Beauty
Kad je make up inspiriran kazalištem, onda to ovako izgleda... Kad je make up inspiriran kazalištem, onda to ovako izgleda... Kad je make up inspiriran kazalištem, onda to ovako izgleda... Kad je make up inspiriran kazalištem, onda to ovako izgleda... Kad je make up inspiriran kazalištem, onda to ovako izgleda... Kad je make up inspiriran kazalištem, onda to ovako izgleda... Kad je make up inspiriran kazalištem, onda to ovako izgleda... 1/12 Kad je make up inspiriran kazalištem, onda to ovako izgleda... Kad je make up inspiriran kazalištem, onda to ovako izgleda... Kad je make up inspiriran kazalištem, onda to ovako izgleda... Kad je make up inspiriran kazalištem, onda to ovako izgleda... Kad je make up inspiriran kazalištem, onda to ovako izgleda...

Kad je make up inspiriran kazalištem, onda to ovako izgleda...

Ne morate mijenjati lice, ali možete eksperimentirati s make-upom, a mi vam donosimo najbolje savjete

Šminka koju nanosimo svakodnevno samo je dio šminkerske scene, šira slika otkriva čaroban svijet koji egzistira i u umjetničkoj sferi. Možemo ga prije svega vidjeti u kazalištu, gdje specijalan make-up podupire karakter, ravnopravno sudjeluje u izgradnji lika, baš kao i odjeća ili scenografija. Boje, linije, konture, manipulacija izražajima na licu, sve su to alati kojima nam umjetnik-vizažist tumači unutarnji svijet figure na sceni. Irena Königsknecht, vizažistica i dugogodišnji masker zagrebačkoga kazališta Kerempuh, otkrila nam je čari i moć kazališne šminke:

- Kazalište je živa slika, a šminka glumcu može definirati čak i pola uloge, kako mi to kažemo, toliko mu pomogne u definiciji karaktera da jako olakšava rad, on je uvjerljiviji, siguran u sebe što govori i kako glumi. Ponekad koristimo i leće za oči - općenito pogled je najvažniji dio lica, način na koji oblikujemo oko snažno utječe na vizualni identitet, ovisno je li on ljutit, zločest, dobar... Glumcu se u očima vidi sve, kao uostalom i osobi izvan scene. Slično je to kao kad karikaturist ističe neke poteze, karakteristike, tako i mi kod glumca ističemo, izdvajamo ono bitno za njegov lik. Ponekad povećavamo nos, lijepimo obrve, a kod muškaraca su to često brkovi, na primjer, stil à la Clark Gable ili Dalí, zatim brada Abrahama Lincolna... na taj način gledatelj već prepoznaje stil jer se služimo prepoznatljivim ličnostima iz povijesti. Sve počinje razgovorom i dogovorom s redateljem, kostimografom, glumcem i timom, to je pravi timski rad - ističe.

 | Autor: Danijel Berković/Pixsell Danijel Berković/Pixsell Ponekad izgrađujemo lik do same generalne probe, u stanju smo uvesti neke izmjene ako nam se čini da nismo dovoljno istaknuli karakter. Ako želimo u prvi plan staviti dobrotu, ako je lik pozitivan, onda je to uglavnom rumeno lice, zdrav izgled, nježne nijanse, a ako je zločest, negativan, ističemo oštre linije lica, konturiranjem sužujemo nos, dodajemo crvenilo ispod oka, smanjujemo usne, one su tamnije, općenito sve je nekako oštrije. U stanju smo vizualno izmijeniti lice, konturiranjem, igrom svjetla i sjene, a osobu možemo i pomladiti, na primjer, dodavanjem pjegica. Ponekad lik tijekom predstave moramo postarati - tu su u fokusu bore, ubacujemo sijedi pramen u kosu, lice je bljeđe i slično. Na sve to nadovezuju se frizure, izgled ruku, noktiju, sve je okvir za lik. Moram napomenuti da je šminka za kazalište dvostruko jača od one za televiziju ili fotografiju - podloge su teške, masne, u više slojeva. Sve su to detalji koje razrađujemo do samoga kraja, u svemu tome važno je poštovati tim i surađivati kako bismo svi bili zadovoljni rezultatom - govori vizažistica Irena Königsknecht. Make-up je također adut body paint scene, koja egzistira na performansima i ponekad stvara impozantan svijet neobičnih bića. Vizažistica Ana Marija Rubić iz Kryolana ističe životnost ove make-up kategorije:

- Uz kazališnu i klasičnu šminku egzistira i trend oslikavanja lica i tijela. Za slobodne umjetnike ljudsko je tijelo platno za oslikavanje, pa je body art ravnopravan dio današnje make-up kulture. Popularan je na različitim događanjima i karnevalima, pa čak ima i svoje festivale, jedan od veličanstvenih je World Bodypainting Festival u Austriji gdje se natječu najpoznatiji majstori te prezentiraju razne tehnike i kreacije - dodaje. Želite li isprobati neke drukčije tonove, poput žute koja je ujedno zvijezda naše fotopriče, vizažistica Petra Sever ima prijedlog:

 | Autor: Danijel Berković/Pixsell Danijel Berković/Pixsell - Žuta u ulozi sjenila ili tuša odličan je izbor za tamnopute žene koje se žele poigrati življim bojama. No žuta je u korektorima specifična po tome što odlično neutralizira mrlje i podočnjake ljubičastog podtona, tako da su žućkasti korektori odličan izbor za blijedu put s izraženim podočnjacima. Uvijek se, ako volite boje, možete poigrati pastelima: sinonim su za zimu i proljeće zbog nježnog dojma. Bolje funkcioniraju na ženama svijetlije kose i puti zbog hladnog podtona kože i zasićenosti bijelom bojom. Što se tiče pastelnih ruževa bitno je pripaziti da nemaju kreč efekt. Ako se pastelno ružičasta nanosi na oči kao sjenilo, pripazite da ne dobijete dojam ‘upaljenog’ oka, stoga izbjegnite nanošenje na donji dio kapka. Dojam svježine i nježnosti dat će u obliku rumenila ili sjajila. I ne zaboravite - zimi je najbitnije da se prije nanošenja podloge koža dobro nahrani i hidratizira kako ne bi izgledala suho i oljušteno - savjetuje Petra.

Photo: Danijel Berković/Pixsell

Komentari 0