Ljudi koji nose otkačene čarape su pametni, uspješni i revolucionarni. A evo i zašto...
- Ljudi koji često nose lude, šarene čarape, vjerojatno su neovisni, zanimljivi i uspješni
- Dotične čarape mogu biti nevjerojatnih boja - šarene ili neonske zelene - ili imati divovske oči, jastoge, leteće svinje ili kuglice sladoleda po njima – samo da nisu tamnosmeđe ili plave boje
- Takve čarape mogu puno toga otkriti mnogo o nosiocu…
Istraživanja pokazuju da ljudi koji nose lude čarape poručuju svijetu da se odbijaju prilagoditi društvenim trendovima. Dok hrabro pokazuju svoje razigrane osobnosti i jedinstvene senzibilitete, nesvjesno predvode revoluciju protiv uniformi.
Općenito, ono što nosiš govori puno o tvojoj osobnosti.
Kao što Lauren Rothman, stilistica i autorica knjige "Style Bible: What to Wear to Work" kaže, lude čarape daju živahnu, optimističnu, kreativnu i fascinantnu sliku, osobito na poslu.
"Šarene ili karakterne čarape pokazuju razigranost te lome led ili su tek bolji način da se povežeš s drugima", kaže Rothman. "Ljudi pokazuju svoju moć, hrabrost u sobi za sastanke. Što su otkvačenije čarape, veći je i novčanik."
Neil Tambe, student MBA-e i bivši savjetnik za menadžment, slaže se, objašnjavajući dalje: "Još jedna moguća prednost nošenja maštovitih čarapa i druge neočekivane odjeće: izgradiš brend kao lukav ili kreativan tip i drugi puta imaš više prostora za kršenje pravila. "
Poduzetnici iz Silicijske doline priključili su se trendu nošenja lepršavo obojenih, besramno ukrašenih čarapa među moćnim igračima. Nošenje ovih blistavih čarapa, kažu, "signalizira da ste dio gomile. To je tajni stisak ruke."
"Bio sam na sastancima gdje ljudi gledaju prema dolje i primjećuju moje čarape", kaže Hunter Walk, bivši direktor upravljanja proizvodima na YouTubeu, a sada partner u Homebrew Seed Stage Venture Capital Fundu, "i tu je ovaj univerzalni znak, gotovo poput znaka neke bande, samo si kimnemo i povučemo malo hlače da pokažemo čarape."
Tijekom godina objavljeno je više istraživanja u kojima su se proučavale različite osobine koje se mogu pripisati ljudima koji nose lude čarape.
Jedno takvo istraživanje proveo je tim iz Harvard Business School, objavljeno je u časopisu Journal of Consumer Research, a istražili su i potvrdili teoriju da ljudi prenose viši status i kompetencije pojedincima koji pokazuju neprimjereno, a ne usklađeno ponašanje.
"Pod određenim uvjetima neusklađeno ponašanje može biti korisnije od napora da se uskladimo i može drugima signalizirati veći status i kompetentnost", objašnjavaju autori istraživanja.
Naš izbor odjeće diktira ne samo način na koji nas drugi vide i postupaju, već i našu vlastitu samopercepciju - fenomen koji se naziva „enclothed cognition“. Prema Hajo Adamu i Adamu Galinksyju, socijalnim psiholozima koji su skovali ovaj pojam dok su provodili svoja istraživanja na Sveučilištu Northwestern, ono što nosimo može utjecati na način na koji razmišljamo.
"Uvodimo taj pojam da opišemo sustavni utjecaj koji odjeća ima na psihološke procese korisnika", objašnjavaju.
U njihovom istraživanju izmjerena je pažnja liječnika, pažljivost i rad na zadacima koji trebaju pozornost - kad su nosili ili laboratorijski kaput ili slikarski kaput. Nije iznenađujuće što su otkrili da nošenje laboratorijskog kaputa povećava pažnju, da se pažnja "ne povećava kada kaput nije nosio ili je povezan s slikarom", a "pažnja se povećavala samo kad je kaput bio a) istrošen i b) povezan s liječnikom."
Stoga, kažu, "utjecaj odjeće ovisi o nošenju i njihovom simboličkom značenju".
Drugim riječima, nošenje određene odjeće može promijeniti način na koji razmišljamo i djelujemo, a može nam dati i samopouzdanje za određene zadatke koje obično ne želimo raditi.
Dakle, nošenje otkvačenih čarapa može nam pomoći da se osjećamo hrabrije i spremnije na rizik. Netko te možda na prvi pogled neće smatrati uspješnom buntovnicom, ali ti ćeš to misliti o sebi i prema tome i postupati. To malo pobune potaknut će te na kreativnije razmišljanje i vremenom ćeš postati uspješnija. Jer nošenje otkvačenih čarapa znak je da si „prvak i gazda“.