Ljepota je puno više od fizičkog izgleda, a izložbu koja dočarava njenu esenciju ekskluzivno pogledaj do nedjelje
- Ljepota nije samo u oku promatrača i nešto fizičko što se u trenu može promijeniti već ona prožima svaki aspekt našeg postojanja
- Samopouzdanje, povezanost s drugima, moć da mijenjamo svijet, stanje duha i tijela... Sve je to ljepota
- O ljepoti se raspravljalo i na panelu 'Esencija ljepote' na istoimenoj izložbi u Hrvatskom društvu likovnih umjetnika, a koja je službeno otvorena za javnost od 11. do 13. listopada
Ljepota je mnogo više od površinskog izgleda, ona prožima svaki aspekt ljudskog postojanja, od osjećaja samopouzdanja do povezanosti s drugima, i ima moć oblikovati svijet u kojem živimo. Ljepota je refleksija stanja duha, tijela i planeta, a samopoštovanje, autentičnost i kreativnost su neizbježne teme. Ovo su samo neki od zaključaka panel rasprave Esencija ljepote na otvorenju istoimene izložbe. U Hrvatskom društvu likovnih umjetnika (HDLU) službeno je otvorena izložba 'Esencija ljepote' koja donosi pregled socio-ekonomskih, povijesnih i gospodarskih aspekata ljepote.
Ova nesvakidašnja izložba organizirana je u sklopu obilježavanja 115 godina L'Oreal Grupe, a posjetitelje vodi u svijet mašte, introspekcije, propitkivanja, budi osjetila i potiče na otkrivanje svega što ljepota jeste i važne uloge koji ima u čitavom društvu.
"21. stoljeće je vrijeme izazova, ali je na nama da iskoristimo fokus na autentičnost kako bi se izborili s pritiskom i izbjegli anksioznost i zaštitili svoje mentalno zdravlje. Treba se fokusirati na ljepotu života. S drugačijim standardima ljepote, vladaju drugačiji stereotipi. Ono što doista nikada ne izlazi iz mode je samopouzdanje, stav, pravi sadržaj. Stereotipi u različitim društvima su drugačiji te se razlikuju ovisno o regiji i razdoblju, ali stajati čvrsto na svojim nogama je vječno”, kazao je sociolog Bruno Šimleša.
S njim se složila i psihologinja Vanja Putarek. “Lijepo je vidjeti nekog tko je samopouzdan, ali to je taj jedan začarani krug. Vrlo često se tu vrtimo - ako ja sebe ne percipiram lijepom osjećam se manje samopouzdano, a ta narušena slika o sebi je problem. To se najčešće događa kada se usmjerimo samo na jedno obilježje koje nas ne zadovoljava, a često se preljeva na ostale segmente života. Fokusiranje na samo neke aspekte sebe dovodi do nezadovoljstva, a prihvaćanje svoje potpune autentičnosti vodi prema sigurnosti u ljepoti".
“Kad je čovjek iskren prema sebi onda je čist i najljepši sebi i drugim ljudima. Da ne bi bili dio mase, ljudi rade svašta da bi bili drugačiji, ali autentičnost se postiže dubokom brigom o sebi i iskrenošću u kojoj je ljepota. Zato i volimo umjetnost jer nam daje drugi, nekonvencionalni, iskren pogled na svakodnevno”, dodala je glumica Nina Violić. „Kao vodeća grupacija u industriji ljepote, naša je odgovornost promicati vrijednosti koje nadilaze površinsku percepciju ljepote. Kroz inovacije, ali i kroz naše kampanje i projekte, kontinuirano naglašavamo da je ljepota autentično izražavanje sebe. Vjerujemo da prava ljepota dolazi iznutra – iz osjećaja zadovoljstva sobom, samopouzdanja koje gradimo kada se osjećamo ugodno u svojoj koži“ izjavila je Vanya Panayotova, generalna direktorica L'Oreal grupe za Adria-Balkan regiju.
“Prikaz ljepote u umjetnosti se značajno mijenjao kroz vrijeme – evoluirao je. Od sklada i simetrije ljudske figure, preko renesansnog naturalizma do suvremenih prikaza ljepote kroz ljudsku strast. Današnji mediji za prikaz umjetnosti su se promijenili, kao i promišljanje o ljepoti. Ona je danas uključiva, različita, stavlja se u različite društvene kontekste. Umjetnici danas preispituju i opovrgavaju klasične načine prikaza ljepote”, komentirala je odnos umjetnika prema ljepoti danas Ivana Andabaka, ravnateljica HDLU.
Vođeni željom da poimanje ljepote postane individualna svrha postojanja, L'Oreal je u suradnji sa zagrebačkom Školom primijenjene umjetnosti i dizajna uključio i učenike u projekt „Esencija ljepote“. Njihovi radovi istražuju osobno značenje ljepote, a najbolji su predstavljeni na izložbi, koja je otvorena za javnost ekskluzivno od 11. do 13. listopada.
Industrija ljepote prolazi kroz veliku transformaciju. Više nije dovoljno da proizvodi na policama uljepšavaju ili njeguju – oni moraju činiti razliku. U širem društvenom kontekstu, ljepota ne utječe samo na pojedince, već i na zajednice. Kroz povijest su se standardi ljepote mijenjali, no jedan aspekt uvijek ostaje postojan: ljepota je univerzalni jezik.