Chat GPT kao tvoj osobni stilist: nakon psihologa, kuhara i osobnog asistenta ima novo zanimanje
- Nekadašnja filmska fantazija iz 'Djevojaka s Beverly Hillsa' danas je stvarnost - zahvaljujući umjetnoj inteligenciji, ChatGPT sada može biti i osobni stilist
- Sve više korisnika koristi UI za modne savjete koji uključuju prijedloge odjevnih kombinacija, frizura, šminke i čak konkretne proizvode s webshopova, uz prilagodbe prema budžetu i osobnim preferencijama
- Ipak, iako nudi praktičnost i inspiraciju, UI još uvijek ne može u potpunosti zamijeniti ljudsku kreativnost i osobni stil, već najbolje funkcionira u suradnji s ljudskim dodirom
Sjećaš li se možda scene iz filma 'Djevojke s Beverly Hillsa' iz 1995., u kojoj glavna junakinja Cher koristi računalo za odabir savršene odjevne kombinacije? E pa ono što je tada bila simpatična filmska fantazija, danas je, zahvaljujući umjetnoj inteligenciji, postalo stvarnost: ChatGPT je, nakon uloga psihologa, kuhara i osobnog asistenta, u svoj životopis dodao i novo zanimanje - osobnog stilista.
Sve veći broj korisnika, a posebice pripadnika generacije Z, na umjetnu inteligenciju gleda kao na savršenog životnog suputnika koji im život olakšava na razne načine pa je tako, vrlo brzo nakon što je postao omiljeni psiholog, sada postao i najpopularniji modni savjetnik koji daje iznenađujuće korisne, iako ne i savršene rezultate.
Kako funkcionira AI stilist?
Proces je vrlo jednostavan. Dovoljno je unijeti naredbu poput 'Budi moj osobni stilist', a ChatGPT će ti postaviti niz pitanja o tvojem stilu, preferencijama i prigodama za koje ti je potreban styling. Svoj stil možemo opisati kao profesionalan, čist, vibrantan ili eklektičan, navesti koje boje i uzorke volimo te nabrojati sve prigode kojima moramo prisustvovati, od obiteljske večere i odlaska u kazalište, do spoja i dana u uredu.
UI će nakon toga predložiti konkretne komade, poput krojenih hlača i džempera za ured, suknje s uzorkom i klasičnog sakoa za kazalište ili udobnog džempera i tajica za rad od kuće, kako bi se osjećala super ugodno kada kamere nisu uključene. Štoviše, UI će otići i korak dalje, dajući usput preporuke i za frizuru i šminku uz svaku kombinaciju, a ako u početku predloži frizure neprikladne za tvoju dužinu kose, nakon dodatnih će uputa prilagoditi savjete, dokazujući sposobnost učenja i usavršavanja. Zadaj mu budžet i u samo par minuta će za tebe pronaći i savršene komade tvojih omiljenih brendova.
Ovaj trend je, očekivano, najbrže prihvatila generacija Z, koja na TikToku masovno dijeli videa u kojima od umjetne inteligencije traži specifične savjete: 'Što odjenuti za drugi spoj u rooftop baru, ako bi mogla pasti kiša?' ili 'Kako izgledati profesionalno na intervjuu za posao, a da ne izgledam previše korporativno?'.
OpenAI koji stoji iza ChatGPT-a je prepoznao ovaj potencijal i nedavno predstavio nove shopping značajke pa korisnici sada mogu dobiti i personalizirane preporuke proizvoda sa slikama, recenzijama i izravnim poveznicama za kupnju, a zanimljivo je da na platformi trenutno nema plaćenog oglašavanja, što znači da manji brendovi imaju priliku natjecati se s divovima isključivo na temelju relevantnosti i kvalitete. Kada je jedna korisnica zatražila haljinu za vjenčanje do 150 eura, a koja bi se slagala s crvenim cipelama, ChatGPT joj je ponudio konkretne modele s Asosa i eBaya, detaljno obrazlažući zašto se svaki od njih uklapa u zadane kriterije.
Granice umjetne inteligencije
Iako zvuči kao da mu je nemoguće pronaći manu, AI stilist ipak ima i svoja ograničenja. Kao prvo, ne zna što sve već posjedujete u ormaru, kakvo je vrijeme vani, osim ako mu to ne naglasite, a ponekad zna pogriješiti kod specifičnih zahtjeva, poput održive mode. Također, dežurni kritičari upozoravaju i na opasnost od 'kolapsa originalnosti', budući da UI crpi informacije iz istog, golemog skupa podataka za sve korisnike, pa vjeruju da postoji bojazan da bi mogao dodatno ujednačiti kulturu i stil, potičući nas da svi izgledamo vrlo slično.
Iako je ChatGPT sjajna polazišna točka, na tržištu se pojavljuju i sve naprednije platforme koje nastoje premostiti njegove nedostatke pa tako aplikacije poput Wheringa omogućuju digitalizaciju cijelog ormara, pomažući korisnicima da ponovno otkriju i kombiniraju odjeću koju već imaju, dok druge, poput Daydreama, kombiniraju UI s ljudskim kustosima odnosno profesionalnim stilistima, kako bi pružile profinjenije i osobnije preporuke.
Baš kao i u slučaju svih ostalih zanimanja koja je umjetna inteligencija dosad savladala, još jednom se potvrdilo da budućnost nije u potpunoj zamjeni ljudskog faktora, već u njihovoj sinergiji ljudi i umjetne inteligencije. UI može analizirati podatke i olakšati pretragu, ali kreativnost, kontekst i onaj 'je ne sais quoi' kroz koji se rađa istinski osobni stil i dalje ostaju duboko ljudska domena. Možda nam je pametni ormar kakvog je Cher imala još u 90-ima bliži no ikad, no čini se da će mu i dalje trebati ljudski dodir da bi uistinu zablistao u punom sjaju.