Maurice Roucel, karizmatičan i znatiželjan majstor parfema može se bez pretjerivanja nazvati umjetnikom u svojoj branši. U kratkom razgovoru povodom Noir festivala u zagrebačkom Velvetu, otkrio nam je svoje viđenje današnjeg parfemskog svijeta, marketinga i onoga što ženu čini senzualnom.
Maurice Roucel je započeo svoju karijeru u parfumeriji 1973. godine dok je radio kao glavni kemičar za Chanelovu kromatografiju šest godina. Mirisi poput: Gucci 'Envy', Hermes '24 Fabourg', Guerlain 'Insolence', L’Instant, Helmut Lang 'Eau de parfum', Lolita Lempicka: L, Bond No. 9 'New Haarlem' samo su neki od brojnih parfema koje je dizajnirao. Maurice odmah na početku naglašava kako je najbitnija stavka u poslu parfumera- strast. Današnja moderna tehnologija sigurno olakšava posao jer se dobivaju brojni spojevi koji su prije bili nezamislivi, ali vjeruje kako je kreativnost dio koji nikako ne smije izostati. Često radi i parfeme po narudžbi i to mu je jedan od omiljenih dijelova posla.
U protekloj godini je proizvedeno preko 200 novih vrsta parfema
"Prilaze mi brojni ljudi, poznati i nepoznati i mole da im napravim unikatni parfem. U radu s klijentima, što privatnim, što velikim imenima u svijetu parfema, uvijek prilagođavam miris željama mušterija. Ono što nikako ne volim su cvjetni mirisi i pokušavam izbjeći takve kombinacije što je više moguće. Elementi koje najčešće koristim su pačuli, jasmin i koža. Upravo to je za mene noir parfem, oličenje elegancije i stila", objašnjava Maurice.
Moda i parfemi su usko povezani, posebno iz razloga što najveće modne kuće stvaraju i najpoznatije parfeme. Samo protekle godine proizvedeno je 200 novih parfema. Mauricea najviše smeta što se posljednjih godina inzistira na kvantiteti, a ne na kvaliteti. S vremenom se došlo i do brojnih tehnoloških napredaka i nudi se puno više mogućnosti stvaranja mirisa.
"Parfemi su danas često modni dodaci, sakupljaju se u svrhu stvaranja zbirke ili zbog trenutnog trenda. Ali, to nije uvijek bio slučaj, sjetimo se samo glavnih kućama kao što su Chanel, Houbigant ili Yardley, gdje dizajneri stvorili parfeme koji su klasici i danas, poput Chanela No. 5. Brzi zaokret u modnoj industriji je napravio nove životne cikluse parfema koji su sve kraći. Danas imamo ljetno i zimsko izdanje jednog parfema. Stvara se velik broj mirisa, ali nema više te umjetnosti, strasti", pojašnjava svoje viđenje današnje industrije Maurice.
Za stvaranje dobrog parfema je potrebno znanje i ljubav
Njegov proces stvaranja parfema počinje prvenstveno inspiracijom koju crpi iz svega što ga okružuje. Najčešće su to upravo žene, filmovi, glazba, ali naglašava kako nema pravila. Ono što svakim parfemom želi postići je da se svaka žena osjeća posebno i samopouzdano noseći njegov miris.
Prepričao je anegdotu kada mu je jedna poznata modna kuća poslala zahtjev za stvaranjem parfema za savršenu ženu. Onu koja ima izvrstan posao, predivnog muža, dvoje savršene djece, kućicu u cvijeću i psa i mačku. Mauriceova reakcija je bila ta da je odgovorio kako bi želio napraviti parfem za neuglednu ženu, koja ne može naći posao, dečka, a jedino što ima je puno mačaka. Jer je njoj više potreban miris koji će joj dati samopouzdanja, sigurnosti i osjećaj da je nepobjediva.
Zaključuje kako recept za dobar parfem ne postoji. Za njegovo stvaranje je vrlo bitna podloga iz kemije i općenito znanje o parfemima, ali sve na kraju ovisi o osobi koja će taj miris nositi i kako će koža i tijelo reagirati. I taj trenutak kada sve skupa funkcionira besprijekorno je upravo ono zbog čega Maurice, čarobnjak parfema kako mu tepaju, obožava svoj posao.
U galeriji detaljnije pogledajte fotografije...
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.