Lily Zero prva je ugljično neutralna torba - počinje li održivost diktirati što nosimo? Nadamo se!

Instagram@mulberryengland
Vidi originalni članak
  • Modna industrija drugi je najveći zagađivač na svijetu, a ovom je uvelike pridonio trend brze mode 
  • Uz napredak tehnologije, sve više velikih svjetskih brendova kreće u poticanje održive mode
  • Mulberry je tako, nakon godina istraživanja i tehnoloških napredovanja, lansirao Lily Zero, prvu ugljično neutralnu torbu što znači kako su u obzir uzeti svi aspekti proizvodnje kako bi se smanjila emisija ugljika
  • Sa naše strane, smanjenje kupnje odjeće bio bi lijep doprinos očuvanju zdravlja planeta

Svi se volimo počastiti novim komadom i zablistati u trendovskim modnim kombinacijama, ali dok pričamo o modi, nerijetko smjer razgovora kreće prema održivosti. Nije tajna kako su modna i tekstilna industrija drugi po redu svjetski zagađivači okoliša, ali kako je moguće doskočiti rješenju tog problema?

Odgovor je jednostavan, ali teško provediv u realnosti. Naime, pretjerana proizvodnja tekstilnih odjevnih predmeta uzrokovana je našom željom i svojevrsnom ovisnošću o kupovini i praćenju upravo najnovijih modnih trendova. To automatski dovodi do bacanja stvari koje više nisu u modi, a ovaj začarani krug se stalno ponavlja na globalnoj razini. „Fast fashion“ ili brza moda omogućava nam da samo nekoliko dana nakon svjetskih revija uživamo u komadima inspiriranima na modnim pistama, za manje novca, ali i uz nerijetko manju kvalitetu.

U proizvodnji takvih odjevnih predmeta koriste se brojne otrovne kemikalije koje uvelike utječu na ljude koji su im izloženi, ali i okoliš kroz otpadne vode u kojima završe. Nadalje, modna industrija uvelike utječe i na ugljikov otisak (ukupnu emisiju stakleničkh plinova), golemu potrošnju i zagađivanje vode te sa sobom donosi brojne negativne posljedice na naš planet.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Mulberry (@mulberryengland)

Brza moda znači brzu zaradu, ali i brzo propadanje eko sustava, a na ovaj problem ukazuju i brojna velika imena svjetske mode te se trude krenuti u boljem smjeru. Posljednji među njima je brend Mulberry kojem je glavni cilj da do 2035. godine postane „Net zero“, potpuno ugljično neutralan, s politikom od farme do trgovine. Godine istraživanja i tehnoloških napredovanja omogućile su da Mulberry lansira Lily Zero, prvu ugljično neutralnu torbu. Sam izraz zvuči dosta nespretno i čudno, ali ugljično neutralno znači kako su se u obzir uzeli svi aspekti proizvodnog procesa kako bi se razumio njihov utjecaj i emisije ugljika. To uključuje materijale, transport i ambalažu, a sve je dodatno kompenzirano s World Land Trustom, Mulberryjevim partnerom za nadoknadu ugljika. Asortiman Lily Zero kreiran je od strane vještih majstora u Mulberryjevim tvornicama ugljično neutralnog Somerseta, a izrađen je od ugljično neutralne kože iz kožare u Njemačkoj koja mjeri, smanjuje i nadoknađuje emisije ugljika.

Uz Svjetski dan recikliranja: najbolji vodič za recikliranje u kući

Ovo je samo jedan od svijetlih primjera svjetskih modnih brendova koji sve veći fokus stavljaju na proizvodnju izvan Azije i pristaju na skuplju proizvodnju i radnu snagu te organske materijale i što manji ugljični otisak. Stella McCartney već više od desetljeća naglašava važnost etičkom i ekološkom pristupu modi kojeg se iznimno pridržava, a upravo je ona bila krucijalna i za adidasov pomak prema održivoj modi. U kolaboraciji je nastala nova verzija Stan Smith tenisica izrađenih isključivo od umjetne kože, a adidas se nedugo nakon toga udružio s neprofitnom eko organizacijom Parley.

Očuvanje i zaštita oceana kojom se Parley bavi rezultirali su s milijun pari tenisica koje su 100 postotno izrađene od plastike prikupljene na plažama diljem čitavog svijeta. Sada već kultni model Deerupt tenisica svoju ljepotu duguje Maldivima. Točnije, recikliranoj plastici prikupljenoj po Maldivskoj obali, istoj plastici od koje su tenisice izrađene.

Brza moda i brendovi poput H&M-a koji nam najčešće prvi padne na pamet, također daju svoj obol i kreću s novim i uspješnim inicijativama. Tako je H&M na globalnoj razini pružao mogućnost prikupljanja neželjene i nepotrebne odjeće od strane vlastitih kupaca. Sistem je jednostavan – nevezano uz materijal odjeće, onu koju više ne želite, predajte u H&M trgovini i još ostvarujete 15% popusta na iduću kupovinu. Uz prikupljanje neželjene odjeće, H&M se može pohvaliti i Conscious Exclusive kolekcijama koje su izrađene isključivo od recikliranih komada.

Moda Održiva moda nikad nije izgledala ljepše

Za sam kraj, nedavno izvješće Global Fashion Agende otkrilo je kako modna industrija može biti čak 80 posto održiva do 2030. godine uz povećanje ulaganja u postojeće tehnologije i infrastrukturu recikliranja. Gigantski brendovi sve više se (napokon) okreću održivosti, a iako ništa ne dolazi preko noći, čini se kako je promjena napokon postala opipljiva i vidljiva.

Posjeti Miss7.24sata.hr