Desetljeće uspjeha Clana: Kako je u zagrebačkoj aleji butika nastala prava modna bajka

Mateja Vrčković
Vidi originalni članak
  • Zakoračite u jedinstveni fashion store koji brine o kvaliteti i dobrom ukusu te već desetljećima kreira umjesto da prati trendove
  • Stil ovdje nema veze s odjećom nego s načinom života

Dok tračnicama polako škripe tramvaji, a pločnicima se vrzmaju rijeke ljudi, odraze užurbane ulice hvataju izlozi nekih od najljepših gradskih butika. Kada bi Zagreb imao svoju modnu inačicu Oxford Streeta ili Champs-Elysées, tada bi to zasigurno bila Frankopanska, aleja butika u kojoj već tradicionalno stanuju moda i stil, a u kojoj je svoje mjesto pod suncem prije devet godina, pronašao i Clan – jedinstveni fashion store čiji će vas izlozi namamiti da zakoračite u pravu modnu bajku, prozračnu i svijetlu, uvijek ukrašenu cvijećem i vješalica ispunjenih modnim novitetima kojima je zbilja teško odoljeti.

Life&style Jesenski broj miss7 magazina čeka te na kioscima!

A iza Clana, otkrit će vam njegova vlasnica Koraljka Medić, stoji jedna posebna priča, priča između čijih redaka stoji ispisana ljubav prema modi, nepogrešiv smisao za biznis, timski rad i predanost. Kada je upitate koliko dugo traje ta njezina zaljubljenost u modu, Koraljka spremno odgovara – oduvijek. Kaže kako je još kao tinejdžerica sav svoj džeparac trošila u Trstu, kako je svoju prvu plaću, koju je zaradila preko student-servisa, spremno uložila u šivaću mašinu te kako se, uz studij prava, zaposlila u zagrebačkom butiku Olja koji je prije tridesetak godina glasio kao jedan od najvažnijih dućana gdje su kupovale žene koje su njegovale dobar stil. “Tada je stil bio važan i jako se pazilo na kvalitetu i izradu odjeće”, prisjeća se Koraljka koja je davne 1993. godine sa suprugom Andrijom u toj, danas će reći “sudbonosnoj Frankopanskoj”, otvorila dućan s natpisom – Replay. A Replay je tada, sjetit će se nostalgično mnogi, bio prava modna meka, raj svih ljubitelja urbanog stila, mjesto u kojem su stanovale najbolje traperice u gradu, one koje ste jednostavno morali imati. 

Replay je, reći će Koraljka, tih devedesetih bio toliko popularan da dolazak kupaca nisu sprečavale čak ni sirene ratnih uzbuna. “Sjećam se kako smo se jednom, tijekom uzbune, sakrili u podrum, a netko je kucao na vrata ne bi li kupio traperice”, Koraljka prepričava dogodovštine iz Frankopanske napominjući kako su to bila neka druga vremena kojih se i danas, kaže, vrlo rado sjeti. Replay je u Frankopanskoj živio sedamnaest godina, a onda su Koraljka i njezin suprug poželjeli nešto drukčije. “Vlasnici smo prostora u Frankopanskoj pa je promijeniti dućan bilo malo jednostavnije. Oduvijek sam željela imati multibrand store po uzoru na one kakve sam viđala u Milanu”, objašnjava. “Sastavila sam listu brendova koji su mi se sviđali. To je bilo prije devet godina kad je kupovna moć bila velika, nije bilo krize, a brendovi su imali jako stroga pravila i velike budžete. Nije bilo lako jer su svi postavljali svoje uvjete, a vi ste na njih jednostavno morali pristati, bilo je – uzmi ili ostavi”, prisjeća se Koraljka trenutaka kada se rađao Clan. 

