2.900 miss7 čitateljica sudjelovalo je u najvećoj anketi o menstruaciji u Hrvatskoj - evo što kažu
- U sklopu projekta ''miss7 & Violeta: Let's talk about Period'' napravili smo veliku anketu o menstruaciji
- Zanimalo nas je govore li žene nerado o mestruaciji, stigmatizira li društvo žene kada je riječ o menstruaciji, mogu li si žene priuštiti higijenske proizvode i još puno toga...
- U anketi je sudjelovalo 2.900 miss7 čitateljica, a evo koji su rezultati
Iako je menstruacija prirodan, sastavni dio života svake žene, mnoge žene svih dobnih skupina je se stide, osjećaju se nelagodno o njoj govoriti ispred ukućana ili se boje da će biti neshvaćene ako svom nadređenom ukažu na menstrualne bolove. Za to je zaslužno društvo u kojem živimo, koje i u 21. stoljeću na menstruaciju gleda kao na tabu temu o kojoj je suvišno javno govoriti.
Naš cilj je to promijeniti. U suradnji s Violetom miss7 je pokrenuo projekt ''miss7 & Violeta: Let's talk about Period'' kojim potičemo žene (ali i muškarce) da otvoreno i bez srama govore o menstruaciji i time prekinu stigmu koja je na nju stavljena. Htjeli smo otvoreno s našim čitateljicama porazgovarati o menstruaciji, kako je osjećaju, kako je podnose, što im je u vezi nje teret, a što im pruža olakšanje. Namjeravali smo doznati kakve higijenske proizvode kupuju i koriste, koliko su im dostupni, smatraju li da na našem tržištu mogu pronaći sve što im treba i ako ne, što im nedostaje.
Željeli smo da ovo bude najveći, najotvoreniji i najiskreniji razgovor na ovu temu. I u tome smo uspjeli. U anketi je sudjelovalo 2.900 miss7 čitateljica koje su svojim odgovorima pomogle iskristalizirati percepciju menstruacije u hrvatskom društvu.
Na pitanje ''Kako nazivaš menstruaciju kad pričaš o njoj?'' uvjerljivu ''pobjedu'' odnio je izraz ''menga''. Dakle 41,3% ispitanica menstruaciju naziva ''menga'', 24,9% njih služi se izrazom ''dobila sam'', 13,8% njih služi se izrazom ''stvari'', a 4,7% ispitanica menstruaciju naziva ''tetka''. Bilo je tu još dosjetljivih naziva za menstruaciju koji se upotrebljavaju u razgovoru s frendicama i kolegicama, kako okolina ne bi shvatila o čemu je riječ, a neki od najoriginalnijih su ''gospođa'', ''glupača'', ''đavo došao'', ''nisam trudna!'', ''crvena prijateljica'', ''gospođa Nepogoda'', ''tetka iz crvenih njiva'', ''susjeda'', ''crveni Nijagarini slapovi'', ''Vještica'' i ''Crvenkapica''.
Anketa je pokazala da su žene itekako stigmatizirane kad je menstruacija u pitanju. Na pitanje ''Je li ti ikad itko rekao da si ljuta, loše raspoložena ili nervozna 'jer sigurno imaš menstruaciju'?'' čak 85,7% žena dalo je potvrdan odgovor. Takve riječi najčešće čuju od partnera (32,5%), od muških kolega (21,7%), pa čak i od prijateljica (14,3%) i kolegica (10,2%).
Poražavajući je i podatak da se čak 59,3% žena nikada nije usudilo požaliti nadređenima na menstruaciju ili zbog nje izostati s posla. One koje su se na taj korak odvažile doživjele su iznimno korektnu reakciju (17%), pristojnu, ali suzdržanu reakciju (8,7%), pomalo osuđujuću reakciju (5%), omalovažavajuću reakciju (1,1%), ostalo (8,9%).
Pozitivan je podatak da većina žena može potpuno otvoreno razgovarati o menstruaciji sa svojim partnerom (84,9%). S druge strane, 6,1% ispitanica otkrilo je da im je neugodno pričati o menstruaciji s partnerom, dok je 6,3% ispitanica reklo da je na istu temu neugodno pričati njihovim partnerima, a 2,7% ispitanica je reklo kako ni njima, ni partneru nije ugodno pričati o menstruaciji.
74,9% žena smatra da naše društvo ili dio društva menstruaciju doživljava sramotnom, dok se 25,1% njih s time ne slaže.
Zanimljivi rezultati ankete tiču se najčešćih zabluda i mitova o menstruaciji. Naime, da se za vrijeme menstruacije ne smije vježbati smatra 3,8% žena, da se za vrijeme menstruacije ne smije prati kosa smatra 6% žena, da za vrijeme menstruacije žena ne može ostati trudna smatra 15,6% ispitanica, a da se mjesečni ciklusi usklade kad žene provode puno vremena skupa smatra 40,4% ispitanica. Najviše njih (46,1%) smatra da nijedna od navedenih tvrdnji nije istinita.
Hrvatska je od 1. travnja 2022. smanjila PDV na higijenske uloške i tampone s 25% na 13%, što je svakako pozitivan pomak, a anketa je pokazala da je ova vladina odluka itekako bila potrebna. Naime, 16,7% ispitanica reklo je kako im nije lako priuštiti si higijenske proizvode.
Na sreću svih žena u Lijepoj Našoj, postoje brendovi koji rade na osvještavanju teme menstrualnog siromaštva u Hrvatskoj, što podržava 98,8% žena. Violeta je jedan od tih brendova čijim bi se primjerom trebale voditi i druge tvrtke u Hrvatkoj. Kao brend koji kroz svoje proizvode živi sa ženama i razumije njihove potrebe, Violeta je učinila prvi korak u borbi protiv menstrualnog siromaštva, pokrenuvši akciju ''Biti žena je krvav posao'' tijekom koje je donirala čak 150.000 komada higijenskih uložaka We Care za 3.824 djevojke, korisnice učeničkih domova u Hrvatskoj.
Violeta We Care aktivno brine o ženama i za njih bira samo najbolje. S AIR FIT ulošcima svaka žena može bez straha i sa stavom zauzeti bilo koju pozu. Jer može biti sigurna da će pri tome ostati suha i zaštićena. Kako se kreće ona, tako se kreće i uložak s njom. A na njoj je samo da bude svoja i pokaže stav. Svaki dan u mjesecu.