Jesi li pogledala ‘Sluškinju'? Svi hvale Netflixovu seriju u kojoj glume slavna mama Andie MacDowell i njena kći
- Serija 'Maid' nastala je prema memoarima Stephanie Land, daje bliži pogled na život siromašnih u Americi, kao i na teškoće s kojima se suočavaju samohrane majke
- Prati se priča mlade majke Alex (Margaret Qualley) koja nakon prekida traumatične i nasilne veze čini sve da svojoj kćeri Maddy (Rylea Nevaeh Whittet) osigura dostojanstven život
- Zbog toga odlazi živjeti u prihvatilište, zapošljava se kao spremačica i kreće u velike životne bitke, poput one s partnerom koji joj pokušava oduzeti dijete te bez dovoljno novca, završene škole, ali i bez potpore bližnjih, ostaje sama, ostavljena na milost i nemilost sustava koji je gazi
Neke nas serije vode na putovanje kroz vrijeme i prostor. Neke kroz fantaziju, pružaju kratak, ali dobrodošao bijeg od stvarnosti nudeći odmor od svakodnevnog života i utjehu u njihovim pričama. No, "Maid" pruža sve, samo ne bijeg od stvarnosti.
Stigla je 4. sezona serije "Sluškinjina priča", a prva epizoda šokirala je gledatelje
U uvodnoj sceni Netflixove "Sluškinje", mlada žena žurno veže svoju djevojčicu u autosjedalicu, ljubi njezino čelo, sjeda u auto i okreće volan, dok muškarac vrišti "Hej, što to radiš?" s prilaza, daleko u tami. To je arhetipska slika - žrtva obiteljskog nasilja bježi od svog zlostavljača - ali ona slika koja se ponavlja, proganjajući nas, tijekom cijele serije. Ponekad se bijeg dogodi na dnevnom svjetlu, ili s nekog drugog mjesta, ili prijevoznog sredstva, no jedno je sigurno, ne postoji sigurnost ako žene nemaju novac ili sustav podrške iza sebe.
Nije da je žena, Alex (Margaret Qualley), potpuno sama na svijetu. No, kako to slikovito prikazuje ta potresna, slojevita i uvjerljiva drama temeljena na najprodavanijim memoarima Stephanie Land: "Sobarica: naporan rad, niska plaća i majčina volja za preživljavanjem", koja daje bliži pogled na život siromašnih u Americi, kao i na teškoće s kojima se suočavaju samohrane majke u pokušajima ostvarivanja svojih prava - imati prijatelje i obitelj ne znači uvijek imati nekoga na koga možemo računati.
Iscrpljujući, iako ne i neprestano mračan, portret 25-godišnje majke koja očajnički želi svojoj kćeri pružiti stabilnije djetinjstvo nego što je imala, također pokazuje kako obitelji kojima naše društvo odbija pomoći mogu biti zarobljene u ciklusima siromaštva i obiteljskog zlostavljanja.
Njena majka, Paula (Andie MacDowell, inače Margaretina mama u stvarnom životu), je manijakalna hipi umjetnica, koja živi u kamperu s mlađim tipom po imenu Basil (Toby Levins) čiji australski naglasak Alex sumnja da je lažan. A njezin tata, Hank (Billy Burke), naizgled fin momak koji se ponovno oženio, nije prikazan iz razloga koji možemo samo nagađati.
No, čak i ako se Alex može nagovoriti da prizna da je bila emocionalno zlostavljana (Sean nije udario nju ili Maddy, ali je bacao stvari, udarao zidove i kontrolirao njezin pristup novcu) te da su ona i njezina kći sada beskućnici, ni tad nijedna njezina mogućnost ne izgleda obećavajuće.
Ona i Maddy na kraju ostaju u skloništu za žrtve obiteljskog nasilja, a susjed u skloništu daje Maddy veliku vrećicu sjajnih lutki My Little Pony koje je drugo dijete ostavilo, a to je kao da su dobili na lutriji. Gledajući te scene, čini se da gotovo nikada ne vidimo skloništa za zlostavljane žene i djecu prikazane na ekranu. Može li to biti posljedica nedostatka preživjelih ljudi iz siromašnih sredina ili nedostatak interesa za ovu neglamuroznu, surovo istinitu žensku priču? U svakom slučaju, problem je što može biti teško zamisliti ili suosjećati s iskustvima koja nismo vidjeli.
Nije da je "Sluškinja" neka vrsta mračnog objašnjenja patnje žrtava nasilja u obitelji, siromašnih žena, samohranih majki ili bilo koje druge demografske kategorije u koju bi se mogla staviti Alexa, već je serija utemeljena na istinskom osjećaju i iskustvima, o tome kako labirint, međusobno povezanih pravnih i socijalnih sustava mogu tako duboko iznevjeriti ljude u borbama u kojima bi im trebali pomoći.