Poznate dame otkrivaju: Zašto sve manje trošimo na odjeću?
Ako je vjerovati rezultatima najnovijih britanskih istraživanja, stigli su loši dani za trgovce. Naime, današnje žene kupuju čak 60 % manje odjeće u odnosu na prošlo deseteljeće!
Zanimljivo je da poriv za shoppingom slabi kako se žene približavaju srednjim godinama dok je jedan od najvećih modnih strahova žena u dvadesetima da će se na obiteljskim druženjima i drugim eventima pojaviti u već viđenom outfitu. Kako bi doskočile tom problemu i izbjegle osobni bankrot, primorane su kupovati jeftinije modne komade. Zato ne čudi što se bilježi porast popularnosti Second hand shopova.
S druge strane, žene u tridesetima i četrdesetima novac radije ulažu u kozmetiku, tehnologije, putovanja i gastronomske užitke. Kad se i odluče na kupovinu modnih komada, radije ulažu u one klasične koji jamče kvalitetu i dugotrajnost.
Ništa drugačije nije ni u Hrvatskoj, slažu se dizajnerica Anamarija Asanović i manekenka Kristina Šalinović koje i same primjećuju kako sve rjeđe odlaze u shopping.
" Mislim da kod nas ljudi zbilja imaju naviku kupovati klasične stvari koje, uz poneki komad nakita, mogu mijenjati prema trenutnoj prilici i raspoloženju. Najbolji je primijer vjećna mala crna haljinica. Uostalom, stalno nas sa svih strana i "bombardiraju" savjetima da ne pratimo slijepo trendove te radije ulažemo u klasiku", objašnjava Anamarija koja je nedavno postala majka pa sada radije kupuje preslatku odjeću za svoju djevojčicu. Kako kaže, dok je živjela u inozemstvu redovito je posjećivala Second Hand trgovine.
"Uz malo truda i vremena, zbilja se mogu pronaći zanimljivi i jeftini komadi, ali Hrvati još uvijek nemaju praksu kupovine u tim zanimljivim riznicama mode", rekla je dizajnerica.
Sličnog je stava i naša najuspješnija manekenka, Kristina Šalinović, koja najradije kupuje putem Interneta.
"Iskreno, ne volim dizajnerske komade. Prvo, jer se ne osjecam ugodno ni slobodno u njima, a drugo jer nije mog ukusa. Zato mi je najdraze sjest za laptop i nalaziti nove alternativne i retro onlime shopove", objasnila je Kristina koja zbog, kako kaže, specifičnog ukusa i građe tijela u dućanima teško pronalazi stvari koje joj odgovaraju.