Maja je osmislila aplikaciju koja je kombinacija Instagrama i webshopa, a služi za second hand kupovinu - mi smo oduševljeni!

Maja Pulić
Vidi originalni članak
  • Kada smo na Instagramu naletjeli na profil pod imenom DressApp.GREEN, zaintrigirao nas je na prvi pogled
  • Profil je to koji pripada mobilnoj  aplikaciji koja je u potpunosti usmjerena na modnu održivost i zaštitu okoliša - od modne industrije
  • Maja Pulić koja stoji iza ovog projekta otkrila nam je sve detalje, kako cijela priča funkcionira i što ju je potaknulo na stvaranje ove jedinstvene platforme 

Budući da sam veliki zaljubljenik u vintage i second hand shopove, Instagramov algoritam me nedavno vrlo precizno nanišanio i servirao mi profil pod imenom DressApp.GREEN koji me već na prvi pogled opasno zaintrigirao. Profil je to koji pripada mobilnoj  aplikaciji koja je u potpunosti usmjerena na modnu održivost i zaštitu okoliša od drugog najvećeg zagađivača današnjice - modne industrije, a iza njega stoji Maja Pulić koja nam je i otkrila više detalja o cijeloj priči. 

Ova diplomirana ekonomistica i stručnjakinja za marketing našla se u problemu koji nam je svima dobro poznat - shvatila je da su joj ormari prepuni viškova, a da ipak prečesto nema što za odjenuti te je, suočena s brojkama o tekstilnom otpadu, odlučila nešto konkretno poduzeti. Naime, od 100 mlrd. modnih artikala koji se proizvedu svake godine, čak 90 tona završi na odlagalištima širom svijeta (1 kamion svake sekunde), a većina odjeće koju bacimo se NE reciklira već trune na odlagalištima. 

“Neke brojke su me baš iznenadile, nisam bila svjesna da je modna industrija baš toliko skrenula s puta. Bacila sam se na istraživanje i nije bilo natrag. Osim toga, unatrag par godina, kada je cijela ta priča oko fast fashiona i webshopova eksplodirala, ponudu u trgovinama i trendove je bilo nemoguće pratiti. Ja sam osobno nekako baš prestala kupovati, dok je s druge strane bilo očito da modna industrija ne popušta, odnosno kampanje su bile sve uvjerljivije, cijene sve niže, popusti sve atraktivniji… Iskušenje je veliko, doslovno za 15-ak eura imamo dostupne trendove sa svjetskih modnih pista. Kako sam te struke, ne padam na marketinške priče, ali svejedno sam se pitala kako mogu bolje. Uočila sam da kod nas ne postoji zajednica za second hand i promoviranje modne održivosti, a koja bi meni pružila ono što očekujem od takve zajednice. Mjesto na kojem će mi reći #nemoraskupitsve, koja će me inspirirati, pružiti sigurnost i podršku, te naravno dobar shopping. I onda sam ju kreirala za sebe i žene poput mene. Prva faza je upravo izašla, a sada je glavni zadatak da nas otkrije što više djevojaka koje slično razmišljaju.”

Moda Prvi dizajnerski second hand Nika je odlučila otvoriti nakon što je godinama bila personal shopper: Što kaže o Lageru?

Upravo kako bi se smanjile količine tekstilnog otpada, Maja je osmislila DressApp.GREEN - aplikaciju i platformu kojoj je glavni cilj  omogućiti članovima odnosno fizičkim osobama, da brzo i sigurno prodaju svoju odjeću, obuću i ostale modne artikle, te istovremeno kupuju artikle drugih članova. Projekt je zamišljen kao kombinacija webshopa i 'zelenog' Instagrama, odnosno onoga na kojem se, za razliku od pravog Instagrama, neće promovirati neke nerealne i štetne prakse. Kako kaže Maja, na Instagramu se previše pozornosti daje novim fast fashion artiklima te je nerijetko pravilo “obuci jednom, poslikaj se i odbaci”, a za razliku od tog Instagrama kojeg svi poznajemo i kojeg smo dio, ona i njezin tim vjeruju da je cool uživati u modi, ali i da treba misliti i na posljedice za okoliš.

“Koliko god da su jeftini Shein i Temu - skupa je cijena koju će platiti nove generacije gledano kroz posljedice na okoliš i klimatske promjene. Ta odjeća negdje mora završiti, a o tome se malo govori. Računa se da preko 60% odjeće iz ormara uopće ne nosimo, ja mislim da su te brojke i više. Pa zašto onda ne zaviriti u ormare jedni drugih?!”, zapitala se.

