Još jedan film koji jedva čekamo: 'Eden' zvuči odlično, iako ni kritičari nisu sigurni u koju ga ladicu svrstati
- Koliko god se svaki film Rona Howarda razlikovao od onog prethodnog, redatelj je i sam izjavio da se 'Eden' razlikuje od svih njegovih drugih radova više nego bilo što što je ikada do sada napravio
- Film se temelji na istinitim događajima koji su se odigrali prije 100 godina na jednom od otoka iz otočja Galápagós, a iako je opisan kao triler, pitanje je zaslužuje li biti svrstan u ovu, ili bilo koju drugu žanrovsku ladicu
- U središtu priče je Friedrich Ritter, njemački liječnik koji je okrenuo leđa društvu kako bi otišao na izolirani zeleni otok Floreana, vjerujući da je potpuno uništenje starog poretka neizbježno, ali i da postoji mogućnost izgradnje novog utopijskog društva, dakako, prema njegovim idejama
Ron Howard oduvijek se ponosio eklektičnošću svojih filmskih ostvarenja. Sirene, tvornice automobila, vatrogasci, matematički genijalci, astronauti, novinari, Grinch, simbolog u lovu na okultne tajne, Beatlesi i Pavarotti samo su neke od tema kojima se posvetio tijekom četiri desetljeća duge karijere, no koliko god se gotovo svaki njegov film razlikovao od onog prethodnog, na premijeri svog najnovijeg filma 'Eden' na Filmskom festivalu u Torontu, i sam je izjavio da se potonji razlikuje od svih njegovih drugih radova više nego bilo što što je ikada do sada napravio.
Film 'Eden' temelji se na događajima koji su se odigrali prije 100 godina na jednom od otoka iz otočja Galápagós, a iako je opisan kao triler, pitanje je zaslužuje li biti svrstan u ovu, ili bilo koju drugu žanrovsku ladicu. Godina je 1929. i dok je debakl Prvog svjetskog rata odavno završen, svijet tone u ekonomski kolaps. Jude Law glumi Friedricha Rittera, njemačkog liječnika koji je okrenuo leđa društvu kako bi otišao na izolirani zeleni otok Floreana u južnom dijelu ekvadorskog arhipelaga Galápagós, vjerujući da je potpuno uništenje starog poretka neizbježno, ali i da postoji mogućnost izgradnje novog utopijskog društva. Dakako, prema njegovim idejama.
Friedrich svakodnevno satima lupajući po pisaćoj mašini radi na manifestu, inspiraciju crpeći iz mračnih Nietzscheovih uvjerenja, a on i njegova žena Dora (Vanessa Kirby) ponašaju se kao razvratni Adam i Eva. Ona je tu da podrži njegovu veliku viziju, ali se njih dvoje svađaju čak i više nego što bluduju.
Uz njih, u filmu se pojavljuje još jedan par - Heinz Wittmer (Daniel Brühl) i njegova žena Margaret (Sydney Sweeney), koji su potpuna suprotnost Ritterovima i koji su došli na Floreanu jer su pratili njihove izvještaje i poželjeli se pridružiti njihovom pokretu. Sa sobom su doveli i sina Harryja (Jonathan Tittel) koji ima tuberkulozu, a za kojeg si nisu mogli priuštiti smještaj u sanatoriju, u nadi da će ga otočki zrak možda izliječiti. Iako se Heinz i Margaret dive Ritterovima, oni ih ne dočekuju s osobitim oduševljenjem. Štoviše, smještaju ih u obližnju kamenu špilju, objašnjavajući koliko je teško doći do svježe vode na otoku.
Uz mnoštvo divljih životinja i Judea Lawa kojeg imamo prilike vidjeti kao od majke rođenog, zamršenu dinamiku odnosa dodatno komplicira Eloise Bosquet de Wagner Wehrhorn (glumi ju Ana de Armas), barunica i fatalna partijanerica koja dolazi s gomilom muškaraca i s očitom namjerom da na otoku izgradi luksuzni hotel. Ali, je li ona ozbiljna? Je li ona uopće doista barunica? I kako će točno glavni akteri zakomplicirati živote jedni drugima? Ovaj poprilično kaotični film bavi se spomenutim, ali i mnogim drugim pitanjima, a iako, sudeći po kritikama, donosi želju za bijegom s Floreane i povratkom u kudikamo normalniju civilizaciju, budući da je baziran na nevjerojatnoj istinitoj priči, jedva ga čekamo pogledati!