto, a kamoli kada se to dogodilo, ali osjećaj nije ugodan. Ponekad su bore potencirane s previše sunčanja, ponekad s premalo njege ili neadekvatnom njegom, nemarnim životom, stresom, premalim unosom vode, izražajnim facijalnim ekspresijama... Bore se mogu pojaviti rano i kao nasljedni faktor i znamo da nitko nije pošteđen. 

No jesi li znala da stvaranje bora može potencirati i pojedina hrana, kao i hranakoja je odgovara tvom organizmu? U nastavku saznajte koje namirnice biste mogli izbjegavati želite li svoju kožu održati što mlađom.

1. Šećer

Šećer uzrokuje uništavanje kolagena. Vlakna kolagena moraju biti spojena kako bi održavala strukturu kože, a šećer direktno slama spojišta vlakana u kolagenu. U kombinaciji s jakim suncem i direktnom izloženosti UV zrakama, dolazi do još jačeg raspadanja ovog proteina. Trebala bi izbjegavati šećere poput slastica, slatkiša, sladoleda ili ih jesti tek povremeno. Vrlo je bitno izbjegavati slatka pića, ali i provjeravati udio šećera i u proizvodima gdje ga ne očekujemo uvijek jogurta ili maka od rajčice. 

2. Ugljikohidrati

Nakon što se razgrade u tijelu, ugljikohidrati se razlome na čiste šećere, što nas vodi do stavke broj jedan. Međutim, nisu svi ugljikohidrati isti - primjerice, voće i povrće je izvrsno, čak i kada su bogati ugljikohidratima. Najbolje je izbjegavati peciva, muffine, pahuljice, bijeli kruh, kekse, slastice, tjesteninu...  | Autor: Thinkstock Thinkstock

 3. Mliječni proizvodi

Iako sadrže kalcij koji je ključan za zdravlje kostiju i funkciju mišića, oni također dovode tijelo u upalno stanje što pak dovodi do ubrzanog starenja. Umjesto iz primjerice mlijeka, probajte kalcij dobiti iz zelenog lisnatog povrća i alternativa mlijeku. Dobra opcija su i grčki jogurti s malo šećera.

4. Crveno meso

Vjerovala ili ne, samo prepečeno crveno meso potiče stvaranje bora. Pregorjelo meso tijelo dovodi u stanje upale itd., da ne ponavljamo. Također, prerađeno meso poput kobasica ili slanine bogato je natrijem i konzervansima što ponovno potiče upale. Obožavaš li meso, fokusiraj se da ga jedeš rjeđe, provjereno i radije svježe pripremljeno nego prerađevine.

5. Alkohol

Čak i povremeno uzimanje alkohola može imati dugotrajne efekte na tvoj izgled. Alkohol je toksičan i dehidrira, ubrzava starenje i tijelo stavlja u svojevrsno stanje upale. Pritom, iz tijela izvlači i sve nutrijente potrebne za zdravu kožu, kosu i nokte. Dopuštena dnevna doza je za žene čaša, a za muškarce dvije npr. vina.   | Autor: Thinkstock Thinkstock

Komentari 0