Beauty
1/10

Koji je savršen parfem za tvog muškarca?

Coco Chanel je rekla kako je žena bez parfema žena bez budućnosti i svojim Chanel N°5 ženama dala u ruke glavno oružje zavođenja. No, isto je zapravo i s muškarcima. Rijetko koja žena će odoljeti muškarcu koji miriše dobro. Na temu muških parfema popričali smo s apsolutnim stručnjakom što se tiče parfema Borutom Mihalićem, ujedno i vlasnikom zagrebačke niche parfumerije Top.

Parfem je muškarcu kao i ženi veoma osoban modni dodatak, jedinstveni dio kako njegovog stila, tako i čitavog identiteta. Toliko se može iščitati iz ovog naizgled sitnog dodatka stilu. Parfem govori kakav muškarac ima karakter, kakav stil odijevanja i koliko je emotivan ili strastven, ali i obrnuto. Često ćemo na temelju izgleda ili osobnosti zaključiti kakav parfem bi konkretan muškarac mogao voljeti. 

 | Autor: Nina Đurđević/PIXSELL Nina Đurđević/PIXSELL

"Parfemi i identitet zaista jesu povezani. Recimo, ovisi je li muškarac dandy ili casual tip ili pak poeta. Šaroliki tipovi muškaraca voljet će različite vrste parfema. Sportski tipovi će preferirati svježije parfeme i citrusaste note kao što su neroli i bergamot dok će urbaniji, mlađi muškarci više voljeti slatkaste note, a dandy tipovi neobičnije mirise", objašnjava Borut i ističe kako je to opća generalizacija. 

Možda to neće biti slučaj baš za svakog pojedinog muškarca jer su parfemi vrlo individualna stvar, ali ako bi morao napraviti opću generalizaciju na temelju povezanosti određenog tipa osobe i određenog parfema, onda bi to izgledalo ovako.  

 | Autor: Nina Đurđević/PIXSELL Nina Đurđević/PIXSELL

Što se tiče godina i toga biraju li mlađi muškarci drugačije mirise od onih starijih, Borut kaže kako je primijetio da mlađi muškarci vole slatkastije mirise, makar opet ističe da je teško generalizirati. Individualni stil uvelike utječe na odabir parfema, kao i društvo u kojem muškarac odrasta ili kultura u kojoj živi. Ono što svakako može zaključiti sa sigurnošću je, ako vidi starijeg gospodina koji je fino obučen - da je isti sigurno sklon klasičnijim notama. Stil oblačenja i odabir parfema tako su povezani jer će vrlo često muškarci koji vole klasiku u odijevanju poput odijela, odabrati i takav parfem s primjerice notama začinjenim laganim pačulijem.

 | Autor: Nina Đurđević/PIXSELL Nina Đurđević/PIXSELL

Zanimalo nas je kakve je parfeme najbolje nositi u poslovnim prilikama, a kakve u ležernim. Naš sugovornik ističe kako u ležernim prilikama nema strogih pravila jer je to ionako vrijeme opuštanja, kave s prijateljima ili izlaska, dok je za poslovne prilike bitno imati parfem koji neće daviti ljude oko vas, a konačno niti vas. Najbolje bi bilo izabrati neki misteriozan, a u isto vrijeme laganiji parfem, no ukoliko se odlučite na jači parfem onda bi ga trebalo staviti manje.   

Upitali smo Boruta kako izabrati pravi parfem. On je simpatično odgovorio: "Njuškanjem". Stoga smo ga zamolili da nam objasni kako to izgleda kada muškarac bira parfem te ima li problema s izborom ili odmah zna što želi.

"Ja njegujem individualan pristup. Uvijek klijentima priđem s pitanjem: Što vi volite? Tražim od njih da mi kažu što im se sviđa pa zajedno dođemo do zaključka što bi im najviše odgovaralo. Klijenti nekad kod mene provedu i čitav sat u biranju parfema. Često na početku daju kontradiktorne odgovore pa ja u olfaktivnim zonama napipavam što bi bilo najbolje za njih. Recimo, ako klijent kaže da voli drvenaste note, onda proučavamo kakve točno drvenaste note bi mu se najviše svidjele", objašnjava Borut.  

 | Autor: Sanjin Strukić/Pixsell Sanjin Strukić/Pixsell

Što se tiče samog procesa isprobavanja zanimalo nas je li bolje isprobavati parfem na koži ili papirićima. Borut savjetuje da je najbolje prvo isprobati na papiriću, iako on zna varati jer se miris ne razgrađuje isto na papiriću i na koži. Stoga je najbolje probati na papiriću, a onda na koži i pričekati otprilike sat vremena.  Upitali smo našeg sugovornika zašto uopće nosimo parfeme uopće. Je li to iz razloga da zavedemo, popravimo raspoloženje ili pošaljemo određenu poruku?

