Maria Callas: Zvali su je 'Božanstvena', osvajala je svjetske pozornice, ljubila milijardere - i umrla potpuno sama

Profimedia / @salmahayek Instagram
Vidi originalni članak
  • Angelina Joile uskoro će glumiti opernu divu Mariju Callas u filmu redatelja Pabla Larraína
  • Marija Callas prošla je nevjerojatan put od neželjene kćeri do jedne od najvećih opernih diva svih vremena, a njezin je život bio prepun dramatičnih zapleta
  • Unatoč velikoj karijeri i ljubavnim odnosima s iznimno imućnim muškarcima, na kraju je umrla u Parizu sama i gotovo potpuno izolirana od svijeta, navodno nikad ne prežalivši Aristotela Onassisa koji ju je ostavio zbog Jacqueline Kennedy

Nedavno je objavljeno da će Angelina Jolie glumiti grčku opernu pjevačicu rođenu u Americi, Mariju Callas, u filmu redatelja Pabla Larraína. Film će se temeljiti na istinitim događajima i ispričat će burnu i tragičnu priču o životu najveće svjetske operne dive za života  njezinih posljednjih dana u Parizu 70-ih, a mi smo se prisjetili svih zanimljivosti koje su se u njezinom životu dogodile i koje bi u novome filmu mogle pronaći svoje mjesto.

Maria Callas bila je jedna od najznačajnijih opernih pjevačica svoje generacije, poznata po svom karizmatičnom, visokom glasu i evokativnim interpretacijama niza kultnih uloga. Njezin se repertoar kretao od ozbiljnih klasičnih opera skladatelja kao što su Verdi i Puccini do belcanto djela Rossinija, Bellinija i Donizettija, a zahvaljujući svojem glasu i stilu pjevanja te velikoj popularnosti i cijenjenosti u svijetu glazbe, dobila je nadimak 'La Divina', Božanstvena. Ipak, unatoč golemom profesionalnom uspjehu, njezin je privatni život od najranije mladosti bio zatrovan napetim obiteljskim i ljubavnim odnosima, profesionalnim rivalstvom i borbama s glasom. Umrla je sama u Parizu 1977., u potpunoj izolaciji, nakon što se bila povukla iz opere i dugo je patila od lošeg zdravlja.

Neželjena kći

Maria Callas rođena je kao Cecilia Sophia Anna Maria Kalogeropoulos u New Yorku u prosincu 1923., a njezini su roditelji George i Evangelia bili grčki imigranti koji su skratili njezino prezime u Callas prije njezinog krštenja. Njezina je majka bila uvjerena da će njezino treće dijete biti dječak, a kada je shvatila da je rodila kćer, bila je razočarana toliko da četiri dana nije htjela ni pogledati Mariju. Na satove je klavira krenula sa 7 godina i vrlo brzo se pokazala talentiranom za pjevanje. Unatoč tome što se osjećala zasjenjenom od strane svoje starije sestre Jackie koja se smatrala ljepšom i karizmatičnijom, Mariju je majka tjerala da pjeva.

Stars Raspjevani dragulji Marije Callas: Priča o ljepoti, glamuru i nevjerojatnoj kolekciji skupocjenog nakita

Kada je Maria bila tinejdžerica, njezini su se roditelji rastali i Maria se s majkom i sestrom vratila u Atenu gdje je studirala na prestižnom Atenskom konzervatoriju. Debitirala je 1939. u školskoj produkciji Cavalleria Rusticana, a konzervatorij je službeno nagradio njezinu izvedbu. Dvije godine kasnije imala je svoj profesionalni debi u Kraljevskoj operi u Ateni u Boccacciu, a nakon svega nekoliko mjeseci preuzela je glavnu ulogu u Tosci za koju je dobila sjajne kritike. Nastavila je intenzivno nastupati u Grčkoj, a prije no što je proslavila 22. rođendan i vratila se u Ameriku, održala je 56 nastupa u 7 opera i pojavila se na oko 20 recitala.

