Zanimljivo što će sve biti u modi sljedećih nekoliko godina

Shutterstock
Vidi originalni članak
  • Možda se naizgled ponavljaju, ali trendovi zapravo nisu nikada isti samo zato što društvo guraju naprijed (divno je što si među pokretačima društva i ti!)
  • Da će sljedeće desetljeće biti neizvjesno i uzbudljivo jasno je gotovo svima, no brzo smo se prilagodili i dali svoje vlastite doprinose u stvaranju trendova 
  • Baš iz toga razloga bit će zanimljivo provjeriti što nas to novoga očekuje u svijetu mode, umjetnosti, zdravlja - pogledajmo zajedno

Ponekad se ponavljaju, možda i živciraju, nekada olakšavaju izbor ili tjeraju da propitkujemo vlastite vrijednosti, zatim nas možda inspiriraju... stavljaju na muke - trendovi su kroz generacije donosili društvene promjene, a i ovaj put na pragu desetljeća, donijet će mnoge novitete. 

Od prehrane, preko životnog stila i odijevanja, do zdravlja - trendovi će obilježiti desetljeće u nekoliko aspekata i prema svemu sudeći na vrlo uzbudljiv način. Prisjeti se, stvaranju novih trendova ne doprinose samo okolnosti, već i ti, a evo kako ćemo zajedno stvarati neke nove priče.

1. Osvješteniji i osobniji pristup zdravlju, i onom mentalnom

Sigurno da smo se do sada brinuli o higijeni našeg tijela, a ni fizički izgled tijela na plažama nismo sasvim htjeli popustiti slučaju. Ipak, stjecajem svima poznatih okolnosti, briga o zdravlju naših tijela postala je autentičnija i iskrenija, a naglasak na mentalnom zdravlju sve snažniji. Nerijetko će i influenceri na svojim profilima podijeliti odlične vježbe za ostajanje u formi, mnogi su odlučili krenuti na posao pješke ili biciklom, napokon upisali teretanu ili kupili par tenisica za trčanje prirodom. Madonna na Instagramu otkriva vježbe kojima održava gipku figuru u 64. godini?! Odlično, kopiramo!  

Tjelovježba koja je jedan od preduvjeta dobrog zdravlja ulazi u naše dnevne rasporede i rutine, a empatija i nužnost mentalne higijene sve je otvorenija tema o kojoj ćemo ne samo pričati, već će se i manifestirati u obliku uvijek dostupne ruke podrške

2. Pozdrav svim divnim i lijepim generacijama, dobrodošli ste!

Andie MacDowell ponosno je pokazala svoju sijedu kosu na crvenom tepihu, a u dugoočekivanom povratku neke od najdražih naših televizijskih chic junakinja iz 'Seks i grada' oduševljeno su prigrlile svoj prirodniji izgled u skladu s godinama. Pokoja sijeda vlas ili bora na licu, zašto ne? Žene su lijepe u svim fazama života, a upravo će ta filozofija objeručke biti prihvaćena u narednom desetljeću. Pokazuju to i modeli koji su zagazili u peto desetljeće, a svjetlost reflektora koja ih je pratila tijekom 90-ih na najprestižnijim modnim pozornicama još uvijek ima što naglasiti.

Ljepota Cindy Crawford, Claudije Schiffer, Heidi Klum dugo će biti vrijedna divljenja, baš kao što to pokazuje showbizz mogulica Jennifer Lopez ili omiljena glumica i vječna modna inspiracija Jennifer Aniston. Da i one imaju što za reći, bilo iskustveno, modno ili životno, pokazuju i dame na pragu sedmog i osmog desetljeća. Žene poput Iris Apfel, Maye Musk ili sve #InstaGrannies na najljepši mogući način dokidaju tradicionalne predodžbe o tome da je staro možda i nepoželjno... Pozdravljamo!

3. Dobar ti zdravi tek!

Već smo se pomalo naviknuli na specifične načine prehrane – keto, paleo, pa zatim makrobiotičke, veganske namirnice ... Vjerojatno si i sama razmišljala o promjeni prehrambenih navika, jer želiš dobro svome tijelu. U idućim godinama personalizirani pristup namirnicama, uz naglasak na brigu o zdravlju, ali i okolišu, nastavlja se na svim frontovima! Bijelo brašno i šećer koji već neko vrijeme slove kao 'neprijatelji zdravlja' polako će ustupati mjesto zdravijim alternativama, što će prigrliti i veliki proizvođači (o steviji se priča kao izglednoj zamjeni bijelog šećera). Hrana će se sve više temeljiti na biljnom podrijetlu, grickalice bi mogle postajati sve 'zdravije'. 

Popularizirat će se povrće (kao što je to već neko vrijeme kelj), a alkohol izgubiti na važnosti na velikim obiteljskim okupljanjima. Ne zaboravimo na pakiranja koja sve više idu prema tome da postaju ili jestiva ili biorazgradiva (poput onih od eukaliptusa koja se potom koriste kao gnojivo). Posebno nas veseli trend prema kojem će hrana sve više ljude okupljati u srcu njihovog doma po jednostavnoj recepturi: što više obiteljskih i prijateljskih druženja za blagovaonskim (što zdravijim) stolom

4. Upoznat ćemo novo lice mode?

Započnimo s 20-ima pa preko 60-ih dođimo do 90-ih. Slobodno možemo nastaviti niz godina čija će se ponajbolja modna izdanja moći reciklirati u sljedećim godinama. Da se moda vrti u krug nije ništa novo, ali u idućem desetljeću mogli bismo svjedočiti uzbudljivim novitetima poput integracije tehnoloških rješenja u svakodnevne odjevne predmete. Stručnjaci predviđaju kako će eksplodirati tržište za brendove koji se vode načelima poštivanja ekologije, zatim za proizvođače ručnih radova te preprodavače rabljene odjeće.

