Ah, te vječne traperice: Kratka povijest najpoznatijih kampanja
Kultni Levi's 501
Klasični fit, ravne nogavice, bez aplikacija, iste danas kao što su bile i prije skoro sto godina. Međutim, moda kao moda, uvijek traži nešto novo, pa je i ulazak jeansa na modni kolosijek zahtijevao značajne promjene. Tako se šezdesetih godina dogodilo sužavanje i dodavanje elastina pojedinim modelima traperica, dok su sedamdesete donijele raznorazne promjene u kroju, pogotovo kada je riječ o nogavicama. Trapezice zvuče poznato? Osamdesete su uvele eksperimente u obradi, tretirani jeans i jeans u boji, a početkom novog milenija struk je spušten niže nego ikada.
Danas je gotovo svaki od spomenutih modela i dalje moderan. Ipak, jeans je postao sveprisutan onog trenutka kada su ga dizajneri luksuznih brendova počeli primjenjivati u svojim kolekcijama. S popularnošću jeansa rasla je i popularnost dizajniranih jeans kolekcija. Gotovo lančano su se počele pojavljivati dizajnirane linije, od Calvina Kleina, preko Versacea, do Armanija. Odjednom, traperu je dodijeljena posve nova konotacija – street style glamur.
"Sada svi mogu ući u Studio 54"
U jednom trenutku čak je i notorni klub Studio 54 imao svoju liniju traperica. Svakako, nije odmogao ni genijalni slogan "Sada svi mogu ući u Studio 54". I tako smo došli do važnosti slogana i kampanja. Spomenut ćemo na primjer Kate Moss. Svi znamo ovo ime danas, ali u trenutku kada se pojavila na kampanji za Calvin Klein Jeans bila je samo veoma mršava, nepoznata, polugola i jako mlada.
Brojne kampanje za ovaj brand obilježile su početak njene karijere, ali i početak heroin chic pokreta devedesetih godina. Malo prije nje, još jedna veoma mlada, ne tako mršava, ali jednako nepoznata u tom trenutku, manekenka Brooke Shields lansirala je svoju karijeru kada se pojavila na billboardima u provokativnoj kampanji s dvosmislenim sloganom ‘’Ne postoji ništa između mene i mojih Calvin Klein traperica’’.
Kampanja je izazvala kontroverzu na internacionalnom nivou, što je zapravo i bio cilj. Ubrzo su uslijedile i mnoge druge kontroverzne kampanje, od kojih su neke čak bile i zabranjene u pojedinim zemljama. Podsjetit ćemo se samo nekih od Levi’s i Diesel slogana, koji su ukazivali i na razne sociološke promjene, ali i na klimatske i fenomenološke tendencije u zapadnom društvu. A dok su se neki bavili sloganima, drugi, poput brendova Guess ili Versace Jeans Couture, oslanjali su se na vizuale, pa su postali prepoznatljivi po seksi imidžu.
U vremenu u kojem živimo traperice i svi ostali komadi od trapera postali su nezamijenjivi u našim garderobama. I ne samo da se nose na ulici i u ležernim stylinzima već su postali i dio večernjih i uredskih izbora. Sada je samo pitanje trenutka kada ćemo na nekom crvenom tepihu ugledati glamuroznu haljinu od trapera, možda već na dodjeli sljedećeg Oscara.