Sortilège, parfem kojeg je obožavala i Marilyn Monroe: 85 godina mirisne čarolije spašene od zaborava

© LE GALION
Vidi originalni članak
  • Miris koji su obožavale holivudske dive 50-ih dobio je novi život
  • Zaboravljenu bočicu glamura koju je obožavala Marilyn Monroe pronašao je današnji vlasnik parfemske kuće i udahnuo joj nov život
  • Čarolija se nastavlja u novom izdanju na 85. rođendan neodoljivog mirisa, stvorenom za tajanstvene i samopuzdane žene

Sortilège, jedan od najpoznatijih mirisa francuske parfemske kuće Le Galion, od svoje je kreacije 1936./1937. do danas prošao dug put obavijen velom glamura zasluženo ušavši u legendu.

Iako je zatvaranjem slavne „maison“ 80-ih godina u potpunosti nestao, uskrsnućem kuće Le Galion 2014. godine, u osvježenom i suvremenom izdanju ponovo daje auru elegancije svim ljubiteljima francuske olfaktorne izvrsnosti.

Kada je davne 1936./1937. godine vješto pomiješana glamurozna aura jednog princa i francuska parfumerska umješnost nastao je parfem Sortilège, što bi u prijevodu značilo „čarolija“ ili „bacati čini“. Ova uspješnica francuske parfemske kuće Le Galion doslovno je začarala sve, od holivudskih glumačkih diva, koje su mu dale dodatni dašak glamura, do svih ljubitelja parfumerske izvrsnosti. 

No početak ove mirisne priče vraća nas u 1930. godinu kada je princ Murat, potomak obitelji Napoleona Bonapartea utemeljio parfemsku kuću Le Galion. Krštena je francuskim nazivom za galiju, koje su morima vladale od 16. do 18. stoljeća te je upravo slika ovoga povijesnog plovila postala prepoznatljiv logo kuće.

Beauty SIgurno ih obožavaš, ali znaš li kako se kreiraju parfemi?

Pet godina poslije utemeljenja, Le Galion je kupio legendarni parfumer Paul Vacher koji je kreirao 24 parfema među kojima se posebno istaknuo prvijenac Sortilège, cvjetni miris koji je sadržavao 84 prirodna sastojka.

Osmišljen je u prelijepom zdanju središnjice kuće gdje je gospodin Vacher često pronalazio nadahnuće u umjetnosti. Tako je „L' enfant et les sortilèges“, djelo Mauricea Ravela, bilo nadahnuće za ime ovog parfema koji je veoma brzo postigao strelovit uspjeh da bi se s vremenom distribuirao u čak 90 zemalja.

Njegovoj je slavi kumovala činjenica da ga je nakon Drugoga svjetskog rata voljela, koristila i promovirala Marilyn Monroe, kao i dive poput Bette Davies, Judy Garland, Brigitte Bardot, Grace Kelly te Ave Gardner. Zanimljivo je da se ovaj parfem darivao u Stork Club-u u New Yorku što ga je učinilo zaštitnim znakom slavnog kluba. Umjetnici i ilustratori kao Louis Ferrand (u 30-im i 40-godinama), potom Claude Morel (50-ih) i Jacques Darnel (60-ih), bili su zaslužni za vizualnu promociju Sortilègea dok je Guy Bourdin svojim talentom te nekonvencionalnim i smjelim portretima žena 70-ih godina dao poseban obol glamuru ovog parfema te kući Le Galion.

Poslije smrti Paula Vachera 1975. godine, Le Galion kupuje jedna američka grupacija zbog čijeg je lošeg poslovanja slavna kuća počela tonuti, da bi tijekom sljedećeg desetljeća u potpunosti nestala. Nasreću tu nije bio kraj ove priče. Začetak novog poglavlja dogodio se na jednom sajmu antikviteta kada je gospodin Nicolas Chabot pronašao staru kristalnu bočicu parfema Le Galion.

Ne znajući gotovo ništa o slavnoj „maison“, iako je većinu života proveo okružen parfemima, velikom većinom zahvaljujući prabaki koja je 1939. godine otvorila parfumeriju na zapadu Francuske, počeo je istraživati zanimljivu te blještavu povijest kuće Le Galion.

To ga je nadahnulo da 2014. godine ponovo u život vrati isčezlu parfemsku kuću uskrsnuvši također i neke od njezinih originalnih parfema. Gospodin Chabot, novi vlasnik i kreativni direktor, zajedno je sa svojim timom pažljivo radio na rekreiranju bezvremenskih parfemskih uspješnica. Kako naravno nekih od ranije korištenih sastojaka danas više nema, trebalo je naći adekvatnu zamjenu. Trud je urodio plodom te je ova ezoterična kuća u nešto izmijenjenoj formi u život vratila deset isčezlih parfema,  uključujući i legendarni Sortilège, čija je bezvremenska elegancija dodatno naglašena novim bočicama od muranskog stakla nadahnutim stilom Art Deco.

Life&style Ovo su pogreške koje svi rade s parfemima po ljeti, tvrde stručnjaci, a jednostavno ih je izbjeći

Sastav rekreiranog Sortilègea gotovo je putpunosti vjeran originalu. I uistinu, poput bačenih čini ovaj parfem ostavlja neodoljiv cvjetni trag, a sve započinje mješavinom bijelog cvijeća i ylang ylanga s Madagaskara. Slijedi egipatski jasmin te delikatne note mimoze uz narcisu. Srce parfema čini turska ruža koja sparena s irisom polako prelazi u indonezijsku sandalovinu i vetiver, dok pozadinu čine mošus i ambra. Ovaj zavodljiv miris prepun povijesti uravnoteženog je bouqueta savršene elegancije. Iznimno je ženstven, rafiniran i otmjen, te je opisan kao miris idealan za tajanstvenu i samopouzdanu ženu. Intenzivan i senzualan, savršeno ljubi dodir s kožom.

U reklamnoj kampanji iz 1965. godine Sortilège je opisan na sljedeći način: „Sortilège, miris koji žene čini vjernima. Svojem mirisu.“ Stoga će nesumnjivo i u godini kada slavi svoj 85. rođendan ovaj ponovo rođeni klasik svojom zavodljivom ljepotom i lepršavošću pridobiti nove generacije vjernih sljedbenica.

BEAUTY Parfem ti ishlapi čim izađeš iz kuće? Pomoću ovih trikova će ti trajati puuuno dulje

I dok znalci iz struke, i oni koji misle da to jesu, lome koplja oko kvalitete rezultata rekreiranih parfema, činjenica ostaje da ih je gospodin Nicolas Chabot itekako uspješno spasio od zaborava. Zahvaljujući njemu, Le Galion opet ponosno plovi morem olfaktorne izvrsnosti, a legendarni Sortilège ponovo opčinjava.

Posjeti Miss7.24sata.hr