10.000 brendova i stotine kategorija: SOLD je prvi regionalni fashion marketplace kojeg je Filip zamislio još prije 5 godina

Filip Noa
Vidi originalni članak
  • Imamo osjećaj da se second hand tržište u Hrvatskoj napokon počelo buditi, budući da je baš na ovom polju jako puno novosti i događanja s različitih strana koje nas silno vesele
  • Jedna takva je i platforma SOLD - prva domaća regionalna modna prodajno-kupovna platforma za odjeću iz druge ruke koja će nuditi više desetaka tisuća brandova
  • Iako smo navikli da su glavne akterice modnih priča nerijetko žene, ovoga puta iza cijele ideje stoji jedan muškarac - 20-godišnji osnivač Filip Noa koji nam je o svemu otkrio više detalja

Ne znam jesmo li jedini koji imaju takav dojam, no čini nam se da se second hand tržište u Hrvatskoj napokon počelo buditi. Možda još uvijek nije procvjetalo, ali je baš na ovom polju jako puno novosti i događanja s različitih strana. Osim što diljem Hrvatske i metropole niče sve više second hand shopova, sve je više platformi kojima je cilj upravo usporavanje mode i promicanje održivijih životnih navika, a jedna takva je i platforma SOLD - prva domaća regionalna modna prodajno-kupovna platforma za odjeću iz druge ruke koja će nuditi više desetaka tisuća brandova.

Iako smo navikli da su glavne akterice modnih priča nerijetko žene, ovoga puta iza cijele ideje stoji jedan muškarac - 20-godišnji osnivač Filip Noa koji trenutačno radi uz mali, ali uporan tim od još dva programera. Kao veliki ljubitelj mode na ovu je ideju došao još prije punih 5 godina kada je još bio u srednjoj školi, no, kako sam priznaje, tada nije imao ni dovoljno znanja, ni resursa da pokrene tako veliki projekt. “Kako je vrijeme odmicalo, ušao sam prodorno u IT svijet i naučio korisne alate, kako na fakultetu računarstva, tako i prije svega osobnim istraživanjima u praktički svoje slobodno vrijeme”, priča nam.

Ono što je bitno spomenuti je da je SOLD-u prethodila jedna druga modna priča, a koja je također odigrala svoju ulogu u razvoju cijele ideje. Naime, Filip je prije dvije godine osnovao streetwear brend 'Prvi Zubi' i to praktički iz igranja s grafičkim dizajnom, shock value  smjerom i humorom koji je isprepleo s glazbenom scenom, a iako nije očekivao neki značajniji uspjeh, ugodno se iznenadio koliko je brend pažnje privukao među mlađim naraštajima. Broj fanova, reakcije na društvenim mrežama i uvijek odlična atmosfera na prepunim pop-up predstavljanjima pozicionirali su 'Prve Zube' kao važan dio domaće streetwear scene, a zahvaljujući ovoj priči, Filip je osigurao svoju poziciju u industriji te ostvario brojna iskustva i poznanstva koja su mu pomogla u budućim kreativnim i inim suradnjama.

Moda Prvi dizajnerski second hand Nika je odlučila otvoriti nakon što je godinama bila personal shopper: Što kaže o Lageru?

Surađivao je s poznatim influencerima, reperima poput Z++ i brojnim brendovima, održao rasprodane pop-up shop evente u Tvornici kulture i Katranu, a sudjelovao je čak i u humanitarnim akcijama za Marijine obroke. Kako sam kaže, 'Prvi Zubi' pokrenuli su veliki modni val s tisućama fanova koji kupuju svaku kolekciju i podupiru priču branda. Iako ga je s jedne strane veselio uspjeh kojem se nije nadao, njegov je san i dalje bio razvoj SOLD-a, a kada je prošle godine shvatio da je u pitanju previše posla za jednog čovjeka, pridružila su mu se još dva programera koji su ubrzali proces dovršetka aplikacije.

Iako SOLD pruža mogućnost prodaje second hand odjeće i modnih dodataka, a zbog čega je odlična platforma za popravljanje kućnog budžeta i rasterećenje ormara, Filipova vizija je oduvijek primarno bila spojiti Hrvatsku i ostatak regije u jednu modnu zajednicu unutar koje će se graditi i pokazivati modni stil te međusobno trgovati rabljenom i vintage odjećom. Kao platforma je namijenjena svim modnim entuzijastima koji žele brzo prodati komade koji im više nisu potrebni i pritom nešto zaraditi, a trgovat će se odjećom, obućom i modnim dodacima. 

Moda Vodič kroz najbolje second hand shopove: Ovo je mojih 5 omiljenih iz kojih nikada ne izađem praznih ruku

Ono što SOLD razlikuje od ostalih platformi je posvećenost detaljima koja je uložena tijekom njegove izgradnje pa tako ima stotine kategorija i stilova kao što su Vintage, Streetwear, Y2K ili Luxury, a otvarat će, kaže, prema potrebi i nove kategorije. Uz to, na SOLD-u je više od 10 tisuća brendova koje korisnici mogu filtrirati, tražiti i (pre)prodavati, a zbog čega Filip ističe da ovo uistinu je platforma stvorena za modne entuzijaste. 

Samo korištenje vrlo je jednostavno - potrebno je kreirati profil, povezati IBAN svog računa sa SOLD-ovim pružateljem usluga plaćanja i to je više manje to. Kada korisnik nešto proda drugom korisniku, može u par sekundi pozvati GLS kurira koji će mu doći na adresu pokupiti paket i poslati ga primatelju. Dakle, korisnici de facto ne trebaju niti izlaziti iz kuće kako bi zaradili na komadima koje više ne nose. Novac se jednostavno uplaćuje u par klikova, a moguće je i pregovaranje o cijeni te komuniciranje porukama s ostalim korisnicima. 

Imaju, priznaje Filip, još puno planova i ideja za razne druge funkcije, no sve u svoje vrijeme. Za početak čeka da SOLD krene s radom, a nada se da bi se to moglo dogoditi već do kraja mjeseca. Trenutačno su u fazi testiranja i popravljanja bugova, a čim budu  bili zadovoljni sa svime, SOLD će biti aktivan. Nakon toga se bacaju na dovršavanje stranice na kojoj će se također moći oglašavati razne komade i njezinu aktivaciju očekuju tijekom lipnja, a sve novosti i informacije možemo pratiti i na Instagramu SOLD-a

 

Posjeti Miss7.24sata.hr