Moda za ženstvene žene sa stavom

Xenia Design je hrvatski dizajnerski brend koji punih 26 godina uspješno opstaje na hrvatskoj modnoj sceni. Svake sezone dizajnerica Ksenija Vrbanić iznova iznenadi publiku novim idejama i kreacijama koje zadržavaju njen prepoznatljiv pečat, no u isto vrijeme iskazuju konstantni napredak i razvoj. Koja je modna tajna jedne od naših najuspješnijih dizajnerica?
Vidi originalni članak

„Energiju pronalazim u poslu kojim se bavim jer me svaka nova kolekcija iznova regenerira. Moglo bi se to nazvati ljubavlju prema stvaranju. Vječno istraživanje novih dosega i vlastitih mogućnosti. Osjećam se ispunjeno kad radim svoj najljepši posao na svijetu, pa su onda i rezultati očekivani. Stalno podižem ljestvicu ciljeva te imam osjećaj da sam uvijek na početku“, objasnila je Ksenija.

„U modnom poslu treba imati sposobnost brzog brisanja pamćenja!“

Nakon završenog studija na Tekstilno-tehnološkom fakultetu 1984. godine, Ksenija Vrbanić dvije godine poslije u svom rodnom gradu Čakovcu otvara Studio za dizajn odjeće, koncept posve nov u tadašnje vrijeme. Dizajnerica naglašava kako je početak njene karijere bio neočekivano lak. Posložile su se sve potrebne kockice za uspješan modni početak, a Ksenijina sposobnost transformacije, uporan rad i ljubav prema poslu kao i nametanje vlastitih modnih trendova osigurali su sretne modne kockice i danas.

Moda je vječna promjena pa bi bilo neobično da se tijekom svih ovih godina nije promijenilo sve što me okružuje. Treba biti stalno na oprezu zbog iznenadnih okolnosti koje se samo pojave preko noći i stvore nove prepreke. Gotovo svaka nova sezona je novi početak. Mijenjaju se trendovi, ekonomska kretanja, ljudi, metereološke prilike, ustvari sve oko nas. I ono što je bilo prije prednost odjedanput može postati mana. U modnom poslu treba imati sposobnost brzog brisanja pamćenja i onda sve ide bezbolno“, istaknula je dizajnerica.

Ksenija Vrbanić je potvrdu svog uspješnog dugogodišnjeg radila dobila i 2008. godine kad je proglašena najuspješnijom poduzetnicom godine. Trenutno dizajnerica završava katalog za novu kolekciju za sezonu jesen/zima 2012./2013. Inspiraciju za novu kolekciju dizajnerica je pronašla u 60-tima, zbog čega dominiraju modeli A-linije, no u modernijoj interpretaciji. Ova kolekcija je dizajnerici posebno draga, no pravu simboliku planira otkriti tek u pravo vrijeme. Dizajnerica već dugi niz godina surađuje s modnom ikonom Josipom Lisac.

„Josipa je iznimna osoba, što ne treba posebno naglašavati. Zahtjevno je raditi za nju jer pristaje samo na najbolje, ali zauzvrat dobiješ poticajnu energiju. Prijateljice smo i privatno i daje mi veliku podršku u mojim životnim prekretnicama.

Kreacija za ženstvene i dominantne žene

U svojoj ponudi Xenia Design nudi više linija. XD Couture predstavlja visoku modu, a ona je u Ksenijinom interpretaciji upravo Josipa Lisac. Riječ je o konstrukcijski vrlo zahtjevnim komadima nabijenim dramatikom. XX Dimension kolekcija namijenjena je ženama punijeg stasa. Nažalost, nakon prvotnog oduševljena publike kolekcijom, mnogo kreacija nije pronašlo put do žena većeg konfekcijskog broja. No, Ksenija i dalje proizvodi komade iz standardne kolekcije u većim brojevima. I tu je, naravno, prepoznatljiva XD žena.

„Ona ima nekoliko svojih XD dimenzija. Prepoznatljiva po stilu, koji je ženstven, ali decentan, s malim odmakom u minimalizam ili pak na drugu krajnost – ekscentričnost i dominantnost. To su one žene za koje muškarci komentiraju „Kako dobro izgledaš!" Često muškarci svojim ženama prvi ukazu na pojedini komad iz XD kolekcije“, naglasila je dizajnerica.

Hrvatski dizajn ima svoju cijenu

Cijene Xenia Designa prilagođene su hrvatskim uvjetima pa se tako, primjerice, cijene kaputa kod nas kreću između 2.200 do 2.500 kn, a u New Yorku oko 700 dolara. Ksenija također sezonski organizira i velika sniženja. Njene kreacije mogu se kupiti u Zagrebu (Petrinjska 31) i u Centru Cvjetni (od 15. ožujka 2011.), u Čakovcu, Dubrovniku (Hotel Rixos) i Šibeniku. Xenia Designa je uspješan i u inozemstvu te se danas kreacije  prodaju u otprilike sedamdeset multilabel trgovina u većem dijelu Sjedinjenih Američkih Država, Europe i dijela Rusije.

„Smatram da ipak treba cijeniti i platiti hrvatski modni i svaki drugi dizajn jer iza toge stoje vrijedni, kreativni, uporni ljudi s vizijom. Sjećam se vremena kada su modni dizajn gospode plaćale na način da su na cijenu proizvoda još dodale plus, jer je to bila nagrada za trud. Nitko nije pitao za popust. Bio je prestiž imati svoj dizajnerski primjerak pa se to i plaćalo. Bila je to privilegija imućnijeg sloja, iako smo živjeli u socijalizmu. A danas su najveći komentatori i kritičari u većini oni koji si ne mogu priuštiti ni komad te odjeće.  Svako naše sniženje u meni izazove depresiju jer ne mogu gledati kako nisko moramo ići da bi sezonu priveli kraju i mogli započeti novi ciklus“, komentirala je dizajnerica koja i privatno isključivo nosi svoje vlastite kreacije.

U svoje slobodne vrijeme odmiče se od, kako ga ona rado naziva, adrenalinskog sporta zvanog modni biznis. Već 12 godina je strastvena golferica. Golf joj je svojevrsna terapija uz pomoć koje zaboravlja sve ružno i sjeća se samo onog lijepog.

„Cilj je samo staviti tu lopticu u rupu sa što manje udaraca. Kao i u stvarnom životu“, objašnjava za kraj Ksenija.

U galeriji detaljnije pogledajte rad Ksenije Vrbanić...

Posjeti Miss7.24sata.hr