Užarile se linije kozmetičkih i frizerskih salona, evo na kakve se nevjerojatne načine žene bore za prve termine
- S nestrpljenjem smo dočekale popuštanje mjera u čijem će se drugom valu, 4. svibnja, otvoriti kozmetički i frizerski saloni
- Naša omiljena mjesta za uljepšavanje već su počela s narudžbama, a rezultat su usijane telefonske linije salona i teško dobivanje prvih termina
- Neobična iskustva s popunjavanjem prvih termina, ali i kako će od sada izgledati tretmani, ispričali su nam vlasnici kozmetičkih i frizerskih salona
Srce nam je zalupalo malo jače, ovaj put od pozitivnog uzbuđenja kada smo čule da u drugom valu popuštanja mjera, 4. svibnja, svoja vrata otvaraju frizerski i kozmetički saloni. Iako je možda bilo zabavno, sad se možemo prestati igrati kozmetičarki i frizerki kod kuće, a naše obrve, trepavice, nokte, kožu i kosu prepustiti stručnim rukama profesionalaca. I skromno je reći kako smo to jedva dočekale! Zelenim svjetlom Vlade, neki kozmetički i frizerski saloni svojim klijenticama već omogućuju narudžbe za tretmane pa je probijanje kroz zauzete telefonske linije salona ravno dobitku na lutriji. One koje su to pak uspjele, u pokušaju dobivanja tretmana imale su i zanimljive zahtjeve.
Da je jedva ugurala klijentice prema njihovim željama ispričala nam je i Sanja Konjević, vlasnica kozmetičkog salona Catharsis koja je termine za nekoliko dana popunila u rekordnom vremenu.
‘’Nakon što smo na Facebook profilu kozmetičkog salona objavili da u skladu sa službenom odlukom otvaramo vrata salona 4. svibnja i u skladu s tim počinjemo s primanjem narudžbe, u sat i pol vremena nazvalo me barem 20 klijentica, nisam se ni stigla svima javljati. Tako sam odmah popunila termine u prvih nekoliko dana nakon otvaranja salona. Zanimljivo je kako su klijentice tražile i po nekoliko termina isti dan. Jedna klijentica tražila da odmah napravi trajni lak, pedikuru i HD obrve. Podsjetilo me je to na situaciju kada su mnogi nakon izbijanja epidemije pohitali napraviti zalihe hrane, a slično se sada i ponašaju moje klijentice….žele napraviti što je više toga moguće’’, kroz smijeh je ispričala Sanja Konjević.
Nestrpljenje i ponuda dvostrukih iznosa za usluge
Nestrpljenje za održavanjem svojih beauty rutina počelo je i mnogo ranije. Sanja se prisjetila kako su već nakon tri tjedna nakon zatvaranja salona klijentice često nazivale i raspitivale se o ponovnom početku rada. Često se javljala na pozive u kojima su klijentice izražavale žaljenje zbog zatvorenosti, a nagovaranja da se salon otvori bilo je tek u iznimnim slučajevima, poput tretmana kod bolnih uraslih noktiju. No, mlađe klijentice, nakon vijesti o otvaranju salona, u svojim nagovaranjima uložile su posebne napore.
‘’Mlađa populacija htjela je odmah dobiti termine pa su za usluge depiliranja ruku ili odražavanja trepavica nudili čak dvostruki iznos cijene’’, situacijom je iznenađena i vlasnica salona.
Sanja, koja se isključivo rukovodi profesionalnim načelima rada, napomenula je kako je kod naručivanja najvažnije uputiti poziv, a ne svoj termin pokušati dogovoriti sms porukama ili putem društvenih mreža.
‘’Najbrže naručivanje sada se odvija telefonskim pozivom. Dobiti termin putem maila, sms porukama, preko WhatsAppa i drugih kanala bit će otežano. Kako sada moramo uložiti dodatne napore u dezinficiranje instrumenata i prostora, nemamo se vremena dopisivati’’, upozorila je Sanja.
A one koje su uspjele dobiti svoj termin dočekat će nova pravila ponašanja koja se odnose na niz koraka. Za početak, važno je poštivanje termina, a obvezne su i mjere zaštite. Kako će to otprilike izgledati pojasnila nam je Sanja.
‘’Svoje smo klijentice zamolili da dolaze u točno vrijeme zakazanog termina, kako se u salonu ne bi nalazio veći broj osoba. To znači da klijentice sada ne dolaze 10-15 minuta ranije, već eventualno dvije, tri minute. Imamo sreće što ispred salona imamo dvorišni prostor s lijepim vrtom, a blizu su nam ulični lokali pa se tako klijentice ne moraju zadržavati u zatvorenom prostoru za čekanje. Obavezno je i korištenje šlapica u svim prostorijama, a još trebamo odlučiti hoće li to biti kirurške koje se navlače na obući ili šlapice za jednokratnu upotrebu. Ako od svog termina klijentice moraju odustati, nedolazak je potrebno najaviti 24 sata ranije. Ako se ne pojave ili ne jave, pri sljedećem dolasku naplaćuje im se 50% iznosa usluge koju su trebale iskoristiti na prvom zakazanom terminu’’, ispričala je Sanja.
