Pitali smo 8 žena što ne bi ponovile na svom vjenčanju, a profesionalna organizatorica otkriva kako da taj dan bude savršen
- Kako organizirati savršeno vjenčanje? - veliki intervju s organizatoricom događaja i 8 žena koje su podijelile sa mnom iskustva organizacije vlastitog vjenčanja
- Što bi promijenile da moraju sve ispočetka?
- Unajmiti ili ne unajmiti koordinatora, veliki ili mali pir, i još puno, puno drugih detalja koje trebaš znati prije nego kreneš planirati svoje vjenčanje!
Poznat kao 'najljepši dan u životu' - vjenčanje je za mnoge žene događaj o kojemu maštaju još kao djevojčice. Istraživanje kaže kako čak 2/3 djevojaka zna točno kakvo vjenčanje želi, bez obzira imaju li partnera ili ne. Partner je možda još nepoznat, ali žena zato točno zna tko će joj biti kuma, kakvu će vjenčanicu i cvijeće imati. Jednom kada u igru uđe i partner s kojim odluči provesti ostatak života, ostalo su samo detalji, zar ne?
Savjeti stručnjaka - kako pristupiti organizaciji kako bi veliki dan prošao bez stresa?
Bez obzira što većina žena točno zna što želi, vjenčanje je događaj koji zahtijeva detaljnu organizaciju, ali i prilagodbu vlastitom budžetu. Anja Ilijašević Mitrović, vlasnica agencije Eventorica za organizaciju događaja, pa tako i vjenčanja, s nama je podijelila nekoliko savjeta budućim mladencima.
"Savjet budućim mladencima jest da prije svega porazgovaraju međusobno o svojim željama i mogućnostima i sve stave na papir, te da u skladu sa time definiraju korake kod organizacije." Najbitnije je prvo definirati stil vjenčanja, a prema tome lokaciju i datum, kaže Anja. "Moj savjet je odmah nakon dogovoriti bend za određeni datum, kao i fotografa / videografa, jer su oni jako bitni sudionici na samom vjenčanju. Razmišljajte o personaliziranim detaljima, nešto što će vas odvojiti od drugih, učinite vaše vjenčanje baš vašim, ipak je ovo samo vaš dan."
Kako bi si olakšali organizaciju Anja preporučuje napraviti tablicu i hodogram aktivnosti koji će vam pomoći da se držite zadanih rokova. Ovo će biti od velike pomoći kasnije, kada se dan vjenčanja bude bližio, a stres bude bio sve veći.
Iako mnogi to izbjegavaju kako bi si smanjili troškove ili zato što misle da im ne treba, unajmljivanje koordinatora vjenčanja, posebice ako planirate veliko vjenčanje, može učiniti ogromnu razliku.
"O koordinatoru veliki broj mladenaca ne razmišlja, kao što ni mi nismo jer sam ja mislila da meni kojoj je to posao nije potrebno, ali pogriješila sam. Kuma ili mama bi trebale s vama uživati, radovati se i veseliti, a ne biti pod stresom i razmišljati o 101 stvari. Tu uskače koordinator kojem je posao da sve ide glatko. On provjerava i usklađuje sve izvođače, vodi kompletnu ceremoniju i prijem i rješava sve nepredviđene situacije kojih ima na svakome vjenčanju."
No, Anja upozorava, ovdje isto treba pristupiti s dozom opreza i biti siguran koga angažiraš jer se radi o osobi koja treba biti neprimjetna, a opet osigurati da sve funkcionira.
Pitala sam 8 žena - što bi učinile drugačije da ponovno organiziraju vlastito vjenčanje?
A upravo o tim nepredviđenim situacijama odlučila sam porazgovarati s udanim ženama i njihovim iskustvima organizacije vjenčanja te ih priupitati što bi promijenile da se danas ponovno udaju i moraju organizirati sve ispočetka? Utješno je što je samo jedna rekla - mladoženju.
Ovo su savjeti 8 žena koje su imale najrazličitija vjenčanja, uključujući velika tradicionalna vjenčanja u sali s više od 250 ljudi, mala vjenčanja i večeru u restoranu, vjenčanja u prirodi ili na brodu. Sve one slažu se oko jednog - ne bi svoje vjenčanje mijenjale ni za što!
Tamara: "Ne bih ponovila tako veliki pir"
"Crkvu smo rezervirali godinu dana prije, salu skoro isto. Najvažnije je da ne radiš sve u zadnji čas jer će ti onda čitavo iskustvo biti stresno. Ja sam imala vjenčanje u devetom mjesecu i čitavo ljeto sam bila na otoku i kupala se jer sam znala da je sve riješeno. I dan prije vjenčanja bila sam na plaži."
Iako je iznimno bitno imati dobar bend, Tamara je sa svojim dogovorila da nema naručivanja pjesama jer - sa 250 ljudi stvar vrlo brzo može otići u smjeru koji ne želiš.
Mateja: "Gosti trebaju potvrditi svoj dolazak"
Važno je tražiti od gostiju da na vrijeme potvrde svoj dolazak.
"Nisam očekivala da ljudi otkazuju u zadnji čas pa nam je umjesto 75 ljudi bilo 55 (uključujući bend). Tako da sam znala, pozvala bih neke druge ljude. No, razumijem da se to svima događa i normalno je da nekima iskrsnu obaveze u zadnji čas.
