Beauty

Koža kao inspiracija: Mirisna uzdanica Louisa Vuittona

Znate li da je kultna modna kuća zadnji je parfem proizvela prije 70 godina? Zašto su se odlučili na ovaj potez, analizira Lidija Palunko

U svijetu parfemske industrije, samo se u Velikoj Britaniji godišnje okrene 10 milijardi kuna, a konkurencija je žestoka. Kada je Louis Vuitton, početkom godine, objavio kako predstavlja prvu kolekciju parfema nakon 1946., jedna stvar bila je sigurna - miris kože, po kojoj je ovaj 70 godina star francuski div dizajna poznat, bit će njezina zvijezda. No, vjerodostojno repliciranje mirisa kože u svijetu parfema poznato je kao iznimno težak zadatak - “nos” LV-a, Jaques Cavallier-Belletrud, shvatio je u koliko je nezavidnoj poziciji kad mu je dan komad mekane nebojane kože kao inspiracija. “U povijesti sam radio s notama kože, no nikad sa pravim komadima koje Louis Vuitton koristi za svoj accessoire. Nisam mogao proizvesti taj miris tradicionalnim metodama - tehnologija hvatanja zraka oko objekta kako bi se izdvojile molekule mirisa nije funkcionirala, kao niti izvlačenje mirisa iz samog komada. Čak smo pokušali napraviti i smolu, no to je bila još veća katastrofa”, objasnio je Cavallier-Belletrud. Konačno, palo mu je na pamet staviti kožu u alkohol kako bi napravio infuziju. I - uspjelo je!

 | Autor: Guliver Image/Getty Images Guliver Image/Getty Images “Cijela osobnost kolekcije koju čini sedam mirisa dolazi upravo iz infuzije kože. U širem izboru je bilo 80 kombinacija, no sveli smo ih na sedam, zato što je to moj sretan broj. Praznovjeran sam, kao gotovo svi južnjaci”, objasnio je dizajner parfema, koji stoji iza Diorovog Addicta, Stelle by Stella McCartney i Jean Paul Gaultierovog Classiquea. Louis Vuitton nije prvi brend koji se suočio s ovim problemom - pretočiti bit modne kuće u bočicu parfema izazov je dizajnerima otkad je Coco Chanel predstavila legendarni No. 5 davne 1921. godine. Uz Vuittona, ove godine nove mirisne kreacije predstavili su još neki modni giganti: Hermes, Gucci i Calvin Klein, kao i manje, skoro niche kuće koje vole insideri: Commes des Garcons, Grace Coddington i OdeJo, brend bivše modne urednice časopisa GQ, Jo Levin.

Parfemska industrija u Velikoj Britaniji vrijedi 10 milijardi kuna

“Odlučila sam krenuti u dizajn mirisa jer su se kombinaciji eteričnih ulja koju sam uvijek nosila divili svi - od Toma Forda do vozača taksija”, izjavila je Levin na predstavljanju u Londonu početkom godine. Dobar ukus taksista ipak nije pokretačka sila iza stvaranja novih brendova (ili lansiranja parfema unutar postojećih) - ovaj potez itekako ima financijskog smisla. Samo u Velikoj Britaniji, kažu istraživanja, parfemska industrija vrijedi oko 1.3 milijardi funti (oko 10 milijardi kuna). A parfemi, iako ponekad doista visokih cijena, većini su prihvatljiv trošak za pristup nekom luksuznom brendu. Zahra Bishop, voditeljica beauty odjela elitne robne kuće Harvey Nichols, ipak misli da se tajna krije drugdje: “U posljednje vrijeme vidimo sve više kupaca koji prate događanja u parfemskoj industriji i zainteresirani su za priču iza svake mirisne kreacije. Prije će izdvojiti novac ako znaju da parfem ili njegov tvorac imaju integritet, da kreativni proces ima smisla ili da postoji neka dobra priča”. Harvey Nichols je i sam nedavno predstavio svoj parfem - rezultat suradnje dizajnerice parfema Azzi Glasser, koja je radila za Topshop, Agent Provocateur i Illamasquau, i modnog fotografa Rankina. Kako je trik u autentičnosti, slaže se Mia Collins, koja je zadužena za beauty odjel kultnog Harrodsa.

