S ovim genijalnim psihološkim trikom izbjeći ćeš lošu kupovinu od koje bi te samo pekla savjest

Facebook/Devil Wears Prada Foto: Facebook/Devil Wears Prada
Vidi originalni članak
  • Ormar ti je dupkom pun, ali još uvijek nemaš što odjenuti? Zvuči poznato? 
  • Tome je sada kraj, zahvaljujući pravilu 4-3-2-1
  • Ovo pametno pravilo iz modne psihologije pomoći će ti da bolje kupuješ i imaš samo komade odjeće koji ćeš još dugo i često nositi 

Svi znamo taj fenomen - često se nađemo ispred brda svoje odjeće i još uvijek mislimo 'nemam što odjenuti'. Naime, dok nam ormar puca po šavovima, odjevne predmete koje zapravo nosimo možemo nabrojati na prste jedne ruke. Skriveni su među haljinama s pogrešnim uzorkom, hlačama koje stežu, sakoima koji nam previše ukočeno pristaju i suvenirima s odmora koji se nikako ne uklapaju u svakodnevni život. 

Pogotovo u vrijeme mikrotrendova, još je teže pratiti i izbjeći stalno podlijeganje modnim iskušenjima. Inspiracija i poticaji za kupnju su posvuda pa ne čudi što su racionalne odluke prilikom shoppinga ponekad nepostojeće.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Isobel Lorna (@isobellorna_)

Pravilo 4-3-2-1, izvrstan trik za izbjegavanje loših kupovina

Tu nastupa Shakaila Forbes-Bell. Modna psihologinja, osnivačica platforme 'Fashion is Psychology' i autorica bestselera 'Big Dress Energy', razvila je formulu koja zaustavlja impulzivne kupnje bez kvarenja zabave kupovine: pravilo 4-3-2-1. Dakle, kada puniš svoju košaricu u naletu dopamina, svakako bi si trebala postaviti ova četiri pitanja:

4. Hoćeš li još uvijek nositi ovaj odjevni predmet za četiri godine?

3. Možeš li se sjetiti tri različite prigode za koje bi bio prikladan?

2. Dvaput duboko udahni – želiš li ga još uvijek?

1. Prespavaj i sljedeći dan se zapitaj želiš li još uvijek taj odjevni predmet.

Prema modnoj psihologinji, kupnja ima smisla samo ako na sva ova pitanja možeš odgovoriti sa 'da'.

Zašto je pravilo 4-3-2-1 toliko učinkovito protiv loših kupnji

Zvuči predobro da bi bilo istinito? Modna psihologinja je u jednom intervjuu objasnila da koristi ovo pravilo kako bi zaobišla marketinške trikove. Modne tvrtke namjerno koriste psihološke taktike kako bi potaknule ljude na kupnju bez razmišljanja. Umjetno izazvana nestašica, FOMO (strah od propuštanja) ili popusti koji podsvjesno bude osjećaj obveze - sve nas to navodi da kupujemo iz stresa umjesto da slušamo svoj osjećaj. Pravilo 4-3-2-1 inhibira upravo te mehanizme. Prisiljava nas da na trenutak zastanemo i zapitamo se što nam doista treba ili želimo i tako nam pomaže sustavno izbjegavati loše kupnje. To dugoročno može promijeniti ponašanje potrošača. 

Moda Izgraditi osobni stil, onaj po kojem smo prepoznatljivi, nije lako - ovih 10 savjeta će pomoći

Kako u praksi primijeniti pravilo 4-3-2-1

Recimo da tražiš haljinu za vjenčanje od prijateljice. Umjesto da te privuče brzi i jednostavni trend, postavi si pitanje: bi li je i dalje nosila u budućnosti? Slip haljine, na primjer, klasici su koji gotovo uvijek prolaze test. Razmisli o tri druge prigode, na primjer, rođendanu, ljetnoj zabavi, večeri... Stavi haljinu sa strane i duboko udahni. Još uvijek je zanimljiva? Zatim odgodi odluku o kupovini za sljedeći dan. Ako želiš haljinu jednako sljedeće jutro kao i dan prije, to je prilično dobar znak da si pronašla pravog bezvremenskog favorita.

Rezultat ovog pravila je ormar pun omiljenih komada. I, budimo iskrene, koliko bi ljepše bilo birati odjevnu kombinaciju ujutro da pred sobom imaš samo odjeću koju voliš nositi? Pravi outfit može razdvojiti dobar dan od lošeg. Shakaila Forbes-Bell na svom Instagramu @fashionpsychology više puta naglašava da odjeća ne samo da odražava našu sliku o sebi, nego i, obrnuto, utječe na našu dobrobit jer ono što nosimo izravno utječe na naše raspoloženje i time na naše ponašanje. Svjesna kupovina je sve, samo ne površna – može poboljšati kvalitetu života.

Beauty 6 najboljih makeup savjeta koje smo naučili od profesionalaca poput Marija Dedivanovica i drugih

Posjeti Miss7.24sata.hr