Kako se ljeti odijevati za posao?

Thinkstock / Spencer Davies
Za sve koji ove godine ne planiraju odlazak na godišnji odmor ili zbog potreba posla moraju ostati u vrelom gradu, dress code može predstavljati veliki problem. O poslovnom odijevanju i strogosti dress codea popričali smo s uspješnim hrvatskim poslovnim ženama Manuelom Šolom i Vedranom Likan.
Vidi originalni članak

 Velike korporacije ne dozvoljavaju odijevanje koje je prigodno temperaturama koje se penju i preko 30 stupnjeva, ali to ne mora nužno predstavljati problem. Najveći problem predstavljaju vrućine na putu do posla i na povratku kući. Teški materijali od kojih su napravljena odijela nam dodatno otežavaju situaciju, ali previše gole kože je u svakom slučaju neprihvatljiva opcija za posao. Otvorene cipele ne dolaze u obzir, ali možete uzeti jedan par koji ćete nositi do posla, a na poslu se presvući u zatvoreniji model. Također, imajte na umu da su najbolji lagani materijali u kojima koža diše, ali pripazite da ne budu prozirni.

Ljeti ležernije poslovno odijevanje

"Na poslu apsolutno kažem "ne" tenisicama i trapericama, a kod cura i prekratkim suknjama, japankama i tankim naramenicama. Iskreno, nikada nisam bila u situaciji da je netko od kolega neprikladno odjeven. Nekako se stil odijevanja unutar ureda nasljeđuje tako da mlađi zaposlenici prate osnovni obrazac starijih", objašnjava Vedrana Likan, generalna direktorica tvrtke Colliers International Hrvatska, predsjednica Savjeta za zelenu gradnju te potpredsjednica Američke gospodarske komore u Hrvatskoj.

U Hrvatskoj se većina tvrtki još oslanja na to da zaposlenici sami prepoznaju granicu dobrog ukusa u svakodnevnom odijevanju za posao. Upravo zato što su u poslovnom odijevanju moguće razne kombinacije, službenu odjeću ne nazivamo uniformom. Uz odjeću su propisani i standardi o nošenju diskretnog nakita, oblika cipela te dužina suknje. Upravo za uniforme Vedrana smatra kako imaju smisao kod poslova koji to traže – bilo kroz vizualnu identifikaciju kao kod avio-kompanija, pripadnost djelatnosti kao kod policije ili zdravstvenih radnika, ili radi funkcionalnosti kao što je to kod vatrogasaca. Vjeruje kako u ni u jednom drugom slučaju uniforme ili uniformiranost nemaju svrhu. 

"Moj poslovni stil je moja svakodnevica. Samim time ormar mi najvećim dijelom, i tim redom količine, ispunjavaju košulje, cipele, sakoi, hlače, suknje, torbe. Šalove, nakit i remene odavno ne brojim. S bojama sam malo rigoroznija. Glavni komadi odjeće u jesen i zimu su pretežito u tamnijim tonovima, dok u proljeće i ljeto volim dodati veće komade poput sakoa i hlača izrazito žarkih boja. Osnova mojeg poslovnog odijevanja bez obzira na godišnje doba ostaju bijele košulje različitih krojeva i s detaljima poput veza ili izraženih dugmadi. Košulja standardnih tzv. muških krojeva uopće nemam", pojašnjava Vedrana.

Što viša pozicija- stroži dress code

Dio uniformiranosti u vidu određene dužine suknje i haljina su preuzele i najuspješnije svjetske poslovne žene. Direktori, menađeri na visokim pozicijama i politički dužnosnici, moraju paziti na svoju osobnost. I u privatnom je životu vrlo važno kako su odjeveni, čak i u potpuno opuštenim situacijama. Za njih gotovo da i nema neobvezatnog odijevanja, a zbog važnosti dojma najčešće se savjetuju sa stilistima i stručnjacima. 

Jedan od odličnih primjera je njemačka kancelarka Angela Merkel koja je izgradila vlastiti stil koji se bazira na klasičnim komadima. Stroge krojeve kompleta najčešće ublažava raznim bojama. Sako je sastavni dio outfita, a najčešće ga kombinira uz hlače ravnoga kroja u neutralnim bojama. Detalji koje bira najčešće su satovi i ogrlice s kojima si može dati i malo oduška odabrati veće i upadljivije modele.

