Film 'Silent Night' povratak je Johna Wooa u Hollywood i stvarno, stvarno napeti akcić
- Redatelj John Woo dobro je poznato ime ljubiteljima akcijskih filmova, režirao je desetke poznatih naslova
- Sada se vraća s prvim američkim filmom nakon 20 godina, trilerom o osveti 'Silent Night' ('Tiha noć'), u kojem praktički nema dijaloga
- Pročitaj također: Bradley Cooper je 6 godina vježbao dirigiranje da bi dirigirao 6 minuta u filmu 'Maestro'. Tako kaže...
Kad je riječ o akcijskim filmovima, dijalozi su jako precijenjeni - to je jedan od glavnih zaključaka iz novog filma Johna Wooa, o ocu koji kreće u osvetnički pohod kako bi osvetio smrt sina koju su skrivile bande. Nakon upečatljivog hollywoodskog povratka, 20 godina nakon izlaska svog posljednjeg američkog filma, osrednjeg 'Paychecka' iz 2003. godine, veteran među redateljima akcijskih filmova briljira sa 'Silent Night'.
Naslov upućuje i na uvodnu scenu koja se odvija na Badnjak i na nedostatak praktički bilo kakvog dijaloga u filmu, što je hrabar izbor koji se u potpunosti isplatio. Vidimo glavnog protagonista, Briana, kojeg glumi Joel Kinnaman, kako mahnito trči zabačenim ulicama, ludog izraza na licu, a na sebi ima kičasti božićni džempera kakav tate nose za ljubav članovima obitelji. Sustiže automobile pune do zuba naoružanih članova bande da bi ga jedan od njih satjerao u kut i upucao u vrat.
Naposljetku saznajemo razlog bjesomučne potjere za bandom: njegovog malenog sina upravo je ubio zalutali metak iz međusobne vatre dvaju automobila koji su projurili pokraj dvorišta obiteljske kuće. Nakon uspješnog pokušaja da uhvati ubojice, Brian se budi u bolnici. Oporavlja se, ali je izgubio sposobnost govora. Simpatični detektiv radi na slučaju, ali već je jasno da pravda neće biti zadovoljena.
Brian se, na veliki užas supruge, iz obiteljskog čovjeka pretvara u lovca opsjednutog osvetom, koji u svom kalendaru zapisuje: 'Ubij ih sve'. Započinje intenzivne tjelesne pripreme, uči rukovati nožem, prolazi obuku za nošenje vatrenog oružja u streljani. Također nabavlja golemi arsenal i policijski radio... Nastavak već možemo naslutiti.
Ljubitelji akcije cijenit će Wooovo majstorstvo u nizu jurnjava automobilima, pucnjavama. Unatoč očito niskom budžetu, te su sekvence izvrsno snimljene i izmijenjuju se s usporenim dijelovima koji su redateljev zaštitni znak. Zasluga Wooa i scenarista Roberta Lynna, kao i Kinnamanova žestoka, intenzivna tjelesna izvedba, nedostatak dijaloga u filmu dokazuje da nije trik, nego prednost.