Ovo je prvo što ljudi primijete na aplikacijama za upoznavanje, a nekoliko stvari je jako bitno
- Većina ljudi ne voli vidjeti svoj osmijeh na fotografijama
- Ipak, on je jedan od ključnih detalja kad je riječ o stvaranju prvog dojma
- No, nije to jedino što ljudi primjećuju prilikom prvog susreta, osobito kad je riječ o online upoznavanju
Ljudi uglavnom ne vole kako "ispadaju" na fotografijama, a potvrdilo je to i nedavno američko istraživanje. Zaključak je bio da čak 3 od 5 Amerikanaca ne voli kako izgleda njihov osmijeh kad ga vide na fotografijama.
S druge pak strane, potvrđeno je da upravo osmijeh najviše privlači druge. No, nije to jedino što ljudi primijete na aplikacijama za dejtanje.
Većina, oko 70 posto od 2000 ispitanika, prvi je dojam o drugima temeljila na njihovom osmijehu i očima, puno više nego prema odjeći, koju je spomenulo 56 posto ispitanika ili pak prisutnosti na medijima, što je istaknulo tek 27 posto njih.
Ipak, samim time što neki ljudi jesu prisutni na internetu i društvenim mrežama puno može utjecati na to kako ih se percipira. Naime, na prvi dojam utječe i to kako ljudi izgledaju na fotografijama i videima ( i to je potvrdilo 56 posto ispitanika), pišu li pravilno primijetilo je 49 posto ispitanika, a 48 posto njih reklo je da na dojam utječe i sadržaj koji dijele online.
I budući da se dojam stvara od prvog kontakta, pa čak i digitalnim putem, ne čudi da je čak 57 posto ispitanika maknulo svoje stare fotografije s društvenih mreža. Naime, prosječna starost fotografija na Instagramu stara je oko 6 godina, kako je potvrdila ispitana grupa, pa su ih mnogi odlučili zamijeniti.
Istraživanje je započeo OnePoll, a kroz njega su više od dvije trećine ispitanika potvrdile da imaju najdražu fotografiju sebe. Čak 71 posto ispitanih preferiralo je tu fotografiju jer na njoj izgledaju najbolje, a to im je bilo važnije nego svjetlo ili kompozicija na njoj. Ipak, njih 76 posto na njoj nije voljelo svoj osmijeh pa su radije birali fotografiju koja je bezizražajna, i to njih 46 posto s prekrivenim ustima ili pak onu s iznenađenim licem koje je biralo 43 posto ispitanih.
Muškarci su radije birali fotografije koje prikazuju gornji dio tijela (njih 42 posto), a žene su većinom bile zadovoljne onima koje im pokazuju lice (38 posto). A kad je riječ o društvenim platformama na kojima osjećaju najveći pritisak da imaju fotografiju s osmijehom, Facebook je na prvo mjesto stavilo 53 posto ispitanika, što je duplo više nego na LinkedInu.
"Dio pritiska da se smiješimo na fotografijama dolazi od toga što to osmijeh drugih izaziva u nama", poručili su iz tima. "Naši podaci pokazuju da više od dvije trećine ljudi misli da su oni koji se smiješe više pouzdani, može im se vjerovati i pristupačniji su."
A u svijetu dejtanja izraz lica može igrati veliku ulogu. Kad se koriste aplikacijama za upoznavanje ljudi, većina prvo primijeti osmijeh, njih 32 posto, što je duplo više od onih koje je privuklo nečije držanje. Dakle, u kratkim crtama, na prvi dojam najviše utječe osmijeh, zatim oči, a na trećem mjestu je glas. Nakon toga slijedi odjeća, frizura, držanje, rukovanje, a nakon toga i prisutnost na društvenim medijima.
Ljudi su svjesni koliko osmijeh utječe na život i većina je ispitanika priznala da uz osmijeh osjećaju da su manje pod stresom. Pa umjesto da se fokusiramo na druge stvari, možda bismo trebali podići vlastito samopouzdanje i više se smijati. Osmijeh će lakše izazvati drugi osmijeh pa zašto ga ne dijeliti drugima? Tako će nam svima svijet biti ljepši!