Ova djevojka je nosila isto odijelo puna dva mjeseca i evo što je zaključila
- Dizajnerica Marina Testino dva je mjeseca nosila isto odijelo
- Odabrala je odijelo crvene boje jer ga je smatrala prigodnim za različite vremenske prilike i životne situacije
- Ova djevojka potaknula nas je na razmišljanje
Modna dizajnerica i model Marina Testino, nećakinja slavnog fotografa Maria Testina, pažnju javnosti privukla je online kampanjom One Dress To Impress u kojoj je dva mjeseca hodala isključivo u jednom crvenom odijelu, a ovih dana je završila svoj novi medijski projekt Yellow like a Lemon. Projekt je stvoren kako bi osvijestio potrošnju u modnoj industriji.
Nosila je isključivo predmete žute boje koje su bili jednostavni, podijeljeni ili iznajmljeni, sa sekundarnog tržišta i održivo proizvedeni. Marina pokušava više raditi s održivim markama kako bi donijela svijest o toj temi te se nada da će i druge potaknuti na racionalniji pristup. Želi napraviti promjenu te kreće od sebe, a nedavno je uspostavila i vlastitu modnu marku nazvanu point.off.view. Tvrdi da svaki put kad donosimo racionalnu odluku o kupnji šaljemo poruku da najveće svjetske korporacije i modne marke moraju temeljito promisliti o svojim proizvodnim procesima, proizvodima i pakiranju. Valja osvijestiti kako mi potrošači imamo veliku moć.
Zašto je crveno odijelo promijenilo sve?
Za crveno odijelo se odlučila jer ga je smatrala prigodnim za različite vremenske prigode i životne prilike. Odabrala je crvenu boju jer ona utjelovljuje moć i samopouzdanje, a to je dio poruke koju je željela prenijeti ljudima. Ona nije izričita u svom antikonzumerizmu te napominje: "Ne kažem da ljudi ne bi trebali kupovati na trendu, nego jednostavno kupovati svjesno i kupiti ono što čini da se osjećate dobro i osnaženo - to je ono što je crveno odijelo učinilo za mene."
Što je saznala nakon što je mjesec dana nosila isto odijelo?
Kada je započela projekt očekivala je mnoštvo kritika jer je ponavljanje outfita postalo taboo tema u društvu. S ovim projektom saznala je da ljudima nije doista stalo do toga što nosiš. Ako nosiš nešto sa samopouzdanjem to te izdvaja više od nošenja najnovijeg modnog trenda. Uvjerila se kako može odbiti pritisak kupovine nove odjeće. Svaki put kad bi dijelila svoj projekt tijekom mjeseca, reakcija ljudi bila je ista - složili su se da postoji nedostatak svjesnog konzumerizma i prevelik pritisak da se stalno kupuju novi proizvod. Pošto nije morala birati odjevne kombinacije, uštedjela je i vrijeme jer joj se spremanje pretvorilo u rutinu.
Također, pakiranje joj nikad nije jednostavnije i nije morala brinuti hoće li joj prtljaga proći kontrolu. Ako nosiš jednu stvar mjesec dana, trebaš biti jako oprezna prema njoj, a njezin neizostavni suputnik je bilo parno glačalo. Naime, odijelo nije mogla prati svaki dan, ali ga je svakodnevno trebala osvježiti te se parenje pokazalo izvrsnim nadomjestkom jer je puno lakše i brže. Istovremeno je morala više pažnje posvetiti okolini koja je okružuje i paziti da ne dobije mrlje na odijelu, gledati što jede i osvijestiti okolinu.