Propast braka

Audicija u Metropolitan operi dovela je do oduševljenja njezinim talentom, ali zbog svađe oko ugovora na kraju nije prihvatila ulogu. 1946. ponovno joj je ponuđena uloga u opernoj kući u Chicagu, ali se tvrtka raspala prije otvaranja, a što je u konačnici Mariju dovelo do prilike za audiciju za operu u Areni di Verona. Tijekom audicije, umirovljeni tenor i impresario Giovanni Zenatello bio je toliko oduševljen njezinom izvedbom dueta 4. čina da je skočio sa svog sjedala i pridružio joj se, a upravo je u toj ulozi debitirala u Italiji.

Tijekom boravka u Veroni upoznala je Giovannija Battistu Meneghinija, starijeg bogatog industrijalca koji se u nju zaljubio na prvi pogled i za kojeg se i udala 1949. Tijekom deset godina braka, Giovanni je kontrolirao njezinu karijeru sve dok se nisu odlučili razvesti i krenuti svatko svojim putem. U tih deset godina nastupala je u Torinu, Firenci, Rimu, Buenos Airesu, Napulju i Mexico Cityju, a zbog njezinog snažnog i teatralnog opernog stila ponovno su zaživjela belkanto djela iz 19. stoljeća koja su inače bila izbačena iz standardnih repertoara.

Dok je još bila u braku, upoznala je grčkog pomorskog magnata Aristotela Onassisa s kojim je započela aferu 1957. godine, da bi 1959. zbog njega ostavila svog muža. Aristotel joj je nudio bijeg od karijere koju su sve više zasjenjivali skandali i njezin sve slabiji glas, a njihova je veza završila 1968. kada ju je Aristotel napustio zbog Jacqueline Kennedy. Par se ipak nastavio tajno sastajati u Parizu, gdje su nastavili svoju tajnu vezu.

Od Božanstvene do Tigrice

Marijina je popularnost rasla, a skupa s njom rasla je i njezina reputacija temperamentne i zahtjevne dive. Objavljena je njezina nimalo laskava fotografija na kojoj je izgledala kao da reži, a zbog toga je zaradila i nadimak 'Tigrica' no ništa joj nije uspijevalo stati na put i na sve je zlobne komentare i podsmijehe odgovarala da je siktanje dio 'bojnog polja' opere. Naime, tijekom ranih 50-ih navodno se pojavilo rivalstvo između nje i Renate Tebaldi, talijanske sopranistice, koja je imala dosta različit glas. Renata je o njoj jednom prilikom komentirala: "Imam jednu stvar koju Callas nema: srce", a Marijin odgovor je bio da je uspoređivati ​​nju s Renatom kao "uspoređivati ​​šampanjac s konjakom... ili ne... s Coca Colom". Osim ovog rivalstva, naveliko se pisalo i o prepirkama s opernim kućama i menadžerima, a nerijetko je tema tabloida bio i njezin zategnuti odnos s majkom. 

Između 1953. i 1954. značajno je smršavila, a što ju je pretvorilo u, kako ju je dirigent Rescigno nazvao, 'vjerojatno najljepšu damu na pozornici'. Ipak, iako je izgledala bolje no ikad, gubitak tjelesne mase otežao je Mariji da zadrži svoj glas, a što je zauzvrat izazvalo napetost glasa koja je postajala sve očitija u narednim godinama. Kako je starila, kvaliteta njezinog glasa sve je više opadala, a mnogi su vjerovali da je to zbog nekoliko iznimno teških uloga koje je preuzela na samom početku svoje karijere. Njezin je bivši suprug Giovanni pak tvrdio da je doživjela preuranjenu menopauzu, a što može značajno promijeniti glas. Studija iz 2010. otkrila je da je Maria bila jako bolesna u trenutku svoje smrti te da je vjerojatno patila od dermatomiozitisa, rijetke bolesti vezivnog tkiva koja uzrokuje otkazivanje mišića i ligamenata, uključujući i grkljan, a što objašnjava promjene u njezinom glasu.

Svoje je posljednje godine provela uglavnom sama u Parizu, izolirana od svih, gdje je umrla od srčanog udara 1977. Njezin je pepeo prvotno pokopan u grčkoj pravoslavnoj katedrali Svetog Stjepana u Parizu, a kasnije je prema njezinoj želji razasut po Egejskom moru  uz obalu Grčke.

Posjeti Miss7.24sata.hr