Kristijan Iličić o najluđim iskustvima s putovanja te kako je putovati za vrijeme pandemije

Privatna arhiva Kristijan Iličić
Vidi originalni članak
  • Najpoznatiji hrvatski travel bloger Kristijan Iličić proputovao je više od stotinu zemalja, a od toga je tijekom COVID-a do ovoga časa bio u više od 25 zemalja diljem svijeta
  • Kristijan je poznat po avanturističkim putovanjima, a pustolovine koje objavljuje gotovo u stvarnom vremenu putem video storyja i fotografija prate stotine tisuća ljudi na društvenim mrežama. Otkrio nam je svoja najteža, najluđa i najljepša iskustva s putovanja
  • Ne samo što putuje, već je u jeku pandemije otvorio i putničku agenciju te sada možeš putovati s njim!

U putovanja i daleke i egzotične destinacije zaljubio se kada je imao 19 godina. S bratom Romanom otišao je na prvo veće putovanje - u jugoistočnu Aziju gdje je proveo dva mjeseca. Iako tada nije ni slutio da će se jednom profesionalno baviti putovanjima, znao je da više neće moći mirovati i da će sve što ima ulagati u putovanja. "Trenutak kad sam shvatio da ću živjeti od putovanja došao je koju godinu kasnije, kad sam uvidio da to što radim i objavljujem zanima velik broj ljudi. Finalnu odluku sam donio 2017. godine, a jednom kad sam je donio više nije bilo natrag. Odmah sam dao otkaz i otputovao."

A od svog prvog putovanja do danas, Kristijan je proputovao više od stotinu zemalja - cijelu Sjevernu, Centralnu i Južnu Ameriku, velik dio Afrike, te dobar dio Bliskog i Dalekog istoka. Ni globalna pandemija koja je stavila čitav svijet "na čekanje", nije zaustavila našeg putničkog entuzijasta prema cilju da proputuje sve zemlje svijeta.

A post shared by KRISTIJAN ILICIC (@kristijanilicic)

"Kad je izbila pandemija putovao sam po Hrvatskoj, a u jesen 2020. shvatio sam da moram naprosto ići dalje. Led sam probio s Turskom i Maltom, a onda sam se ozbiljnije i na duže vrijeme zaputio u studenom za Afganistan, Pakistan i Irak i u prosincu za Centralnu Ameriku. Nisam prestao putovati praktički do srpnja ove godine i u tom periodu sam obišao sve zemlje Središnje Amerike i dobar komad po Africi, ali i Jemen."

U trenutku pisanja ovog intervjua Kristijan putuje Afrikom. Intervju smo radili što preko glasovnih poruka, što putem poziva, između njegovih avantura od Ugande do Konga.

Otvaranje agencije za putovanje usred pandemije

Ne samo što ga pandemija ne može zaustaviti da putuje, Kristijan ne dozvoljava ni da mu poremeti poslovne planove te je nedavno otvorio i svoju putničku agenciju Nomadik travel. Prva putovanja u Etiopiju i Kapadokiju su već realizirana, a Kristijanov brat Romano trenutno vodi turu po Turskoj. Ono što razlikuje agenciju poznatog putnika od ostalih agencija su destinacije. "Nastojat ćemo u ponudi imati što više destinacija koje ne nude ostale agencije. Venezuelu ne nudi nitko na Balkanu, a niti šire. Naša je prednost u tome što smo osobno bili na svim destinacijama na koje vodimo ljude i što smo sve isprobali iz prve ruke." Venezuela u koju se kreće krajem studenog zvuči savršeno za sve ljubitelje avanture - najimpozantniji slap na svijetu, safari, plovidba motornim čamcima...

Kristijan kaže kako ljudi često ne znaju kako bi uopće započeli s organizacijom nekog malo zahtijevnijeg putovanja. "Primjerice, ako putujemo u Afriku na neke zaista neobične destinacije, tu je čitav niz papirologije koju treba obaviti, od pozivnih pisama, viza, potvrda ovih i onih, mnoge ljude sve to nekako preplavi ili prestraši, pa odustanu. Sada ne moraju, mi ćemo to obaviti."

"U 6 mjeseci putovanja svijetom, platio sam više od 5 tisuća eura na COVID testiranje"

Kristijan ne želi prodavati maglu i priznaje kako je istina da je putovanje u doba pandemije dosta otežano, a to jeste li se cijepili, van Europe i ne znači puno. "Kamo god putujete, morate napraviti PCR test koji nije jeftin, ako putujete po Africi, nikakvo cijepljenje vam ne vrijedi, neprekidno vas testiraju, nema veze što je od zadnjeg testa prošlo manje od par sati, kuda god kročili morate imati test. Rekao bih da se u mnogim državama s tim COVID-om i dobro zarađuje na ljudima."