Pletenine iz ormara natopljene preparatima protiv moljaca ili traperice niskog struka vjerojatno ćeš izvaditi iz ormara, a zapravo će ti na raspolaganju u nošenju odjeće biti sve jer će i dalje na popularnosti dobivati androgeni stilovi koji vizualno dokidaju rodne razlike. Zapravo, najviše će se nositi odvažnost, hrabrost i svojevrsni bunt prema konvencionalnim modnim rješenjima. Neki modni stručnjaci upozoravaju kako će doći do sličnog trenda poimanja slobode kakvo je apostrofirala Lauren Bacall osvanuvši u hlačama umjesto u haljini u 40-ima.  

Inzistiranjem na ravnopravnosti spolova sve se više prihvaćaju različitosti i u izgledu tijela pa će i modne industrije sve manje ‘inzistirati’ na konfekcijama za mršavice. Čini se kako dolazi uzbudljivo razdoblje koje će biti sve samo ne dosadno i jedva čekamo vidjeti što sve donosi!

5. Umjetnost kakvu baš i ne očekujemo

U budućnosti umjetnost možda neće izgledati onakvom kakvom je očekujemo, smatraju neki stručnjaci. Za početak, etablirani muzeji mjesto će ustupiti umjetnicama i zbirkama iz prošlosti koja nije ispričana iz 'zapadnjačkog' aspekta. Izložbe će sigurno postajati sve više instagramične, a i svojim eksponatima i temama će se prilagođavati trendovima društvenih medija. Marketinške strategije spoznatih muzeja već uzimaju u obzir omogućavanje selfija među eksponatima. Osim toga, muzeji računaju i da će preko pametnih telefona posjetitelja, tj. preko posebnih aplikacija, moći ostvariti i boju informiranost posjetitelja. Ljubitelje umjetnosti razveselit će vijest da će virtualnih izložbi i aukcija biti sve više...

6. Putovanja postaju svjesnija

Većina je do sada osjetila na svojoj koži – putovanja nisu što su nekada bila kako su nove okolnosti vrlo brzo stvorile i jedan novi trend upoznavanja svijeta. Mnogi svoje sljedeće destinacije planiraju s obzirom na sigurnost (posebno zbog epidemije), ali svoj izbor temelje i na ekološkoj i društvenoj osviještenosti. Radi se zapravo o 'svjesnim putovanjima' koja će zapravo na odgovornost pozvati i turističku industriju (1/3 milenijalaca želi svojim izborom smanjiti ugljični otisak). 

Grupna putovanja će se svesti na krugove poznanstava, a i ona individualna prilično se personaliziraju. Umjesto više manjih putovanja, mnogi će birati veće putovanje na kojem će poželjeti posjetiti više lokacija. Oni koji si mogu priuštiti rad izvan ureda, za svoje destinacije birat će lokacije na kojima bez problema mogu raditi i odmarati se. 

Ne zaboravimo utjecaj društvenih mreža i sve više aktualna Instagram putovanja. Popularne destinacije na Instagramu mogle bi privlačiti rijeke korisnika društvenih mreža koji će u svoje mape putovanje htjeti upisati popularni vizualni spot

7. Briga o okolišu bit će jedan od imperativa

Uz potresne slike elementarnih nepogoda koje su odnosile i živote diljem svijeta te uz neumoljive statistike porasla je i svijest o važnosti utjecaja na klimatske promjene. Koliko čovjek utječe na klimu pokazalo je i vrijeme strogog lockdowna kad su mnogi preplavili društvene mreže divnim iskustvima: više plavim i čistim nebom, svježijim zrakom, bistrijom i čišćom vodom...

Jasno je da se sve više radnji poduzima kao bi se poništile negativne posljedice ljudskog djelovanja na okoliš. Osim raznih akcija čišćenja i imperativa recikliranja, mnogi će potrošači mijenjati svoje navike i novac će najprije davati onim tvrtkama koje su ekološki savjesne. Industrije ulažu napore kako bi svoje djelatnosti i proizvode bolje prilagodile ekološkim standardima. Sigurno nas očekuju drugačije deklaracije, pakiranja, navike u kretanju i mnoštvo drugi stvari... kao i osobne odluke kako ćemo pristupiti tim promjenama.

SUDJELUJ U NAGRADNOM NATJEČAJU I TESTIRAJ NOVU SEAT ARONU! 

Izazovna godina iza nas nagnala nas je da preispitamo svoje kriterije i dovela do redefiniranja vrijednosti do kojih držimo i stvari kojima se divimo. Zato pozdravljamo Neki novi svijet u kojem vrijede neka nova mjerila! Priduži nam se i ti u potrazi za ljepotom i novim trendovima, posjeti microsite, uključi se u naš street-art natječaj i testiraj novu Seat Aronu na putu prema vikendu iz snova. Jer, gdje je umjetnost, gdje su trendovi i želja za lijepim, tu je nova SEAT Arona. Najkreativniji gradski SUV, za sve tvoje strasti i hobije. Još ljepša i dinamičnija uz inovativnu tehnologiju i SEAT Connect.

Posjeti Miss7.24sata.hr