Vjerovala ili ne, ove stvari ipak možemo zahvaliti Kim Kardashian
Dokle god je interneta i digitalnih medija, do tada će trajati rasprave o tome je li Kim Kardashian žena vrijedna tolike pažnje. Bila vrijedna ili ne, ona fokus vrlo vješto stavlja na sebe. Kim se, znamo, rodila s internetom. Ruku na srce, u konvencionalnim časopisima, proizvedenima prije digitalne ere, ona nikada ne bi pronašla svoje mjesto. U vremenu Googlea, pak, ona je vrlo brzo makla Britney s vrha najguglanijih osoba, a Madonnina ''moralna problematičnost'' naglo je zauvijek pala u drugi plan. Jedna žena koja nije visoka ni mršava, sa uistinu zanosnim oblinama, nametnula se kao novi pojam atraktivnog.
Zašto? Njena, potencijalno fingirana, spontanost, drama i intima pred očima svijeta podsvjesno su je približile ženama. U svijetu glumica, pjevačica i brojnih ispeglanih ''života'' koji se tek naknadno prokažu kao potpuno promašeni – Kim je odmah pokazala slabosti, mane, krhkost. Brojni slavni iznevjere očekivanja, a Kim je bila dovoljno pametna da ih nikada niti ne postavi. A ljudi su voajeristički krenuli u konzumaciju njena lika i dijela! U proteklom desetljeću, njena je pojava ostavila traga. Ovo su stvari na kojima joj ipak možemo zahvaliti:
1. DEMOKRATIZIRALA JE LJEPOTU
Nema sumnje da svijet nikad nije bio manji. Primjerice, i Amerikanka i Hrvatica nose iste krojeve odjeće, slijede iste trendove, konzumiraju relativno sličnu hranu. Kulturološka raznolikost donekle je dokinuta našom potrebom da pratimo, imitiramo, maskiramo se. Cijeli svijet se imitira, stil se unificira. Gdje je tu Kim? Upravo je ona učinila popularnim ideal koji su davno opjevali kultni reperi. Ideja reperske žene s oblinama dobila je svoje lice. Ipak, Kim bez njene obitelji - ne postoji. A tu je, ne zaboravimo, 6 brutalno različitih žena spremih da zajedno postanu brend. Kendall je pokazala da je mršavost prihvatljiva, Kylie se operirala pa se skrušeno pokajala, Kris Jenner nosi godine, Khloe nije krila borbu s manjkom samopouzdanja i viškom kilograma, a Kournety je imala ultimativno problematičnog dečka i izvanbračnu djecu. Dok je globalizacija unificirala stil i pomela granice, Kardashianke su demokratizirale ljepotu i život žene.
2. ŽIVOT ŽENE
Kad je riječ o položaju žena, ni najgorljivije feministkinje i kritičarke današnjice, ne mogu se s lakoćom i bez zadrške okomiti na Kardashiane. Nitko ne može reći da je cijela skladna horda žena koje, u dobru i zlu, ostaju jedna uz drugu nije ostavila traga. Istina, prostora za kritiku uvijek ima, ali ne može se samo tako tvditi da za ideju žene 21. stoljeća nisu učinile apsolutno ništa dobro. U najmanju ruku, uklonile su pojam tabua. Progovorile su o važnim stvarima i to je uistinu neosporno. Pokazale su probleme sa začećem, borbu s manjkom samopouzdanja, sklonost lošoj prehrani. Naposljetku, Kim je pokazala i svoju psorijazu. Zauzele su stav u nekoliko općenito važnih kampanja kao što je ona protiv oružje. Dok su ih (samoprozvane) elite prezirale i svijet im se smijao, one su zarađivale milijune i usput se nisu bojale reći ''Ja mislim''. A za to, znam i znaš, treba hrabrosti!
3. ESKAPIZAM, IDENTIFIKACIJA I MENTALNI JUNK
Ako neki reality show traje više od deset godina, to apsolutno i nepobitno znači da je pronašao svoju publiku. Rijetki su oni koji se vole predstavljati kao religiozni pratitelji Kardashiana, ali nije teško pronaći razloge zbog kojih bi ih ljudi gledali. Lijepe žene, fina odjeća, dobra drama i prilično unikatan zaplet. Ne znam za tebe, meni to zvuči kao solidan program za opuštanje. Jedina bizarna stvar u cijeloj je - poricanje. Dobar dio ljudi (s kojima sam često razgovarala) ima ugrađen cenzorski kliker prema Kardashianima. Moralne premise im šapću da Kardashianke nisu dobar uzor i da pokazuju dekadenciju svake kulture. Ipak, moj je savjet - kritički kliker. Konzumiraj s mozgom, kao i sve u životu. I prihvati - možda javno, možda prikriveno, ali svi povremeno kliknemo na članak, upalimo epizodu ili barem ironičnim komentarom pokažemo da smo vrlo dobro ''Kardashian potkovane''. Slikovito, Kim Kardashian je McDonalds s dostavom na kućnu adresu. Tko bi to, pobogu, ikada odbio?!
4. LEKCIJA IZ EKONOMIJE I MARKETINGA
Sjećate se gole naslovnice kojom je Kim srušila internet? Ona je savršena metafora za sve ono što joj je prethodilo i što je došlo poslije. Kim je internet okrenula u svoju korist. Tamo je vrlo lako plasirati vlastiti sadržaj, a malo vještiji mogu se autobrendirati. To je napravila Kim i njena obitelj. Na njihovoj je strani bila činjenica da su i prije bile bogate, dakako. Zadatak im nije bio naročito težak, ali one su postale pionirke influensanja. Kim i Chiara Ferragni nameću se u ''case-study'' vježbama na poznatim fakultetima ekonomije i menadžmenta. Naravno, ne na našim fakultetima. Nažalost, ipak ne.
5. PROCVAT BEAUTY INDUSTRIJE
Koji je odnos Kim i beauty industrije? Hmm... Kim vlada beauty industrijom! Ona i cijela njena obitelj kreiraju i ubijaju trendove. Kad su se tek pojavile, osim oblina i zamamnog izgleda, sa sobom su donijele pune, savršeno popunjenje obrve. Posljedica? Cijeli svijet je pun proizvoda za stiliziranje obrva, a svi se s jezom sjećamo obrva svedenih na crtu. Da, Kardashianke su podebljale obrve cijelom svijetu i svi se točno sjećamo fotke s kojom je započeo trend. Otada, trendovi koje je nametala samo su se nizali. Konturiranje, baking, strobing - sve je stiglo s Kim i njenim omiljenim artistom - Mariom Dedivanovićem. Naučili su cijeli svijet kako koristiti bronzer i highligher, a potom krenuli u proizvodnju proizvoda čiju su tržišnu potražnju izmislili sami. Zar nisu upravo njihove linije za usne one za koje se svijet doslovno pograbi na web shopu? Da se prodaje uživo, bilo bi navale kao na Balmain x H&M. O, pa, zapravo - Kardashianke su na noge digle i Balmain. Dakle, vrtimo se u začaranom K-rugu.