"Sve od navedenog, da zavedemo, popravimo raspoloženje, ostavimo trag. Miris je zapravo ono životinjsko u nama, dašak animalnosti koju imamo u sebi. Osjet za njuh je najrudimentalniji osjet koji se nije puno mijenjao i zato nas miris uvijek baca u neko drugo vrijeme. To je taj olfaktivni efekt, kao u Proustovim kolačićima Madeleine koji su svojim mirisom i okusom preplavili glavnog junaka i odveli ga u prošlost. Tako se i mi mirisom možemo povezati s nekim mjestom ili sjećanjem, prebaciti se automatski na neko drugdje"

 | Autor: Instagram/Nives Celzijus Instagram/Nives Celzijus

Zanimalo nas je postoje li parfemi koje je bolje koristiti u zimu i oni koje je bolje koristiti u ljeto. Borut kaže kako ne postoji stroga podjela na ljetne i zimske parfeme, a zapravo niti na one ženske i muške. Ljeti je jedino možda bolje nositi svježije mirise, a zimi one kompleksnije, iako neki će muškarci  čitave godine nositi pačuli. 

"Ja dijelim svoje mirise po svom habitusu, po tome kako sam odgojen, po tome što meni predstavlja prostor u kojem sad se rodio. Recimo, najbolji je primjer koji uvijek pričam moj odlazak u Tunis. Prolazili smo nekim gradom u pustinji, a u zraku je bio jak miris jasmina. Jasmin je po meni esencija koja najviše odgovara ženskim parfemima. Nikako ne bih mogao spojiti jasmin s muškim parfemom, ali vodič nam je objasnio kako je u Tunisu upravo jasmin muški cvijet za zavođenje. Ovisno o tome nosi li se cvijet jasmina na desnom ili lijevom uhu, muškarac odaje je li slobodan ili ne", priča na Borut.

Zanimljivo je i kako je odnos prema parfemu posve različit od zemlje do zemlje. Tako će o izboru parfema kod muškarca ovisiti i kojoj kulturi pripada. U azijskoj kulturi gotovo da i ne postoji kultura parfema. Primjerice Japanci parfeme kupuju samo zbog prestiža, dok je apsolutni centar svijeta što se tiče parfema Brazil koji ima veliku kulturu mirisa tijela. Parfem je core bussiness i u Francuskoj, Italiji te arapskim zemljama. Pritom su arapski mirisi kada dolaze na europsko tržište prilagođeni ukusima Europljana. 

 | Autor: Instagram/Nives Celzijus Instagram/Nives Celzijus

Na pitanje jesu li parfemi luksuz ili potreba naš je sugovornik odgovorio kako se tu ipak radi o luksuzu. Ako ćemo govoriti o potrebi, onda je to prvenstveno potreba da budemo čisti, a parfem je onda tu kao dodatak. 

Što se tiče trendova u muškim parfemima, Borut ističe kako je to svakako oud koji dolazi s arapskih prostora te razne varijacije istog. Nedavno je sajmu u Milanu na kojem je bilo preko 200 izlagača iz cijelog svijeta primijetio kako se vraćaju ideje s ljubičicom, uvijek vječni vetiver za muškarce u različitim opcijama, citrusni mirisi te oni s česticama baruta. 

Za kraj smo Boruta pitali postoji li najbolji muški parfem svih vremena kao što je to recimo Chanel No. 5 za žene. 

"Nikad ne odgovaram na pitanja što je najbolje svih vremena u bilo kojem segmentu. Bilo da se radi o filmu, glazbi ili umjetnosti, i kod toga uvijek čvrsto stojim. Ali mogu reći da je zasigurno trenutno najprodavaniji muški miris Paco Rabanne 1 Million. Prema statistikama od prije nekoliko godina muški 1 Million je bio prodavan i kod žena, jer tada kada je miris lansiran nije bilo ženske alternative. No, kasnije se ona desila pa danas postoji i ženski 1 Million. ", zaključio je. 

U galeriji pogledaj više fotografija...

Photo: None

Komentari 0