Obožavaš roza boju? Uvijek nosiš crno? Evo što boja odjeće otkriva o tebi
- Odjeća čini čovjeka, barem u određenom smislu, a boje koje nosimo djeluju na nas - i baš zato ih volimo ili ne volimo
- A boja naše odjeće djeluje i na druge i važan je čimbenik kakav ćemo dojam ostaviti
- Ali, što boja odjeće noju nosimo sve otkriva o nama? Evo objašnjenja...
Često ujutro biramo odjeću prema tome kako se osjećamo. Ako si dobro raspoložena, vjerojatno ćeš se odlučiti za nešto šareno, ali ako si lošije volje ili ti treba odmak od drugih, tvoj izbor odjeće vjerojatno će biti crna, siva ili smeđa. Međutim, jesi li znala da boja tvoje odjeće također ima utjecaj na druge ljude - i može utjecati na to kako te drugi doživljavaju? Reći ćemo ti kako koja boja odjeće koju nosiš djeluje na druge…
Ovako te drugi doživljavaju kada nosiš ove boje
1. Crna te čini kompetentnom
Crna je klasična boja i može se naći u gotovo svakom ormaru. Ali, kako nas drugi doživljavaju kada nosimo crno? S jedne strane, crna odjeća čini da djelujemo profesionalno i kompetentno. Nije uzalud osnivač Applea Steve Jobs stalno nosio crnu dolčevitu. Za razgovor za posao ili važan sastanak crna je pravi izbor. S druge strane, crna odjeća također zrači nečim zavodljivim - sjeti se, primjerice, male crne haljine koju je voljela Audrey Hepburn. I nemoj zaboraviti: crna je boja žalosti u našoj kulturi. Ovisno o tome kako se kombinira, može djelovati i mračno i tajanstveno.
2. Crvena znači hrabrost
Crvena je boja ljubavi i stoga zrači s puno vatre i strasti. Kao što se crvene usne smatraju vrlo senzualnima, jednako vrijedi i za crvenu odjeću. Ali, kontekst je ključan: dok crveni sako izgleda vrlo samouvjereno na poslu, crvena haljina izgleda seksi i privlačno na partyju. U svakom slučaju: svatko tko nosi crvenu boju djeluje ekstrovertirano, hrabro i samouvjereno.
3. Plava je dobra za posao
U psihologiji plava boja predstavlja smirenost, ravnotežu i pouzdanost. To je također ono što ovu boju čini toliko popularnom u kontekstu posla. Kad nosimo plavo, drugi nas doživljavaju kao kompetentne i samopouzdane – a to su svakako kvalitete koje želimo u svojoj karijeri. U usporedbi s crnom, plava boja djeluje suzdržanije i svjetlije.
4. Bijela označava mir i nadu
Bijela simbolizira čistoću, nevinost i mir. Ne nose liječnici bez razloga ovu boju kako bi prenijeli smirenost i nadu svojim pacijentima. Teorija boja u modnom svijetu donekle proširuje ovo značenje, jer bijela također predstavlja klasu, eleganciju i bogatstvo. Žena obučena sva u bijelo povezuje se s bogatstvom. Usput, to vrijedi i za bež boju - premda ona ide više u konzervativnom smjeru. Još jednom se sve vrti oko pravog stajlinga!
5. Zelena boja smiruje
Zelena boja djeluje regenerativno i opuštajuće na našu psihu. Stoga ne čudi da je mnogim ljudima najbolje isključiti se kad su okruženi prirodom. U modi su važni ton i intenzitet, pa tamnozelena ima ugodan i opuštajući učinak na druge ljude. S druge strane, svjetlozelena ili boja limete ima energizirajući i motivirajući učinak.
6. Ljubičasta znači luksuz
Jesi li znala da je ljubičasta boja nekada bila rezervirana samo za plemstvo jer je njezina proizvodnja bila vrlo skupa i dugotrajna? I danas još uvijek povezujemo ljubičastu s luksuzom, bogatstvom i ekstravagancijom. S ljubičastim komadom odjeće ćeš se istaknuti i percipirat će te kao posebnu osobu. Situacija je drugačija sa svjetloljubičastim tonovima poput lila ili lavande. One zrače s više smirenosti i prijateljskog raspoloženja.
7. Ostale boje i njihovi učinci, prema psihologiji
• Siva: umirujuća, uravnotežujuća i suzdržana
• Smeđa: prizemna, prirodna, samouvjerena
• Ružičasta: razigrana i ženstvena
• Narančasta: energična, vesela i kreativna