Zlata: "Na slikama imamo nepoznatog kupača"
Miranda: "Frizuru i šminku treba isprobati prije vjenčanja"
Mirandin savjet je definitivno imati probnu frizuru i makeup kako na sam dan ne bi bilo neugodnih iznenađenja.
Jelena S.:"Najgore je kad se zabava prekida jer hrana stiže na stol"
Što se tiče hrane, njena preporuka je švedski stol. "Najgora stvar na svim vjenčanjima je to kada za svaki slijed hrane se radi pauza i ljudi su primorani sjesti nazad za stol i dobiti još jedan tanjur pun hrane."
Jelena, koja je također imala veliki pir, kaže "da opet radim pir, bio bi na nekoj puno opuštenijoj lokaciji, otvorenoga tipa i definitivno manje ljudi bih pozvala."
Anita: "Ne bih se više udavala usred ljeta"
Ako želiš toplo i lijepo vrijeme na vjenčanju, biraj radije pred ili postsezonu. Po Anitinom iskustvu, vjenčanja usred sezone problematična su iz nekoliko razloga.
"Da mogu nešto mijenjati, možda se ne bih udavala u špici sezone da ne umirem pod poliesterom, da je lakše naći lokaciju vjenčanja i smještaj za goste izdaleka. Plus - gužve po cestama vikendima u sezoni također otežavaju stvar."
Mirna: "Mama ga je nagovorila da se obrije. Velika greška."
Mirna ima važan savjet za buduće mladoženje.
"Jedna od gorih stvari je bila što ga je mama nagovorila da se obrije - umjesto da ima trodnevnu bradu on se ogolio i izgledao bijel poput krpe budući da njegova brada i lice ne pamte kada su prije toga vidjele sunce. Na fotkama je izgledao bolesno i kao da ga je netko prisilno dovukao tamo."
Tako da ako ti dragi inače nosi bradu, ni pod razno ga nemojte tjerati da se obrije - makar ne do kraja.
Jelena D.: "Loše je kad ljudi bježe van zapaliti cigaretu"
Jelena je imala intimno vjenčanje u krugu prijatelja i roditelja jer je htjela da budu samo mladi ljudi, a naknadno su napravili ručak za širu obitelj. Vjenčanje su, kaže, organizirali u dva tjedna, mjesec i pol prije samog događaja. Bez puno drame i pompe, Jelena je imala vjenčanje baš kakvo je htjela - opušteno i zabavno.
"Prvo smo izabrali prostor gdje se može pušiti, to nam je jako bitno jer mislim da je veliki fail na vjenčanjima koji su u hotelima i tim salama gdje se ne može pušiti to što većina ljudi onda stoji vani na terasi ili stalno vrebaju priliku kada mogu opet izaći."
Kaže kako je štedila na dekoraciji prostora jer ni sama inače to ne primjećuje. Međutim, meni je ovo jedan od najljepših svadbenih stolova koje sam vidjela. Elegantno, prirodno i bez puno kiča.
Jelena je vjenčanicu kupila na Asosu i to bi preporučila svim budućim mladama. "Vjerujem da je bilo gostiju čija je vjenčanica bila skuplja od mog vjernčanja (smijeh), ali je poslužila svrsi. Nikada ne bih za vjenčanicu davala silan novac, posebice danas kada ih ima toliko lijepih za zbilja malo novca."
Jelena ima i hvalevrijednu ideju za zahvalnice. "Drago mi je što smo uzeli zahvalnice od udruge za sindrom down Rijeka 21 jer smo time napravili i lijepo djelo.
Sve žene s kojima sam razgovarala (a vjerojatno i svaka s kojom nisam) imaju svoju viziju savršenog vjenčanja pa je tako nemoguće dati univerzalne savjete koje će vrijediti za sve. Dok je jednoj žao što nisu pozvali više, ljudi, drugima je žao što nisu smanjili broj uzvanika. Dok jedna ni pod razno ne bi unajmila organizatora vjenčanja, druga ne može zamisliti vjenčanje bez njega. Jedna želi bend, druga DJ-a. I to je upravo ono što svako vjenčanje čini posebnim.
Ako sam nešto uspjela ponijeti iz mnogobrojnih savjeta kojih sam se naslušala zadnjih nekoliko dana, to je da, koliko možete, slušate sebe i svoje želje - ipak je to dan koji ćete zauvijek pamtiti upravo vi. I prije svega, i iznad svega - zabavite se. Spontani i neplanirani trenuci na vjenčanju upravo su ono što većina na kraju pamti. Pa čak i ako je taj trenutak u obliku tipa u kupaćim gaćama koji leži ispred tebe dok prilaziš matičaru.
Ipak, oko nekih stvari sam uspjela postići konsenzus među nekadašnjim mladama. Na pitanje na čemu bi prvo uštedjele da imaju ograničen budžet, sve su se složile kako su papirnate pozivnice stvar prošlosti. Jednako kao i reveri. Nakon toga bi štedile na dekoraciji, a zadnje na čemu bi rezale troškove su bend, fotograf, cuga i hrana. Iz ovoga možemo zaključiti kako je svima, na kraju, najbitnija atmosfera i uspomene koje će zauvijek moći gledati.