 | Autor: Guliver Image/Getty Images Guliver Image/Getty Images “Pomama za parfemima slavnih modnih kuća porasla je zahvaljujući nevjerojatnom načinu na koji su oni napravljeni - doista besprijekorno prenose DNK i vrijednosti tih brendova. Posljednji parfem Alexandera McQueena, McQueen Parfum, savršen je primjer, kao i mirisna kreacija Louis Vuittona”. Na tržištu koje je preopterećeno mirisima slavnih ne čudi što su nove, sofisticirane note stigle upravo iz studija modnih kuća. No, u mirisne vode se nisu upustili samo dizajneri odjeće - kad je DNK u pitanju, nemoguće je ne spomenuti uspjeh Alexandera Vreelanda, unuka bivše urednice američkog Voguea, Diane, koji je, nakon rada za Ralph Lauren i Giorgija Armanija, odlučio predstaviti kolekciju parfema pod njezinim imenom. “Imali smo ideju DNK parfema Diane Vreeland i to mi je bilo najbitnije - morali su biti snažni, jasni i napravljeni od niza najboljih sastojaka”. Bočice jarkih boja dolaze sa svilenim privjescima koji podsjećaju na bogatstvo garderobe ove njujorške ikone, a sama Diana bila je toliko opsjednuta parfemima da je i namještaj u stanu, a pogotovo sofe, mirisala koristeći injekcije punjene parfemom. Kupci vole kada uz parfem mogu dobiti dio identiteta brenda iza njega - bio to kožnati Trussardi privjesak, print Versaceove meduze ili originalan dizajn bočice kao što ima Jason Wu u suradnji s brendom Caudalie.

 | Autor: Guliver Image/Getty Images Guliver Image/Getty Images “Ako je koža korištena za parfem poveznica sa glavnom kolekcijom dizajnera, parfem će odletjeti s polica”, tvrdi Bishop. S obzirom na to da su Vuitton parfemi stvarani gotovo 4 godine, ne čudi što je reakcija tržišta potpuno oduševljenje. “Za stvoriti parfem treba vremena. Luksuz je upravo u tome što smo si mi uzeli to vrijeme i napravili sve kako treba”, zaključila je Delphine Arnault, podpredsjednica modne kuće. Tajnovitim imenima poput Mille Feux (tisuću svjetala) ili Contre Moi (blizu mene), LV pokušava izazvati emocionalne reakcije kod kupaca, a glavna zvijezda krije se iza imena Rose Des Vents (ruža vjetrova), cvjetnog parfema koji s vremenom razvija začinjene note. Među tri vrste ruža korištenih u njemu nalazi se i vrsta koja raste samo u Grasseu, za čiju je ekstrakciju Cavallier-Belletrud koristio ugljikov dioksid i metodu kojom se uklanja kofein iz kave. “Time zadržite svu nježnost, kao da njušite sam cvijet”, objasnio je.

U dobu uniseks i spolno neutralnih parfema, kolekcija LV-a iznimno je ženstvena, za što se njihov kreator ne ispričava: “Žene su one koje odlučuju u životu, koje biraju; nisam mogao napraviti ništa do li ženske parfeme”. Kad kombinaciji dodate minimalističku bočicu koja podsjeća na apotekarske tube, rad dizajnera Marca Newsona, te Leu Seydoux, koja je zaštitno lice kampanje, sigurni smo da je LV još jednom pogodio ravno u sridu.

Tekst je preuzet iz našeg Budi.IN Chica uz koji darujemo fantastična Catrice sjenila. 

 | Autor: arhiva arhiva

Photo: arhiva

Komentari 0