Svake nedjelje Zagrebom prometuje stari drveni tramvaj, a vožnja je potpuno besplatna
- Građani i posjetitelji Zagreba odnedavno imaju priliku doživjeti iskustvo vožnje starim tramvajem
- Polazak je svake nedjelje s tramvajske stanice na Trgu Dražena Petrovića u 9:30 sati
- Ovu doista originalnu vožnju omogućio je ZET, organizira Tehnički muzej Nikole Tesle, traje 35 minuta, a potpuno je besplatna!
Stari, drveni tramvaji bili su potpuno drugačiji od današnjih novih električnih, klimatiziranih i gotovo nečujnih tramvaja. Doživljaj vožnje u starim tramvajima bio je potpuno drugačiji. Ako želiš doživjeti djelić povijesti Zagreba, ZET i Tehnički muzej Nikole Tesle pokrenuli su doista hvale vrijednu akciju. Starinski tramvaj broj 11, tipa M-24, vozio je prije 98 godina, a obnovljen je prije tridesetak godina te je sada ponovno pušten u promet za ograničeni broj vožnji te nedjeljom prometuje za sve znatiželjnike.
@bejb.blejd Jedna od najfora stvari koje sam radila u zadnje vrijeme. 🚋 #zet #tram #tramvaj #zagreb #zagrebcroatia #zagrebplaces #zagrebtips #zagrebfacts #zagrebackimulicama #tehnickimuzejnikolatesla #tehnickimuzejnikoletesle #visitzagreb #lovezagreb ♬ Zagrebačkim Ulicama - Jadranko Črnko
U ovoj vožnji zasigurno će uživati i mlađe i starije generacije. Dok će djeca imati priliku vidjeti kako je nekada izgledala vožnja zagrebačkim tramvajem, stariji će se prisjetiti tramvaja vozili iz mladosti. Vožnja traje 35 minuta, a ide trasom Savska-Vodnikova-Glavni kolodvor-Draškovićeva-Trg hrvatskih Velikana-Trg Bana Jelačića-Ilica-Republike Austrije-Vodnikova-Savska-Trg Dražena Petrovića.
Inače, prvi tramvaj na konjsku vuču pušten je u promet u New Yorku 1853. godine. Prvi puta u svijetu je električni tramvaj uveden u promet 1881. godine u Berlinu. U Zagrebu se tramvaj prvi puta službeno provezao 5. rujna 1891. godine pri čemu je konj vukao kola prugom širokom 0,76 metara brzinom od 7,5 km/h. Prvo tramvajsko spremište bilo je upravo na mjestu današnjeg Tehničkog muzeja Nikole Tesle.
Što se tiče Hrvatske, tramvaj je u samim počecima prometovao u nekoliko gradova: Zagreb, Osijek, Rijeka, Opatija, Dubrovnik, Pula i Velika Gorica. Danas tramvaj vozi samo Zagrebom i Osijekom. U Zagrebu je 1911. godine uveden električni tramvaj.