Razgovarali smo s vlasnicom splitskog brenda Beige'm koja svoju inspiraciju pronalazi u prirodi i umjetnosti
- Hrvatska se zaista može pohvaliti zavidnim brojem domaćih brendova koji su fokus stavili na ručni rad, održivost i kvalitetu materijala
- Jedan od njih je i Beige'm iza kojeg stoji Mirna Vučemilo, dizajnerica tržišnih komunikacija i stilistica odjeće
- Razgovarali smo s ovom mladom inspirativnom ženom o tome kako je nastao brend, čega se najviše bojala, koliko se teško istaknuti u moru novih brendova...
Posljednjih godina svjedočimo porastu domaćih brendova čije bismo dizajne rado nosili jer se, osim estetikom, ističu inspirativnom pričom, pridavanjem pažnje detaljima i kvalitetom materijala. Jedan od takvih brendova je i Beige'm iza kojeg stoji svestrana Mirna Vučemilo koja nam je odgovorila na pitanju o svome putu, interesima, budućim planovima i projektu na kojemu trenutno radi.
1. Činiš se kao svestrana i zanimljiva osoba pa možeš li nam reći nešto više o sebi?
Imam 29 godina i dolazim iz Splita gdje sam završila Drugu gimnaziju, nakon čega sam u Zagrebu završila dizajn tržišnih komunikacija. Po povratku u Split, usavršavala sam se u području mode i dobila zvanje stilistice odjeće.
2. Kako i kada je nastala ideja za Beige'm?
Ideja za brend je došla iz čiste ljubavi prema modi, jednom sam negdje pročitala riječi Ane Lendvaj "volim modu vise od samog pojma voljeti" i to mi često odzvanja u glavi. Dok sam bila djevojčica, teta mi je uvijek šivala, od kostima po mojim željama do "obične" svakodnevne odjeće, možda je baš tu sve krenulo. Poslije je inspiracija postala starija sestra bez čijih savjeta ni danas ne izađe ni jedna ideja za kolekciju. Na fakultetu je svaki grafički projekt otvorenog tipa za mene završavao u modi, tako da sam dizajnirala naslovnice modnih knjiga, osmišljavala modne kampanje, kao i ambalaže za modne brendove. S godinama sam odlučila svoje struke spojiti u jedno - dizajnirati tekstil i stvarati odjeću.
3. Kada opisuješ svoj brend Beige'm, što uvijek voliš naglasiti?
Beige’m komadi su bazirani na minimalizmu i funkcionalnosti. Grafički dizajn se provlači kako kroz dezene materijala, tako i kroz izvezene detalje. Održivost je nešto osnovno od čega polazi svaka nova kolekcija. Materijali su izabrani da čine dobro našoj koži, zdravlju i okolišu. Proizvodi se izrađuju po primitku narudžbe, čime se izbjegava bilo kakav oblik masovne proizvodnje.
4. Čega si se najviše bojala na početku?
Ne mogu reci da sam se ičega bojala kada sam krenula, ali kako se brend razvija tako se pojavljuju i određeni strahovi. Moda je uistinu izazovan smjer, posebice na našem tržištu. Nije jednostavno opstati u današnjem svijetu s ovakvom filozofijom; izrađujući temeljito i predano proizvod po proizvod dok se za to vrijeme u nekoj tvornici proizvede na desetke primjeraka onoga koji se prodaje po tri puta manjoj cijeni.
5. Je li ti bilo teško istaknuti se u moru brendova sa sličnom filozofijom?
Uz sve veću ponudu na tržištu i sve lakše načine oglašavanja nije jednostavno doprijeti do publike. Beige’ m nastao je iz usvojenih znanja u poljima grafičkog i modnog dizajna, bez prethodno izgrađene podloge u drugim sferama javnog prostora. Sada znam mnogo više nego prije, a mislim i da se kvaliteta uvijek prepozna. Većinu kupaca privuče estetika, a zadrži kvaliteta. U svakom slučaju, publika polako, ali sigurno raste, a i naša kreativnost i kvaliteta s njom.
6. Radiš li trenutno na nečemu novome i koji su ti planovi za budućnost?
Planovi za budućnost su korak po korak, kao i do sada, šačica pravih suradnika i more ideja koje ćemo iznositi iz kolekcije u kolekciju, iz projekta u projekt. S početkom ove godine Beige’m ulazi u jedan sasvim novi koncept. Svoji radni prostor odlučila sam spojiti s kreativcima iz drugih grana, te u konačnici ponuditi nešto nastalo zajedničkim snagama. Neopisivo nas veseli sve sto dolazi.