Instagram je proslavio 15. rođendan! Danas ima 3 milijarde korisnika, a sve počelo sumnjama u fijasko...

Unsplash/Souvik Banerjee Foto: Unsplash/Souvik Banerjee
Vidi originalni članak
  • Prije petnaest godina, Instagram je pokrenut na App Store; danas je mnogima od nas život bez te aplikacije nezamisliv
  • "Mnogima od nas" uključuje više od tri milijarde korisnika (koji su svakodnevno na Instagramu) koje je u tih 15 godina privukao
  • A na početku su mnogi sumnjali hoće li ova društvena mreža ikada postići globalni uspjeh...

Mnogim ljudima je život bez društvenih mreža teško zamisliti ovih dana, a jedna od najpopularnijih platformi zasigurno je Instagram. Objavljivanje fotografija i videa, provjeravanje što rade tvoji prijatelji, dijeljenje memova, možda čak i slanje poruka... Instagram je platforma za samoizražavanje, umrežavanje, razonodu i stranica za upoznavanje, sve u jednom. Ali, postojalo je i vrijeme bez ove aplikacije za društvene mreže - i to nije bilo tako davno kao što si možda pomislila. Instagram slavi svoj 15. rođendan ovog listopada!

Ono što su Twitter i Facebook nekada bili...

...sada su Instagram i TikTok, dok su brojne druge mreže poput Google+ odavno prestale s radom. Prema trenutačnim podacima, Instagram se sada može pohvaliti s tri milijarde korisnika koji su svakodnevno aktivni na platformi. Sve je počelo 6. listopada 2010. godine. Instagram je tog dana u početku bio dostupan isključivo u Appleovoj App Store trgovini; korisnici Androida morali su čekati do 2012. godine.

Manje od dvije godine nakon službenog izlaska iOS aplikacije, 41-godišnji Facebookov genije Mark Zuckerberg uložio je oko milijardu američkih dolara u Instagram. Bila je to dotad najveća kupnja društvenih medija. Činjenica da je 41-godišnji suosnivač Instagrama Kevin Systrom poznavao Zuckerberga godinama vjerojatno je bila ključni faktor u mega poslu u travnju 2012. Wall Street Journal je ubrzo nakon objave akvizicije izvijestio, pozivajući se na informirane izvore, da upravni odbor Facebooka s tim nije imao puno veze. Systrom i Zuckerberg navodno su izravno pregovarali tri dana. Do trenutka kada je upravni odbor prvi put obaviješten, sporazum je već bio gotovo sklopljen.

Međutim, kao i s mnogim drugim stvarima, u prošlosti je bilo skeptika. Mnogi su sumnjali hoće li ova društvena mreža ikada postići globalni uspjeh. Suosnivač Wikipedije, Jimmy Wales, nakon kupnje je sugerirao da svote tehnoloških ugovora postaju sve smiješnije. „U posljednjih nekoliko godina, sve do Instagrama, stvari su se činile racionalnima", rekao je. Da su Systrom i suosnivač Mike Krieger dobili 200 milijuna dolara, vjerovao je da bi bilo glupo odbiti ponudu.

Američki komičar i TV voditelj Jon Stewart, tadašnji voditelj emisije 'The Daily Show', također se našalio na račun ugovora: nazvao je dogovor o prodaji „stvarno jadnim“. Njegova publika - i veći dio ostatka svijeta - složila se da je Zuckerberg preplatio aplikaciju koja koristi niz foto filtera. Međutim, baš kao i Facebookova kasnija kupnja aplikacije za razmjenu poruka WhatsApp 2014. godine, ugovor se sada smatra „jednim od najvećih u povijesti Silicijske doline".

Life&style I najmanji stan može se prekrasno (i funkcionalno) urediti. U tome nam pomaže ovaj Instagram profil

Čudno dijete sa slatkišima

Kevin Systrom je očito od malih nogu pokazivao poduzetnički duh, kako je objasnio u intervjuu za startups.com. „Kao dijete u četvrtom razredu, bio sam tip osobe koja je htjela pokretati tvrtke u učionici i prodavao sam slatkiše iz svog školskog ormarića.“ Ali on nije bio „rođeni poslovni čovjek“. „Mislim da sam zapravo bio prilično loš u tome. Ljudi zapravo ne bi kupovali slatkiše nego su pitali: 'Zašto to radiš?' Rekao sam: 'Kupi slatkiše iz mog ormarića.' Rekli su: 'Tko je taj jezivi tip?'“

Kasnije je pokrenuo vlastitu radiopostaju, a na fakultetu je radio na raznim web stranicama – uključujući 'Swap-Swap', alternativu Craigslistu za studente. Tako je upoznao Zuckerberga. Dok je studirao na Sveučilištu Stanford, prvi put je upoznao čovjeka koji stoji iza Facebooka. Posjećivao je kuću studentskog bratstva u kojem je bio kreator Facebooka. Njih dvojica su počeli razgovarati i raspravljati o društvenim mrežama. „Rekao je: 'Oh, imam ovu stvar koja se zove Facebook. Trebao bi je provjeriti.' Tako je započela naša veza", prisjeća se. Donekle je znakovito, s obzirom na povijest Instagrama, da su neki Systromovi prijatelji i mentori u to vrijeme smatrali Facebook samo „prolaznim hirom".

Sljedeći Facebook

Kevin Systrom je kasnije radio s Mikeom Kriegerom na ideji za „stvar koja će postati sljedeći Facebook". Prije Instagrama, radili su na aplikaciji Burbn, koja je imala možda 100 korisnika. Korisnici su mogli postavljati videozapise i fotografije. A objave s fotografijama najviše su odjeknule, dobivajući najviše lajkova i komentara. Jednog dana, Systrom i Krieger su sjeli zajedno. „U redu, moramo nešto promijeniti, jer nitko ne zna što radimo“, rekli su. 

„Učinimo ono što ionako rade svi ostali na našem servisu. Izrezat ćemo sve osim fotografija. Dodat ćemo filtere, dopustiti lajkove i komentare i vidjeti što će se dogoditi.“ I tako je rođen Instagram. Kevin Systrom kaže da je 25.000 korisnika preuzelo aplikaciju prvog dana. Danas je koristi tri milijarde...

Moda Birkenstockice nisu rezervirane samo za ljeto, a ovaj novi "it" model za jesen preplavio je Instagram!

Posjeti Miss7.24sata.hr