Mjere zaštite utjecat će i na cijene usluga?
Prema službenim mjerama klijentice će morati nositi masku i rukavice. Ako ih ne mogu nabaviti same, ovaj salon će im to omogućiti uz cijenu od šest kuna, a Sanja za to ima adekvatno objašnjenje.
‘’Kako su zbog mjera zaštite troškovi salona narasli, mnogi saloni su povećali cijene svojih usluga.Trebamo se opskrbiti sredstvima za dezinfekciju, maskama rukavicama, a i cijene repromaterijala koji nam je potreban za rad su se povisile 10 posto. Kako bih izbjegla poskupljenje tretmana i svojim klijenticama omogućila da se njeguju po istim cijenama, došli smo do toga da naplaćujemo upotrebu zaštitnih maski i rukavica’’, naglasila je Sanja.
Neki frizerski saloni neće dopustiti da ih klijenti zovu već će saloni zvati njih
Neadekvatna briga o kosi vjerojatno je najočitija ‘’promjena’’ koju smo si nebrojeno puta ovih dana uočili u odrazu u ogledalu. Već nakon 3-4 tjedna naša kosa vapi za održavanjem, kako nam objasnio poznati zagrebački frizer Davor Purić iz salona Davor Hair&Soul, a nakon šest tjedana naše vlasi su sasvim izvan kontrole. Zato ni ne čude nebrojeni pozivi i upiti putem društvenih mreža nakon što se saznao točan dan otvaranja iz salona.
‘’Naša Matea koja nam vodi društvene mreže dobila je jako puno upita, a i na svoj mobitel, čiji broj imaju neki klijenti, dobio sam jako puno poziva. Čim se saznao datum otvaranja, mislim da sam dobio oko 30-ak poruka. Uglavnom su sve bile istog sadržaja odnosno svi su se zanimali za prvi slobodan termin’’, ispričao je Davor.
No, nitko od klijenata još nije dobio termin, jer iako su linije užarene, napominje Davor, čaka se pravilniku o radu gdje će detaljno biti propisani svi uvjeti.
’’Kako nam do sada nije jasno kakvi su točno uvjeti, kakav će biti kapacitet, radno vrijeme, u kojem smislu će se poštivati kvadratura i ostali pravila o radu, nismo još zakazali niti jedan termin za klijenta. Ako rad bude znanto drugačije uredovan, mnogi frizeri morat će mijenjati svoj raspored. Naručivanje kod nas funkcionira preko softvera, a kada smo 18. ožujka zatvorili salon, 74 naša vjerna klijenta ostala su bez termina. Prvo ćemo njih nazvati, a kako softver prepoznaje i tko su najčešći klijenti napravit ćemo raspored prema tome. Svi će doći na red i ima itekako vremena za sve. Svi smo zapravo nestrpljivi. Ako smo čekali pet, šest tjedana, možemo se strpjeti još malo’’, poručio je Davor.
Eventualne mjere neće biti dočekane s oduševljenjem
Kada dođu na red za novu frizuru, Davorovi klijenti će baš kao i u svim drugim salonima, kako je do sada poznato, morati nositi rukavice i maske. Ako klijenti ne budu imali svoje, osigurat će ih salon, bez ikakve naknade, jer napominje vlasnik salona, svi moramo podnijet teret krize. No, neke eventualne promjene u radu neće dočekati s oduševljenjem.
‘’Sporna je upotreba pregrada od pleksiglasa koje po meni nemaju logike. U konzultacijama, prijatelj liječnik iz KBC Dubrava rekao je kako se ionako upotrebom sušila za kosu virus raspršuje posvuda, a tu ne može pomoći ni šest pregrada od pleksiglasa koje su inače, ako su kvalitetne, poprilično skupe. Kolege u Londonu, Berlinu i Rimu kažu kako su kod njih uvjeti rada ostali isti, uz dodatnu zaštitu upotrebom maski i rukavica'', ispričao je Davor.
Civilni stožer uvjete rada objavit će najvjerojatnije do ponedjeljka, a do tada ćemo znati na koji način ćemo provoditi vrijeme u rukama naših omiljenih profesionalaca. Davor se nada kako neke od nas godine uložene u dobivanje savršenih pramenova nismo narušile primjenom boja za kosu u kućnoj radinosti.
‘’To znači da ćemo mi tri mjeseca vraćati situaciju na staro, osim što traje to i košta. Našim kljenticama smo pokušavali pomoći na sve moguće načine. Uglavnom smo im savjetovali da se strpe i koriste suhe šampone za bojanje izrasta. Poseban izazov je bilo pomaganje televizijskim licima koje su morale izgledati odlično pred kamarama. Njih smo u online razgovorima navodili savjetima kako da izgledaju najbolje što mogu’’, prisjetio se Davor.
Uskoro ćemo se svi prepustiti profesionalnim rukama naših frizera i kozmetičarki. Otvaranje salona s podjednakim nestrpljenjem očekuju njihovi vlasnici kao i klijenti. Bit će to prvi nagovještaji povratka u normalu, ali i, vjerujemo, prvi osjećaji ugode i zadovoljstva nakon dugo vremena. Jedva čekamo!