Jednu riječ emocionalno inteligentni ljudi jako rijetko koriste. Znaš li koju?
- Sposobnosti razumijevanja i reagiranja na emocije psiholozi nazivaju emocionalnom inteligencijom, a neki stručnjaci čak sugeriraju da je ona mnogo važnija od samog kvocijenta inteligencije
- Je li netko emocionalno inteligentan ili nije, to se može otkriti prema odabiru riječi
- Naime, čini se da emocionalno inteligentni ljudi jako rijetko koriste jednu riječ…
Emocionalna inteligencija određuje naše veze. Možeš li dobro razumjeti ljude i suosjećati s njima? Možeš li dobro razumjeti vlastite osjećaje? I možeš li se dobro snaći s jednim i drugim, odnosno sa svojim te osjećajima drugih? Sve to govori o izraženoj emocionalnoj inteligenciji. Takozvana EQ je posljednjih godina postala puno važnija. Nije ni čudo: u društvenom životu je jasna prednost. Sada su znanstvenici otkrili da ćeš i u poslovnom svijetu profitirati od emocionalne inteligencije.
Emocionalno inteligentni ljudi manje govore o sebi
Međutim, mnogo je napetiji razlog za uspjeh emocionalno inteligentnih ljudi – točnije rečeno, jedna riječ koju ne koriste. Radi se o riječi „JA“, točnije rečeno, formulaciji „(Ja) smatram“, „(Ja) volim“, „(Ja) radim“ – koje emocionalno inteligentni ljudi izbjegavaju u poslovnoj svakodnevici. Hm… Godinama su nas učili da šaljemo „ja-poruke“, ne napadamo ljude te im pomognemo tako da im damo uvid u vlastiti osjećajni i iskustveni svijet. Bez brige, ni u tome nema ništa strašno pogrešno...
Emocionalno inteligentni ljudi mogu empatičnije slušati
Stručnjaci su također zaključili da je takozvano „empatično slušanje“ često pogrešno protumačeno. Na primjer, mnogi ljudi za vrijeme razgovora o problemima odgovaraju sa savjetima koji dolaze iz njihove perspektive promatranja problematike. Upravo to je pogrešno – kod sugovornika često izaziva negativne osjećaje – na taj način zapravo nesvjesno govorimo kako mi znamo bolje što je dobro za nekoga. Umjesto toga se trebamo više koncentrirati na drugu osobu te ne smijemo smatrati kako su naši savjeti i iskustva toliko bitni, odnosno, ne smijemo ih ubaciti u središte razgovora.
„Ti“ umjesto „Ja“
U mnogim teškim situacijama naš sugovornik uopće ne želi savjete. On ili ona ne želi znati kako bismo se mi – vjerojatno bolje – nosile s problemom. Jednostavno se žele ispuhati, žele da ih netko posluša, žele osjetiti da ih netko razumije…Emocionalno inteligentni ljudi češće suosjećaju s drugima. Zbog toga se riječ „Ja“ rjeđe nalazi u njihovom vokabularu. Kad bismo naučile uvijek se pitati što bi nama samima u razgovoru pomoglo, mogle bismo empatičnije slušati.