miss7 magazin Put do uspjeha Victorije Beckham i njezinog carstva

Tako je već u samim počecima Clan na svojim vješalicama imao više od trideset različitih modnih brendova. Golden Goose, Rag&Bone, Helmut Lang, Acne i J-Brand bili su samo neki od njih, a Clan je bio prvi takav dućan u gradu. Iz godine u godinu Clan je sve više rastao utaborivši se na karti ljubitelja mode, no uspjeh nipošto nije stigao slučajno. “Mogu se pohvaliti da smo u Clanu imali brendove kao što su Self-Potrait i Rixo prije nego što su ih prepoznali Net-a-Porter i druge web-stranice. Naš je moto imati uvijek nešto novo, biti drukčiji od drugih i ženama, uz kupnju, pružiti savjet i fini šampanjac. Žene se kod nas ponajprije trebaju osjećati ugodno i zaista se trudimo oko toga. Isti tim ljudi radi u dućanu već 18 godina i poznajemo većinu svojih kupaca, znamo njihov stil i katkada se dogodi da kod biranja kolekcije točno znamo tko bi što mogao kupiti”, objašnjava Koraljka. Danas, kaže, više nije fokusirana na skupe brendove. Danas nastoji u Clan privući žene koje ne mare za ono što piše na etiketi već pozornost usmjeravaju na kvalitetu, izgled i udobnost, žene koje jednostavno imaju povjerenje u odabir odjeće koja ih čeka na vješalicama. 

A u Clanu uvijek možete pronaći nešto novo, nešto što nećete pronaći nigdje drugdje u gradu. Brendovi se mijenjaju na razini sezone, neki ostaju, a neki odlaze, ovisno o kolekcijama koje prezentiraju. “Surađujemo s  tvornicom Via Roma 15 koja za nas ručno izrađuje modele cipela i čizmica, tu je i novi australski brend Acler, zatim Mother, po meni jedan od najboljih brendova traperica, We are Kindred, Halston Heritage, Sam Edelman, Rag&Bone, Mrs and Mr Fur... Uvijek u ponudi imamo između 20 i 30 različitih brendova odjeće i obuće, a kod nas možete pronaći i kozmetiku Perricone, čija sam obožavateljica već desetak godina”, navodi Koraljka napominjući kako je poseban zaokret poslovanju dao i webshop pokrenut prošle godine, a koji je Clanu omogućio da prekorači granice regije i zakorači na svjetsku mapu.

Upitate li je o izazovima, reći će iskreno kako je najteže boriti se s vjetrenjačama koje pokreću nepisana pravila nekih starih sistema, neki stari mindset koji se utaborio u glavama. “Kod nas i dalje vrijedi ono staro pravilo koje smo naslijedili iz bivših sustava, a to je da je svugdje bolje nego kod nas u Hrvatskoj. Većina žena i dalje misli, ako je nešto kupljeno izvan Hrvatske, da je to nešto drukčije, da je povoljnije ili bolje. No, to nije istina. Zagreb ima sve što možete poželjeti ako volite modu, a cijene su iste kao i vani. Žalosti me što će većina žena identičnu haljinu kakvu i mi imamo u svojoj ponudi radije kupiti preko interneta iz neke druge države. Kada bismo shvatili da svaka kuna potrošena u našoj zemlji donosi nekome kruh, svi bismo bolje živjeli”, govori Koraljka. No unatoč izazovima i ponekoj prepreci, nema vremena za stajanje. Velika okrugla obljetnica je blizu. Prvo će desetljeće Koraljka itekako dobro obilježiti sa svojim vjernim modnim klanom: Jasminom, Jelenom, Anom, Ninom, Simonom, Sinišom i Andrijom. Clan će tako već početkom jeseni dobiti novo ruho, na vješalice će stići odjeća nekih novih, pedantno odabranih svjetskih brendova, interijer će zabljesnuti u nekom novom stilu, a izlozi u kojima se zrcali užurbana Frankopanska i dalje će pozivati prolaznike da zavire u jedinstvenu modnu bajku. Clan je spreman zakoračiti u novo desetljeće. 

Life&style Insta famous: 5 brendova koje Instagram obožava
 

Posjeti Miss7.24sata.hr