Iako aplikacija primarno funkcionira kao marketplace odnosno nudi mogućnost kupnje i prodaje, u planu im je istaknuti se ne samo kao resell platforma već i ona koja bi promovirala cijeli niz aktivnosti kojima bi se popularizirali slow fashion pokret i održivost kada je moda u pitanju, a zbog čega su članovima platforme omogućili da, osim objave artikala za prodaju, objavljuju i svoje inspirativne outfite, odnosno dnevne odjevne kombinacije kojima će pomoći drugim članovima u danima kada 'nemaju ništa za obući'.

Sve outfite drugih članova moguće je spremiti u jednu mapu unutar aplikacije, tzv. moodboard, a imaju i modne šalabahtere s hrpom prijedloga što i kako kombinirati. U outfitima je, kaže Maja, bitno da članovi prikazuju svoje dnevne kombinacije, a ne da se na primjer slikaju u kabini Zare s artiklima s etiketom. “To može biti odjeća koju nose godinama, ponavljajući outfiti, artikli malih brendova koje nose... Imamo toliko proizvođača nakita, a za većinu njih nikada ne čujemo, popravljane i zakrpane modne artikle, vintage i second hand ulove... Ideja je da je cool i zabavno biti održiv, da je moda zabavna i da ne bi trebala biti toliko štetna za planet na kojem živimo”, poručuje.

Moda Vodič kroz najbolje second hand shopove: Ovo je mojih 5 omiljenih iz kojih nikada ne izađem praznih ruku

Uz sve spomenuto, DressApp.GREEN potiče korisnike da objavljuju artikle na sebi, ukoliko je to moguće. Zanima ih, kaže Maja, kako ih prodavatelj nosi, kombinira, kakav stil odijevanja ima… Svaki korisnik može ispuniti i sekciju UniqueMe odnosno unijeti svoju visinu, oblik tijela, veličine koje nosi, stilove koje preferira, a aplikacija će mu prikazivati artikle prema unesenim mjerama. Sjajna stvar je, dodaje, što korisnik svoju ispunjenu UniqueMe tablicu može učiniti vidljivom i drugim korisnicima, potencijalnim kupcima, koji će tako  lakše moći zamisliti kako će im pristajati artikli pojedinog prodavatelja, a s obzirom na unesene mjere. 

“Voljeli bismo da naši članovi zaista budu ponosni na svoje ormare koje su otvorili za prodaju jer je sjajna stvar to što rade djevojke i žene uključene u ovu održivu priču. Vani je second hand postao stil života, brojne slavne i bogate osobe kupuju u second hand i vintage trgovinama, iako im novac nije niti najmanje bitan u cijeloj priči. Bilo bi sjajno da se i kod nas proširi ta svjesnost da svi imamo utjecaj na svijet koji kreiramo i da svaka kupovina ima težinu i važnost, bez obzira koliko jeftin artikl bio. Evo, i sestre Kardashian prodaju svoj višak! Bez obzira koji razlog za to bio, lijepo je čuti za takve primjere”, poručuje.

A budući da je, kao što smo spomenuli, dio Majinog plana i kreiranje zajednice putem koje će se javnost educirati o štetnosti fast fashion industrije te poticanje na usvajanje principa održivosti i slow fashiona, podsjetila je i na koje se sve načine može biti modno održiv:

  • kupovina manje artikala, s naglaskom na dugoročnost i kvalitetu
  • ne slijepo praćenje trendova, već izgradnja vlastitog stila
  • izbjegavanje kupovine kratkoročnih trendovskih must have komada i umjesto toga kupovina basic stvari koje su uvijek nosive
  • popravljanje odjeće umjesto bacanja
  • razmjene odjeće
  • ponavljanje outfita i što duže/češće nošenje odjeće umjesto odbacivanja nakon par nošenja
  • posudba ili najam potrebnoga za na primjer posebne prilike
  • donacija ili poklanjanje viškova
  • biranje eko i recikliranih materijala 
  • pravilno odlaganje i recikliranje odjeće koja više nije za nošenje
  • davanje prednosti malim lokalnim proizvođačima i nezavisnim dizajnerima te podržavanje hand made komada
  • izbjegavanje kupovine nečega samo zato što je jeftino te promišljena kupovina umjesto toga

 

Posjeti Miss7.24sata.hr