Iggy concept store u samo par mjeseci nametnuo se kao jedna od vodećih adresa za kupnju originalnih i zanimljivih predmeta s hrvatskih potpisom. Iza zagrebačkog dućana stoji mlada Igrajna Vargek, zaljubljenica u modu i, čini se, uspješna poslovna žena.
Prije manje od godinu dana Igrajni se ukazala prilika za otvaranje trgovine u središtu Zagreba (Varšavska 10), a ona je od samog početka znala da to neće biti klasični dućan. Ugodnu i opuštenu atmosferu, zanimljiv hrvatski dizajn i cjenovno prihvatljivu i raznoliku ponudu ubrzo su prepoznali ljubitelji mode koji uvijek tragaju za unikatima s kojima se mogu istaknuti.
„Dugo sam razmišljala o nečemu sličnom, no nisam bila sigurna za kakav se točno koncept odlučiti. Htjela sam imati svoj dućančić, koji bi bilo ležeran i opušten, ništa pretenciozno. Detaljniji koncept se razvio putem, krenuo je od mene i onog što ja radim, preko mojih prijatelja te se proširio na mlađe i starije kreativce koji izrađuju zanimljive stvari“, objasnila je Igrajna početke Iggy concept storea, koji je svoja vrata otvorio krajem studenog 2012. godine.
Hrvatski dizajn po prihvatljivim cijenama
Otvaranje dućana neobičnog koncepta u jeku krize mnoge bi obeshrabrila, no Igrajna ističe kako strah pred otvaranje nije proizašao zbog trenutne ekonomske situacije u Hrvatskoj.
„Mislim da bi me bilo strah kao i da nije kriza jer mi je sve to bilo novo. Nisam se prije susrela s vođenjem takvog posla. I dalje tvrdim da i da je i da nije kriza, uvijek ima prostora za nove i zanimljive stvari i mjesta. To se vidi u trenutnoj ponudi u Zagrebu, sve je više mjesta koja su po svom konceptu drukčija, poput manjih restorana i kafića. Kriza je, osjeti se i vidim i po kupcima da bi svi puno više trošili, no vjerujem da dobra ideja uvijek prođe“, ističe Igrajna.
Moda joj nije strana. Od malih nogu se, kako ističe, valjala u materijalima kod svojih roditelja koji su osnovali hrvatsku modnu kuću WGW. Igrajna je neko vrijeme radila s njima pomagajući pri stvaranju ženskih kolekcija za ovaj brend, no kako je on prvenstveno sportskog causal stila, u radu nije imala puno slobode. Uz otvaranje trgovine Iggy, pokrenula je stoga i vlastiti brend istog naziva koji se nametnuo kao najpopularniji u dućanu.
„Nisam očekivala da će biti toliko popularan, više sam započela iz svog gušta. No, u međuvremenu se, posebno na proljeće, upravo Iggy pokazao kao vodeći brend koji se najbolje prodaje. Bili smo svi zatečeni, čak ni ne stignemo proizvoditi toliko kolika je potražnja. To je pokazatelj da se trebamo razvijati dalje i da to ima potencijala“, pojašnjava Igrajna.
Većina izloženog je na prodaju
Njen popularni brend čini dio raznolike i velike ponude Iggy concept storea. Soel by Sonja Lamut, Buried Clothes, Buba with love, WGW i Chicks on chic čine ponudu odjeće, dok s druge strane imamo veliki broj modnih dodataka, poput torbi, sunčanih naočala i nakita, ali i one za dom.
„Kod nas kupci nisu navikli na koncept trgovine u kojoj je skoro sve viđeno na prodaji. Tako kod nas se osim klasičnih stvari, poput odjeće i modnih dodataka, mogu kupiti izložene slike, okviri, stolci, lampe i slično. Zapravo, većina asortimana je na prodaju“,objašnjava Igrajna.
Za nju su svi brendovi njene male zvijezde i naglašava kako joj je najteži dio posla odabir predmeta koje će uvrstiti u prodaju. Bira redom one stvari koje se i njoj osobno sviđaju zbog čega trgovina, unatoč raznolikoj ponudi, zrači vintage i romantičnom atmosferom.
Prilikom odabira asortimana važno joj je da je cjenovno prihvatljiv jer se skuplji komadi nisu pokazali zanimljivi Iggy klijenteli. Također pazi da si pojedini brendovi nisu konkurencija te da se stilski ne poklapaju. Ako u užem izboru ima dva brenda, od kojeg jedan već negdje prodaje, a drugi se tek probija, Igrajna će pružiti priliku onom manje poznatom.
Mjesto za uživanje i odmor
Jedna od vodećih karakteristika Iggy dućana je i raspon cijena koji je uistinu prihvatljiv. Igrajna naglašava kako su u ponudi imali neke skuplje komade, no nisu se pokazali toliki isplativim.
„Nemam ništa protiv skuplje odjeće, no ona jednostavno kod nas ne prolazi. Naša klijentela ne kupuje skupu robu. Zbog toga su naše cijene u rangu onih u highstreet trgovinama. Prilikom izrade svog brenda, pazim da su cijene prihvatljive djevojkama koje te komade žele nositi“, objasnila je Igrajna.
Osim prihvatljivih cijena, Iggy karakterizira asortiman koji nudi samo 'Made in Croatia'. Od odjeće, preko modnih dodataka, do detalja za dom, Igrajna bira mlade i one nešto starije hrvatske kreativce. Smatra da kod nas postoji veliki broj kreativni ljudi te da nema potrebe uvoziti stvari iz vana.
Mala oaza hrvatskih kreativaca u srcu Zagreba u samo par mjeseci se nametnula kao popularna adresa raznolike klijentele čiji raspon godina uistinu varira. No, jedno im je zajedničko – oni cijene originalnost, podržavaju hrvatski dizajn i svojim stilom ističu vlastitu osobnost.
„Mnogi ljudi su mi rekli da dolaze kod nas kako bi se opustili i odmorili. Vjerujem da se kupcima upravo sviđa taj naš opušteni pristup, nije ih strah ući u trgovinu, ne osjećaju se neugodno. I, naravno, tu su i prihvatljive cijene. Ljudi se često vraćaju, tako da već imamo i vjernu klijentelu“, ističe vlasnica.
Mada nije prošla ni godina dana, Igrajna već ima planove i želje za budućnost. Htjela bi otvoriti ljetni Iggya negdje na našoj obali ili nekom otoku. No, najveća želja joj je velika trgovina koja bi imala i svoj kafić te postala adresa ne samo za shopping nego i za druženje. Ambicija, ljubav prema modi, istančan stil i pozitivna energija već su tu. A s tim receptom Iggy concept store može samo rasti.
U galeriji detaljnije pogledajte malu oazu hrvatskog dizajna...
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.