Žene su zavladale svjetskim velikim korporacijama, pa tako na Forbesovim listama najuspješnijih žena možemo najčešće naći Marissu Mayer i Sheryl Sandberg. Marissa Mayer je svoju karijeru započela u Googleu, a danas je glavna izvršna direktorica tvrtke Yahoo. Svoj poslovni styling usklađuje s obavezama, međutim ostaje vjerna vlastitom stilu, jednako u hladnijem dijelu godine, kao i ljeti. Najčešće kombinira haljine intenzivnih boja i zatvorenog dekoltea dužne do koljena s udobnim vestama, ali i klasične hlače ravnog kroja u kombinaciji sa sakoom i bluzama u boji.

Detaljima u boji ublažite strogi styling

Upravo su haljine i detalji u boji ono čime možete razbiti monotonost svakodnevnih poslovnih kombinacija. U ljetnom razdoblju je ipak dopušteno malo više toga, nego tijekom čitave godine te stoga slobodno slažite outfite s laganijim materijalima haljina, ali svakako pazite na prozirnost i dužine modela. Također, laganije hlače od lana su dobrodošle, a možete ih kombinirati na minimalistički način ili s bluzama i majicama u intenzivnim bojama. Ako ne želite riskirati s bojama, slobodno se poigrajte većim komadima nakita poput naušnica ili ogrlica.

Jedna od najuspješnijih svjetskih poslovnih žena je Sheryl Sandberg, glavna operativna direktorica Facebooka. Ona za razliku od Marisse njeguje konzervativan dress code bez obzira na godišnje doba. Unatoč činjenici da je Facebook tvrtka u kojoj vlada ležerna atmosfera i nema dress codea, Sheryl za posao uvijek odabire stroge komplete u istoj boji, a u opuštenijim izdanjima nosi haljine koje su također klasičnog kroja, najčešće dužine ispod koljena. Od boja najčešće bira smeđe, sive i bijele nijanse koje eventualno usklađuje uz cipele druge boje, ali i upadljive naušnice koje su njezin svojevrsni zaštitni znak.

Svakako najpoznatija poslovna žena, Oprah Winfrey u svojem stilu odijevanja ima opušteniji pristup. Najčešće odabire haljine modernijeg kroja, ali u skladu s građom tijela. U njezinoj poslovnoj garderobi prevladavaju većinom žarke i neutralne boje, a svaki styling uvijek podigne zanimljivim komadom nakita. Najčešće su u pitanju velike naušnice ili statement ogrlice ako je u pitanju veći dekolte.

Manje strogu politiku odijevanja i ležerniji pristup sa svojim zaposlenicima također ima Manuela Šola, vlasnica i direktorica regionalne agencije Abrakadabra integrirane komunikacije te suvlasnica i direktorica specijalizirane tvrtke Ping Pong za dvosmjerne komunikacije.

"U naše obje agencije, i u Abrakadabri i u Ping Pongu, nismo imali nikad strogo definirani dress code. Naš biznis je kreativan biznis pa u skladu s time ne moramo dolaziti na posao u odijelima osim kada su neke posebne prilike. Potiče se kreativnost i individualizam, tako da nemam ništa protiv da ljudi iskazuju vlastitu osobnost i kroz odjeću, tetovaže, frizuru… Naravno, kada imamo važne prezentacije, konferencije, ili nešto što zahtjeva ozbiljniju odjeću, onda smo tako i odjeveni.Tijekom ljetnih mjeseci pravila u poslovnom odijevanju su malo ležernija svuda, pa tako i kod nas", objašnjava Manuela.

"Odijelo ipak čini čovjeka", pravilo je koje vrijedi u bontonu poslovnog odijevanja. Ljetni radni dani često donose manje posla, sporiji tempo rada i ležerniji dress code. Međutim, pripazite i uvijek igrajte na kartu sigurnosti jer opuštenost može srušiti svačiji ugled. Birajte prozračne i udobne modele, svakako izbjegavajte odjevne predmete od sintetskih materijala i birajte one od pamuka organskog uzgoja. Također, ako se pogledate u ogledalo i smatrate da izgledate "pregolo"- vjerojatno i jeste. Dovoljno je samo sedam sekundi da se stekne prvi dojam, a upravo tih sedam sekundi može biti krucijalno. Ležernost i višak gole kože ostavite za slobodno vrijeme i godišnji odmor.

U galeriji detaljnije pogledajte fotografije...

Posjeti Miss7.24sata.hr