Život Kristijan Iličić u Etiopiji: Pronašao sam curicu čiju sliku godinama nosim tetoviranu na ruci

A ako putujete poput Kristijana, sa željom da prođete više država u jednom putovanju, tek onda stvari postaju komplicirane. I skupe. "Nikad ne znate gdje ćete zapeti s tim testom, hoće li se vratiti pozitivan ili ne, hoće li doći na vrijeme da možete odletjeti u drugu državu. Znale su mi propadati avionske karte. Tijekom svog polugodišnjeg putovanja svijetom, platio sam više od 5 tisuća eura na COVID testiranje." Kristijan priznaje kako se jako puno toga zakompliciralo, a najzamornije je što neprekidno moraš pratiti stanje s državom u koju želiš putovati i stalno se baviti time.

Tko želi, putovat će i u vrijeme korone

Od trenutno najboljih dalekih destinacija za putovanje, makar što se tiče COVID restrikcija, Kristijan predlaže Meksiko, točnije Cancun gdje nitko ne nosi maske niti je potreban ikakav test. No, Kristijan kaže kako onaj koji to želi će i putovati, a u putovanju za vrijeme korone vidi i neke pozitivne strane.

Budući da kapaciteti nisu popunjeni, mnoge destinacije su sada povoljnije nego inače. Brojna turistička mjesta i resorti sada su prazni pa ćete neke destinacije doživjeti u svoj njihovoj ljepoti. Može vam se dogoditi da se zateknete sami na pustoj pješčanoj plaži. Za tako nešto, smatra Kristijan, isplati ući u rizik putovanja na daleke destinacije.

Pitala sam Kristijana na što sve treba računati i uzeti u obzir prilikom putovanja u vrijeme pandemije. Kristijan ističe kako je bitno imati više novca na kartici u slučaju da zbog testiranja propustš let te da je dobro biti fleksibilan s datumima. Pri kupnji avionske karte svakako kupi i osiguranje od otkazivanja leta, jer se uvijek može dogoditi da tvoja željena destinacija uđe u totalni lockdown. Većina država zahtjeva ispunjavanje online formulara prilikom ulaska u državu stoga je potrebno biti točno informiran o propisima jer ti bez dobro ispunjenih formulara mogu zabraniti ukrcaj u avion.

I za kraj, pitala sam ga da s nama podijeli tri iskustva sa svojih putovanja - najluđe, najopasnije i najljepše.

Najluđa stvar s putovanja

Bilo ih je stvarno puno, od nenadanog odsjedanja u bogatoj vili u Costa Rici...

A post shared by KRISTIJAN ILICIC (@kristijanilicic)

... preko potezanja anakonde za rep, do kupanja s morskim lavovima na jednom otoku u Peruu.

Ipak, ako moram, izdvojio bih erupciju vulkana na Kongu. S vrha kratera gledao sam lavu koja može napunit više od 2500 olimpijskih bazena. Kad sam ušao u avion vulkan je eruptirao. Ja sam zadnja osoba koja je s dronom snimila tu lavu, ušao sam u sam krater iznad lava jezera. Možda se pojavi opet za 5 godina, a možda tek za 5000 godina.

Najopasnija stvar s putovanja

Najopasniji trenutak je bio u Afganistanu, vožnja od Kabula do Mazari Sharifa koja je trajala 9 sati. U Afganistanu se preporučuje da se od točke A do točke B ne putuje autom već avionom. Međutim, nama je avion bio otkazan i da bi vidjeli Mazari Sharif odlučili smo ići autom i prošli kroz područje koje kontroliraju talibani. Nakon pet sati vožnje morali smo promijeniti auto jer se tamo nalazi točka gdje talibani stoje i ubiru porez. Ispred nas je išao auto a mi smo bili 10 minuta iza njega i čitavo vrijeme smo bili na telefonu – javljao nam je kakva je situacija i može li se proći, zaustavljaju li talibani vozila. Taj dan su zaustavljali samo kamione, a ako neki kamion ne stane, iz šume ga pogode bazukom. Tih 10 minuta mi je trajalo kao sat vremena.

Najljepša stvar s putovanja

Uspon na vulkan Acatenango gdje smo se Andrea i ja penjali do kampa kako bi što bolje vidjeli vulkan Fuego za vrijeme izlaza sunca. Čitavu noć gledali smo kako eruptira Fuego i probudili se u 4 ujutro. Penjali smo se 2 sata i to je bilo nešto najteže što smo napravili. Vjetar je toliko puhao, bilo je toliko hladno. A čitavim putem nas je pratio i pas koji je šepao. Mi smo toliko bili izmoreni i teško smo i disali, na vrhu nismo uspjeli ni fotke napraviti, te smo se spustili  malo kako bi se zaklonili od vjetra. Andrei je bilo jako teško i sjela je, a taj pas se spustio i došao skroz do nje i stavio dvije šape na nju, a Andrea je počela plakati. Bilo je stvarno jako emotivno.